Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Spiller AP, men om man er 5, er det CM det går i. Og jeg velger oftest random når jeg spiller public AP, men de gangene jeg ikke gjør det eller spiller CM, spiller jeg rollene 1 til 3.

 

For de som ikke skjønner det jeg mente med at jeg spiller rollene 1-3, så her: http://www.teamliqui...topic_id=366357

Er en ganske genial side der man forklarer de ulike rollene og hva de burde gjøre i et 1 til 5 system, der 1 er hard carry og 5 er hard support.

 

PS. Jeg ser at folk enten vil spille Carries eller Support. Bare så folk vet, det er flere roller enn det. Se på linken, så ser dere hva rollene er for noe.

 

Tøft, interessant artikkel! Regner dog med at et slikt system ikke går å gjennomføre på pub games :p Enda mer grunn til å skaffe en fast 5 stack ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For dei av dåke som speler public, kva rolle pleier dåke å vere?

 

Eg har både AP, SD og RD som settings, og da blir mesteparten av kampane all pick. Som regel tar eg berre random, men vurderer kanskje å gi meg med det. Ekstra gullet er jo nice, og spenninga over kva hero ein blir, men det fører jo av og til litt problem med seg.

 

Har tidligare spelt mest support, men vurderer å satse litt meir på carries.

Spiller bare SD om jeg solo queuer, ellers går det i å queue mest mulig modes for å få game raskest mulig. Queuer dog aldri cm uten 5, og er lite fan av RD da det finnes så mange retards som first picker helter som ikke er first pick materiale.
Lenke til kommentar

Tøft, interessant artikkel! Regner dog med at et slikt system ikke går å gjennomføre på pub games :p Enda mer grunn til å skaffe en fast 5 stack ;)

Systemet fungerer i praksis "alltid" fordi det alltid vil være en rangering i farm på forskjellige helter. Eneste forskjellen er at det i pubs ofte kan komme mer uortodokse 4th og 5th roles enn man vanligvis ser. Har for eksempel spilt 5th role viper i pubs, fordi man ganske enkelt er nødt til å ha noen som har mindre farm enn andre, og da gjelder det å velge de heltene som gjør det best uten farm til det.
Lenke til kommentar
Systemet fungerer i praksis "alltid" fordi det alltid vil være en rangering i farm på forskjellige helter. Eneste forskjellen er at det i pubs ofte kan komme mer uortodokse 4th og 5th roles enn man vanligvis ser. Har for eksempel spilt 5th role viper i pubs, fordi man ganske enkelt er nødt til å ha noen som har mindre farm enn andre, og da gjelder det å velge de heltene som gjør det best uten farm til det.

 

Tenker på om folk er villige til å gi farm til de heltene som drar mest nytte av det... I noen games er det dessuten umulig å få på plass wards, om man ikke warder selv :\ Kan ha noe med min mmr å gjøre. Tenker rett og slett på folks samarbeidsvilje når man soloqueuer, eller ikke har full gruppe fra før av.

Endret av Gorzun
Lenke til kommentar

Systemet er garantert ikke for public dota :p, men interessant uansett. Veldig fint om man spiller stacket.

 

I public dota er det mye random/carries som blir brukt. Men om man vil bruke systemet, så venter man til de 4 på laget er ferdige med å velge helter, så gå ut ifra hva man trenger. Trenger man en femmer rolle, så er ikke Viper det første man burde tenke på :wee:. Heller ikke en Windrunner support. Selvfølgelig kan det funke, men heller en Venomancer eller Crystal Maiden for å fylle rollen der.

Lenke til kommentar

Systemet er garantert ikke for public dota :p, men interessant uansett. Veldig fint om man spiller stacket.

 

I public dota er det mye random/carries som blir brukt. Men om man vil bruke systemet, så venter man til de 4 på laget er ferdige med å velge helter, så gå ut ifra hva man trenger. Trenger man en femmer rolle, så er ikke Viper det første man burde tenke på :wee:. Heller ikke en Windrunner support. Selvfølgelig kan det funke, men heller en Venomancer eller Crystal Maiden for å fylle rollen der.

 

viper er ny meta support ez, meka agha pwnpwn.

Lenke til kommentar

Spiller AP, men om man er 5, er det CM det går i. Og jeg velger oftest random når jeg spiller public AP, men de gangene jeg ikke gjør det eller spiller CM, spiller jeg rollene 1 til 3.

 

For de som ikke skjønner det jeg mente med at jeg spiller rollene 1-3, så her: http://www.teamliqui...topic_id=366357

Er en ganske genial side der man forklarer de ulike rollene og hva de burde gjøre i et 1 til 5 system, der 1 er hard carry og 5 er hard support.

