Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Hobbyer generelt er stort sett tidsfordriv, fyi. Det betyr ikke at jeg ikke vil vinne, uansett hvordan du vrir og vender på det.

Mute er fint, om du blir påvirket negativt av noen på laget ditt.. Det finnes til og med "profanity filter", så slipper du å se stygge ord.

 

Du har rett til og picke hva du vil du. Like stor rett som jeg har til å flame deg om du lastpicker 5th carry, fordi det var det du hadde lyst på. Så kan du lese de 2 siste setningene over her igjen, før du lirer av deg noe mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-GlDE6z

Det du ikke forstår er at du ikke respekterer og forstår at andre ikke har den tilsynelatende vanvittige konkurranse innstillingen som du har i et online spill. Selve problemet ligger der, og istedenfor å forandre deg selv vil du heller ha fjernet 80-90% av playerbasen i dota.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Det du ikke forstår er at du ikke respekterer og forstår at andre ikke har den tilsynelatende vanvittige konkurranse innstillingen som du har i et online spill. Selve problemet ligger der, og istedenfor å forandre deg selv vil du heller ha fjernet 80-90% av playerbasen i dota.

????

Hvis du ikke har konkurranse innstilling, kan du søke Unranked. Det er det som er poenget mitt. Er du drita elns?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Herre, du må fatte at alle ikke har likt konkurranse instinkt. Det er akkurat derfor noen blir bedre enn andre. Gir opp denne diskusjonen, gå tilbake til drømmene dine med 500 000 i playerbase igjen.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

 

Det du ikke forstår er at du ikke respekterer og forstår at andre ikke har den tilsynelatende vanvittige konkurranse innstillingen som du har i et online spill. Selve problemet ligger der, og istedenfor å forandre deg selv vil du heller ha fjernet 80-90% av playerbasen i dota.

????

Hvis du ikke har konkurranse innstilling, kan du søke Unranked. Det er det som er poenget mitt. Er du drita elns?

 

 

Om det er så sykt viktig for deg å vinne, finn deg en gruppe å spille med. Det er tydelig at du ikke klarer å tilpasse deg nok. MMR er greit å ha om man vil spille med folk på samme nivå som seg selv, men det er ingen garanti for at det blir en bra game.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Sinnsyk mye penger i potten for året 2015. Compendium har oppnådd 3 millioner USD etter 17 timer.

http://www.dota2.com/international/compendium/

 

Compendium ble gitt ut 2.april.2015

http://www.gosugamers.net/dota2/news/30821-the-international-5-compendium-released

 

Synd det ikke finnes Dota 2 lag som ønsker å konkurere i utlandet. Er jo mye penger å tjene her :)

Synes det er på tide at de fleste norske Dota lag prøver å kvalifisere seg til Dreamhack Sweden og lignende.

Fiskestanga spiller jo veldig mye så det er synd at de ikke prøver å kvalifisere seg til internasjonale turneringer.

Dreamhack Sweden ligger rett ved siden av Norge folkens.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

 

Det du ikke forstår er at du ikke respekterer og forstår at andre ikke har den tilsynelatende vanvittige konkurranse innstillingen som du har i et online spill. Selve problemet ligger der, og istedenfor å forandre deg selv vil du heller ha fjernet 80-90% av playerbasen i dota.

????

Hvis du ikke har konkurranse innstilling, kan du søke Unranked. Det er det som er poenget mitt. Er du drita elns?

 

Du får bare spille mer, Rottingflesh. Hvis du er så utrolig mye bedre enn de på din nåværende MMR, som du gir uttrykk for, så kommer du garantert til å fyke oppover rangstigen til 5-6 k MMR om noen uker. ;)

 

Ranked er for absolutt alle, og det er nettopp derfor vi har MMR.

 

Folkeskikk er påkrevd, uansett hvor dårlige folk er. Ferdig med den diskusjonen. Jeg skal ikke fakturere deg for grunnleggende opplæring i DotA og mental coaching denne gangen, men det spørs hvor tålmodig jeg er neste gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du får bare spille mer, Rottingflesh. Hvis du er så utrolig mye bedre enn de på din nåværende MMR, som du gir uttrykk for, så kommer du garantert til å fyke oppover rangstigen til 5-6 k MMR om noen uker. ;)

 

 

Ranked er for absolutt alle, og det er nettopp derfor vi har MMR.

