Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-16183

Problemet med synlig mmr er, i følge de som synes det er et problem, at det fremmer en elitist holdning, der de som har høyest mmr trash talker de som er lavere, og krever at de supporter osv. Samt blaming og flaming pga mmr, jeg synes selv ikke det er et problem, og ville gjerne hatt synlig mmr.

 

Og at jeg forklarer meg dårlig er en direkte løgn, du sa at level systemet garantert hadde noe å si for mmr, jeg sa det ikke gjorde det, du ba aldri om noen forklaring på hvorfor, du var bare bastant i din sak om at det gjorde det, som selvsagt er feil.

 

Du kalte meg også en low level noob, uten kjennskap til hvordan jeg spiller, eller noen av kontoene mine, det morsomme er jo at det sannsynligvis er du som er en low level noob :)

 

 

jeg har aldri kalt deg low level noob og har aldri sagt at lvl har noe med matchmaking å gjøre. Det vet jeg det ikke gjør for jeg er i dev.dota2 forumet sin tråd om akkurat matchmaking.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for at du forklarte godt, noe som andre her ikke er veldig flink til...

 

Jeg skjønner logikken bak det systemet, men jeg vil ha et ordentlig ladder system som ikke er basert på "plaster på såret" logikk.

 

Jeg vil ha et system som F.eks SC2, der mister du poeng for tap.

 

Ja man mister ikke noe som er "synlig" for tap. Kampoppsett-rangeringen (norsk for MMR? :p) faller jo noen hakk ved tap men ikke slik at man ser det :)

 

Mener leavers etc var et stort problem før i tida så det er derfor folk får "noe" for å bli til gamet er over.

 

Orker ikke ta stilling til hva jeg synes om synlig kontra usynlig mmr engang :p

Lenke til kommentar

Dota er ikke balansert ut ifra MMR, men fra win/loss ratio, matchmaking-systemet i Dota2 er ment å holde folk på 50/50 eller så nærme som mulig.

 

Mener at valve nevnte at en skjult rating eksisterer. Dette var latterlig tidlig i betaen og SingSing lå visstnok øverst.

 

Timbersaw er ute, og ut fra det jeg har sett, gjør han helt latterlig mye damage.

Lenke til kommentar

Dota er ikke balansert ut ifra MMR, men fra win/loss ratio, matchmaking-systemet i Dota2 er ment å holde folk på 50/50 eller så nærme som mulig.

Og meningen med MMR er ikke å holde folk på 50/50 winrate?

 

Hele meningen med MMr er jo at alle, eller i alle fall mesterparten av de faktorene man kan ta med er med i beregningen når man finner games, slik at man får så balanserte games som mulig. Vinner man mye i starten vil man få høyere MMR, og dermed vanskeligere games, å vinne mot dårlig motstand (i forhold til sin egen MMR) gir en mindre boost i MMR, mens å vinne mot spillere som er mye bedre enn seg selv (i forhold til MMR) vil gi en større boost. Å tape mot bedre spillere gir et lavere tap i MMR enn å tape mot dårlige spillere. En direkte konsekvens av dette er at etter ∞ antall games vil winrate -> 50%.

Endret av EirDir
Lenke til kommentar

Timbersaw er ute, og ut fra det jeg har sett, gjør han helt latterlig mye damage.

 

:O Aldri høyrt om eingang. Tydlig at min pause frå Dota var ganske lang.

 

http://www.dota2.com/hero/Timbersaw/

Heftig.

 

Det var deilig med ein skikkelig win i går kveld etter ein del relativt dårlige kamper. https://dotabuff.com/matches/77801209

Hadde god support i lane via Treant.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Det som irriterer meg er at det er tabber fra dårlige spillere som avgjør matcher og at det ikke er gode enkeltprestasjoner. Som for eksmpel da vi hadde en brewmaster som trodde at ultien hans var for å pushe og en warlock som hadde arcane boots, drum og et annet billig item etter 41 minutter spilletd

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg er at det er tabber fra dårlige spillere som avgjør matcher og at det ikke er gode enkeltprestasjoner. Som for eksmpel da vi hadde en brewmaster som trodde at ultien hans var for å pushe og en warlock som hadde arcane boots, drum og et annet billig item etter 41 minutter spilletd

No offense, men du må slutte å se på hvordan andre gjør det, og fokusere på hvordan du spiller selv.

