Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+987132984

Jeg ser noen anbefaler last word + glaives først på Silencer, mens andre last word + curse. Jeg opplever at sistnevnte er bedre i starten, men siden jeg er noob så kan det være noe jeg overser? I dual lane så auto-attacker jeg fiendens helter hvis de er nære nok, slenger på last word og curse pluss noen auto attacks til. De dør veldig fort da. (redigert: uansett om de stikker til tårnet sitt)

 

I de kampene jeg spiller er det som regel ofte utrolig mange carry heroes også. Jeg er ute etter å bli god med en support hero sånn at jeg i det minste ikke ødelegger lagoppsettet totalt. Hvilken support synes dere er mest gøyal?

Endret av Slettet+987132984
Lenke til kommentar

Jeg ser noen anbefaler last word + glaives først på Silencer, mens andre last word + curse. Jeg opplever at sistnevnte er bedre i starten, men siden jeg er noob så kan det være noe jeg overser?

Glaives trenger du bare ett skillpoint på i starten, slik at du kan bruke spellet på motstanderen og dermed slå på de uten å få aggro fra creeps. Dmg fra spellet er på dette tidspunktet så lite uansett, så det er base dmg som teller. Om man velger curse eller last word avhenger litt av situasjonen. Curse er veldig bra mot helter som ikke har mulighet til å få den av. (viper, drow) eller helter som kanskje bare har ett spell slik at du kan bruke den rett etter denne, når de har cooldown. Dette kan også funke mot helter med liten manapool. Hvis f.eks Tiny bruker en spell i lanen og du gir han curse, vil han sannsynligvis bli helt tom for mana og da kan du bruke curse på nytt med jevne mellomrom og holde han der. Curse blir jo også dobbelt/trippelt så bra om man spiller mot dual- eller trilane. Last word ville jeg egentlig bare skillet hvis jeg spilte mot en solo, og curse ikke vil være noe effektivt mot denne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984

 

Jeg ser noen anbefaler last word + glaives først på Silencer, mens andre last word + curse. Jeg opplever at sistnevnte er bedre i starten, men siden jeg er noob så kan det være noe jeg overser?

Glaives trenger du bare ett skillpoint på i starten, slik at du kan bruke spellet på motstanderen og dermed slå på de uten å få aggro fra creeps. Dmg fra spellet er på dette tidspunktet så lite uansett, så det er base dmg som teller. Om man velger curse eller last word avhenger litt av situasjonen. Curse er veldig bra mot helter som ikke har mulighet til å få den av. (viper, drow) eller helter som kanskje bare har ett spell slik at du kan bruke den rett etter denne, når de har cooldown. Dette kan også funke mot helter med liten manapool. Hvis f.eks Tiny bruker en spell i lanen og du gir han curse, vil han sannsynligvis bli helt tom for mana og da kan du bruke curse på nytt med jevne mellomrom og holde han der. Curse blir jo også dobbelt/trippelt så bra om man spiller mot dual- eller trilane. Last word ville jeg egentlig bare skillet hvis jeg spilte mot en solo, og curse ikke vil være noe effektivt mot denne.

 

OK, så pilene til Drow regned ikke som en spell, nei?

 

Jeg ser mye til en proff fyr som heter Dendi som spammer glaives og last word, men jeg antar at jeg bare har sett litt av hans kamper.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vi er tre kamerater som spiller mye Dota 2 sammen. Vi ønsker å prøve oss på konkurransen Gamer.no men mangler da to stykker. Vi trenger da en som er god som Support og en mid/carry spiller.

 

Vi har ikke ambisjoner om å nå helt til VM enda, men vi har tro på at vi kan vinne ett par kamper og utvilke oss videre etter det.

 

 

Send meg en PM om du er interessert :)

Lenke til kommentar

 

 

Pokker, jeg må spille ranked igjen, jeg aner ikke hva ranken min er lengre. Var 3k når jeg sist spilte, men om det har forandret seg aner jeg ikke, vært lenge siden jeg rørte det. :D

 

Man mister MMR om man ikke har spillt på en stund.

 

 

Mente mer om jeg ville ende opp med en høyere MMR om jeg spilte ranked igjen i en tid. :p

 

 

Vel, ut ifra de fleste som spiller dota, så sier de at de burde være 6000+ MMR. Om man spiller en stund, så er man der man burde være, uansett MMR.

Endret av Bamsemums313
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

fCJ5Pcz.png

For de av dere som ikke har fått det med seg er det en stor norsk turnering førstkommende søndag. For de som liker å konkurrere er det bare å hive seg med, og for de som foretrekker å se på har man mulighet til å følge livestreamen som sendes fra dagbladet studioet. Så sett av søndagen folkens! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...