 

Folkeskikk er påkrevd, uansett hvor dårlige folk er. Ferdig med den diskusjonen. Jeg skal ikke fakturere deg for grunnleggende opplæring i DotA og mental coaching denne gangen, men det spørs hvor tålmodig jeg er neste gang.

 

 

Med tanke på at innleggene du siterer er fra januar, så får vi håpe at han har blitt bedre på den tid :p

Endret av Klatt3n
  • Liker 1
Lenke til kommentar

The International er ikke lenger invite only. Hvis norske lag kjapper seg så kan de kvalifisere seg til million turneringen. Det holdes åpen qualification qualifier for the international.

 

http://www.dota2.com/international/announcement

 

Må registreres innen 16 mai. Her har dere informasjon om open qualifier.

http://www.gosugamers.net/dota2/news/30891-how-do-i-sign-up-for-ti5-open-qualifiers

 

A30vIHC.jpg

Endret av Rioter
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvor lang tid tar det for en som er helt noob å komme såpass inn i spillet at man faktisk bidrar. Sånn generelt sett.
Har ikke spilt så mye som et minutt av et eneste spill innen MOBA sjangeren, men det ser jo unektelig gøy ut.

 

Såvidt jeg har skjønt så er det "guider du kan velge når du starter med en char hvor du kan se hva du skal kjøpe / crafte(?) noe som kankskje gjør det litt lettere?

Lenke til kommentar

Hvor lang tid tar det for en som er helt noob å komme såpass inn i spillet at man faktisk bidrar. Sånn generelt sett.

Har ikke spilt så mye som et minutt av et eneste spill innen MOBA sjangeren, men det ser jo unektelig gøy ut.

 

Såvidt jeg har skjønt så er det "guider du kan velge når du starter med en char hvor du kan se hva du skal kjøpe / crafte(?) noe som kankskje gjør det litt lettere?

 

Kommer helt ann på hvor mye innsats du legger i det på forhånd. Det å bare kaste seg ut i spillet kommer til å føre til mange kamper med lidelse. Anbefaler guider på nett og guider på youtube slik at du får en grunnleggende forståelse for mekanismene i spillet (last hitting, denying, tower aggro, roshan, invis, juke spots, roller og diverse) og generelt "metaen" av hvordan man spiller og hvordan man fordeler karakterer utover kartet og hvilke som fungerer bra sammen. Se noen profesjonelle games og kjør gjennom litt tutorials.

 

Anbefaler deg å begynne med 2-3 heroes som du tester i botmatcher og lærer deg hvordan fungerer og hvordan spells fungerer (ideelt sett burde du teste absolutt alle så du har en viss forståelse for hvordan de funker) og så kan du begynne å kaste deg ut på faktiske game, med verktøyene som trengs for å bli bedre i spillet.

 

Ja, alle har tutorials ingame som viser anbefaling på hva man skal kjøpe og hva man burde levle, noen guider legger også ved tooltips om hvordan man skal kombinere spells og situasjoner man bør bruke de i.

 

Utover det er det helt individuelt hvor fort man behersker spillet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Du kommer ikke til å like spillet de første 15+- matchene, når du får skikkelig grep på det så vil du ha det sinnsykt mye gøyere.

Lenke til kommentar

Du kommer ikke til å like spillet de første 15+- matchene, når du får skikkelig grep på det så vil du ha det sinnsykt mye gøyere.

Første kampen min gikk jeg Ursa, jeg "banket" de andre, jeg løp rundt og trudde jeg healet opp fullt når jeg levlet osv :p 

Jeg digget de første kampene, men det ble fort vanskeligere ^^

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dota 2 betaen føles som en spøk. Ikke at den finnes, men hvordan custom maps fungerer.

Lurer på hvor mange dager det tar før man får "basic shit" på plass

 

Sånn for øyeblikket er status:

-Ingen maksgrense på hvor lang tid det kan ta å laste, for personen som blir vert(her allerede sett +4 minutter)

-Klarer ikke noen å laste? No problem: Fungerer som vanlig dota, du tar livet av servern

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...