I og med at det ikke går an å spille perfekt, så vil DotA altid være et spill der det handler om å gjøre minst mulig feil, og minst fatale feil på de riktige tidspunktene. En stor feil i early game kan kanskje koste deg et game, mens en liten feil i late game kan gjøre det samme. Poenget er at DotA er et spill der de som utnytter det andre lagets feil mest, som regel vinner gamet. Man vinner et game fordi de andre gjør feil (og at man gjør riktige valg i henhold til det) men det starter uansett med at noen gjør en feil.

 

Og for the record, brewmaster ulti ER en god pushing spell,bare ikke slik du tror, mer for å siege/breake base etc.

Endret av EirDir
Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Du får det mye bedre i dota2 om du slutter å irritere deg over warlocks som ikke farmer.

 

Joda, men jeg har spilt mye support og det er alltid en bonus når en får farmet litt. Men du har rett i det du sier og Warlock er en veldig dårlig intelligence hero som har rett og slett ubrukelige abilities.

 

No offense, men du må slutte å se på hvordan andre gjør det, og fokusere på hvordan du spiller selv.

I og med at det ikke går an å spille perfekt, så vil DotA altid være et spill der det handler om å gjøre minst mulig feil, og minst fatale feil på de riktige tidspunktene. En stor feil i early game kan kanskje koste deg et game, mens en liten feil i late game kan gjøre det samme. Poenget er at DotA er et spill der de som utnytter det andre lagets feil mest, som regel vinner gamet. Man vinner et game fordi de andre gjør feil (og at man gjør riktige valg i henhold til det) men det starter uansett med at noen gjør en feil.

 

Og for the record, brewmaster ulti ER en god pushing spell,bare ikke slik du tror, mer for å siege/breake base etc.

 

Han brukte den som Naga Siren og Nessaj sine pushing skills. Brewmaster sin ulti er ikke for å ta ned tårn fort, men for å bruke i teamfights og han kunne heller ikke bruke elementene sine og ultien til Brew er hele poenget med å velge han.

Lenke til kommentar

Joda, men jeg har spilt mye support og det er alltid en bonus når en får farmet litt. Men du har rett i det du sier og Warlock er en veldig dårlig intelligence hero som har rett og slett ubrukelige abilities.

 

 

 

Han brukte den som Naga Siren og Nessaj sine pushing skills. Brewmaster sin ulti er ikke for å ta ned tårn fort, men for å bruke i teamfights og han kunne heller ikke bruke elementene sine og ultien til Brew er hele poenget med å velge han.

Det er faktisk mulig å spille Brew som en carry, der du bare bruker ulti som escape mechanism, du må ikke være så fastlåst i tankegangen din ;)

 

Og warlock er langt i fra ubrukelig, han er bare veldig sjelden i current metagame, fordi han er en babysitter med veldig dårlige ganking capabilities, teamfighten hans er derimot sinnsykt god fatalbonds og golem er insane good. 1 sec huge aoe stun som går gjennom bkb, og kan castes fra range, ja takk.

 

Hva er Nessaj og Naga's pushing skills igjen? Deres spellset er jo også designet rundt å force fights. CK er litt annerledes, siden han faktisk kan skade tårnet med ultien sin, mens Naga gjør tårn untargetable når hun popper song.

 

PS: Merlini sa det jævla fint på stream engang, paraphrasing: "I don't know everything, so I can't know that what he's doing is bad, he might have a plan and reason behind it that I don't know." Merlini er jævlig flink til å fokusere på egen performance, og blamer/flamer aldri teammates, jeg tror de aller fleste har noe å lære av han. Vinner du ikke gamet, så spilte du ikke godt nok, og du kan ALLTID forbedre deg, for ingen spiller perfekt.

Endret av EirDir
Lenke til kommentar

Patchnotes til 6.77 er released:

http://www.playdota....changelogs/6.77

 

"Drow Ranger

- Trueshot Aura now only affects non-hero units within 900 range of Drow"

 

Betyr dette at auraen fortsatt er global for heroes, eller at den er fjerna for heroes?

Antar at det betyr at den fremdeles er global for helter men lokal for non-hero units.

 

Ny patch på vei: http://www.playdota....d.php?t=1203260

 

Enig i mange av endringene. Ser ut til at de fleste OP-heltene blir nerfet (undying, cent, gondar ).

 

Substansiell buff til slark (+6 starting strength), vet ikke helt om jeg liker det.

Endret av aluxez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...