Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Starcraft er ikke like stort some Dota i Norge og de har reddit de også, men får Starcraft nyheter her for det. :p

Tror faktisk SC2 er/var større i Norge enn det Dota2 er nå. Dota2 har alltid vært rettet mot øst og ikke vest når det kommer til popularitet. F.eks er det 10 mill brukere per måned inklusive Kina der spillet er stortdvs at de fleste av disse personene som har logget på DOta2 kommer ifra kina og ikke vestlige land. Norge er LoL fokusert, kjenner flere personlig som har drevet med SC2 og/eller LoL. Har ikke møtt på noen som spiller Dota2 i den ganske store kretsen av mennesker jeg har et eller annet med å gjøre.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Sikker på at de kinesiske tallene er med på Steam sine 10mill? Jeg tror ikke det.

Nei var visst feil det. Poenget står jo fortsatt da, vest europa og USA generelt er det ikke høy konsentrasjon av Dota2 spillere i forhold til LoL eller CS også videre. Ukraina hadde vel like mange Dota2 spillere som hele USA for noen år siden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Flott det. Håper 70% av de som kastet seg på "etter release" for et års tid siden forsvinner avgårde til det neste "big thing". Da blir brått mine games mye bedre.

 

Er alltid noen andre sin skyld :huh:

 

Det er ikke min skyld at det er kommet en haug med casuals som bare "spiller for å spille" typ, nei.

Hvis du mener jeg referer til at "my team sucks so bad, but I'm best" så tar du feil. Men allikevel et godt forsøk på å legge ord i munnen min.

Lenke til kommentar

Du missforstår nok meg litt der. Prøver ikke å lege noe i munnen din.

 

Hvis du ender opp med å bare spille med casuals så ligger problemet hos deg. På litt høyre MMR så er folk mer seriøse og man merker mindre til de som bare spiller for å spille.

 

Har 4,2k jeg. I mitt hode burde det være høyt nok til at folk burde bry seg.

Sa jo ikke at jeg bare havner med casuals. Men det er jaggu nok av dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

4,2k er casual nivå, om du søker noe mer så spill i party. Å forvente at folk skal ta et spill uber seriøst, der de har ingenting å tjene på det bortsett fra underholdning blir fullstendig feil.

Lenke til kommentar

Hvordan du presterer å si at en MMR range som en ~20-30% av alle dotaspillere er i er casual, synes jeg er merkelig. Deg om det. Jeg vil vinne uavhengig av om jeg "tjener" noe eller ei. Det kalles konkurranse innstinkt.

Skal du spille noe for å spille noe kan du holde deg til Minecraft eller Kabal. Evt unranked. Iom at du "tjener" jo ikke noe uansett, right?

Lenke til kommentar

Jeg er enig med berZerk. Så vidt jeg vet er 4k-ish "midt på treet" i MMR-sammenheng. Jeg vil ikke nødvendigvis påstå at det er "casual", men det er heller ikke en god rating. Men, bare så det er sagt, så møter man idioter på alle nivå. Har en kamerat som spiller på 5400 solo/party, og folk på hans nivå er ikke alltid like kompetente de heller..

Lenke til kommentar

Det er ca ~7 millioner mennesker som spiller dota2. Hvis du tror og mener at 50% av disse ligger på 4k, så er det helt greit for meg. Det er nemlig den betydningen "midt på treet" har.

Nå har jo naturligvis ikke jeg noe håndfast å trekke konklusjoner fra, men utifra diskusjonen(e) i f.eks "Norway" kanalen på dota2 har jeg inntrykk av at de fleste i Norge ligger på rundt 2.5-3,5k. Det er også der alle mine IRL kompiser ligger.

 

http://i.imgur.com/96cxUFN.png (Tatt fra reddit, så det er jo heller ingen fasit, men en indikasjon.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Hvordan du presterer å si at en MMR range som en ~20-30% av alle dotaspillere er i er casual, synes jeg er merkelig. Deg om det. Jeg vil vinne uavhengig av om jeg "tjener" noe eller ei. Det kalles konkurranse innstinkt.

Skal du spille noe for å spille noe kan du holde deg til Minecraft eller Kabal. Evt unranked. Iom at du "tjener" jo ikke noe uansett, right?

Hva man tjener? Underholdning, noe annet må du langt opp for. For noen er det å picke jugg hvert game, for andre er det å prøve noe nytt og slappe av i en dota match. Det er så enkelt at om du tar ranked blodseriøst så går det heller bare ut over deg og psyken din når du spiller, mmr systemet er ikke perfekt.

 

Jeg håper du ikke er den personen som flamer en techies picker i all pick fra minutt 0.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

 

Hvordan du presterer å si at en MMR range som en ~20-30% av alle dotaspillere er i er casual, synes jeg er merkelig. Deg om det. Jeg vil vinne uavhengig av om jeg "tjener" noe eller ei. Det kalles konkurranse innstinkt.

Skal du spille noe for å spille noe kan du holde deg til Minecraft eller Kabal. Evt unranked. Iom at du "tjener" jo ikke noe uansett, right?

Hva man tjener? Underholdning, noe annet må du langt opp for. For noen er det å picke jugg hvert game, for andre er det å prøve noe nytt og slappe av i en dota match. Det er så enkelt at om du tar ranked blodseriøst så går det heller bare ut over deg og psyken din når du spiller, mmr systemet er ikke perfekt.

 

Jeg håper du ikke er den personen som flamer en techies picker i all pick fra minutt 0.

 

Jeg picker Techies jeg.

 

Du som begynte og rante om "at man ikke tjener noe". "Da man ikke tjener noe annet enn underholdning", skrev du i et innlegg lenger opp her. Man "tjener" MMR, møter potensielt bedre spillere og utvikler sitt eget game. Hvis man kun spiller for å få tiden til å gå kan man, som jeg sa tidligere holde seg til Unranked(evt kabal). Der kan du slappe av i en match, uten at du potensielt fucker opp for 4-9 andre spillere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Spill er tidsfordriv i 99% av tilfellene uansett hvordan du vrir og vender på det. Jeg queuer ranked om jeg vil det, men jeg må for faen ha rett til å picke hva jeg vil eller spille dårlig uten at en flamer meg sønder og sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...