 

PS. Jeg ser at folk enten vil spille Carries eller Support. Bare så folk vet, det er flere roller enn det. Se på linken, så ser dere hva rollene er for noe.

 

Fin fin artikkel. Litt av problemet med public er jo at "alle" vil vere i posisjon 1 uavhengig av kva slags hero dei har.

 

Det er ikkje mange kamper der vi er fleire som warder, men det hjelper jo av og til, om ein berre spør om andre kan kjøpe eit par wards. Takler ikkje runder uten wards så ender av og til opp med å kjøpe uavhengig av kva rolle eg har prøvd å tatt på meg. Ang wards, link til oversikt over gode spots? Kjenner til ein del, men er nok mange eg ikkje har tenkt over.

 

Kor tidlig bør ein oppgradere courier eigentlig?

Lenke til kommentar

Fin fin artikkel. Litt av problemet med public er jo at "alle" vil vere i posisjon 1 uavhengig av kva slags hero dei har.

 

Det er ikkje mange kamper der vi er fleire som warder, men det hjelper jo av og til, om ein berre spør om andre kan kjøpe eit par wards. Takler ikkje runder uten wards så ender av og til opp med å kjøpe uavhengig av kva rolle eg har prøvd å tatt på meg. Ang wards, link til oversikt over gode spots? Kjenner til ein del, men er nok mange eg ikkje har tenkt over.

 

Kor tidlig bør ein oppgradere courier eigentlig?

http://www.team-dignitas.net/articles/blogs/dota/1092/dota-2-ultimate-guide-to-warding/

 

Det finnes ikke noe riktig svar på hvor fort man bør upgrade courier. Noen ganger vil man gjøre det før/i det, mid får bottle (eller andre key items han trenger), andre ganger er det ikke så viktig at mid får bottlen sin, for eksempel om mid har farma bottle etter 3 last hits på 0:30 så trenger han ikke å få upgrada courieren med en gang, siden det fortsatt er 1:30 til neste rune spawner. Samme gjelder selvsagt om mid har bottle på 2:30, og 2 min rune er tatt. Men hvis mid (eller andre på laget) må bottle-crowe så må man nesten ha oppgradert courieren. I gamle laget mitt så prøvde jeg alltid å få oppgradert courieren før 2 min rune, men det kommer som sagt an på situasjonen.

Lenke til kommentar

viper er ny meta support ez, meka agha pwnpwn.

Med buffene som er kommet på vipers aghanim i det siste mener jeg at det er et brukbart item - ikke på en ren carry viper, men fungerer veldig bra som en "anti-carry" - reduserer DPS på motstanders carry dramatisk, og ultiet kan spammes mye oftere enn de kan bruke BKB for å countre deg.

 

 

Spilte ett game igår etter en måneds pause grunnet eksamen. Grusomt. :p

Lenke til kommentar

Matchmaking er balansert! Om dere spiller 5 spillere i stacks så møter dere andre stacks. Da er alt avhengig av team skills.

 

Om dere spiller solo så møter dere andre solo playere. Har dere uflaks så får dere 5 man stacks vs solo.

 

Er det 2 man stacks så får det andre laget også 2 man stacks. Til slutt er alt avhengig av skills. 5 man stacks som kommer fra Russland er veldig gode. Det er bare Amerikanere som whiner om russerne, så hvorfor skal nordmenn følge amerikanernes fotspor??? Klarer vi ikke å tenke selv??? Iblant er det du selv som er dårlig i spillet og ikke russerne :D

 

Når alt kommer til alt i 5 man stacks! Så er det beste å kunne spille alle heroes og kun spille rd, sd og captains mode. Ikke ta AP! Tar man ap så man vente venteleken fordi de idiotene venter på å counterpicke hele tiden. Også gjelder det å velge riktig heroes. Det spiller ingen rolle hvor god du er i dota. Velger man feil heroes mot en annen 5 man stacks har laget tapt spillet. Jeg anbefaler solo players a spille AP, mens 5 man premades burde holde seg unna AP og spille rd, all random mode, sd og captains mode.

Endret av Anvilycus
Lenke til kommentar

Det er bare Amerikanere som whiner om russerne, så hvorfor skal nordmenn følge amerikanernes fotspor??? Klarer vi ikke å tenke selv??? Iblant er det du selv som er dårlig i spillet og ikke russerne :D

Russere har vært upopulære på europeisk Battle.net i snart ti år, helt uten påvirkning fra statene :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...