Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Omg. Spill lotto AleksanderK! :p

 

Kanskje jeg burde, kan ikke være så vanskelig å randome samme helt flere ganger, har opplevd 3 ganger på rad flere ganger i løpet av de ca 8-9-10 åra jeg har spilt. Selv har jeg stacka med folk som også har opplevd det.

 

Når man har spilt 108243216 kamper, er vel sjansen større.

 

Btw, litt morsomt at folk fortsatt ikke forstår at man kan kåntre "pick of the month" bara.

Når det var nyx, skjønte ikke folk at de ikke kunne gå alene når han var borte, samt sette opp sentries der man skjønte at han kom. Samme med bh rundt dreamhack i vinter.

 

Dere vet at endel spells canceller charge? Som cyclone, forcestaff (på bara) osv. Samt bkb gir 0 dmg fra spellsa hans. Han er jo en pubhero, samme som furion. Vanskelig å kåntre når man ikke er i en stack eller har kommunikasjon, dømt til å tape.

 

Prøv å spill soloque wisp, det er like interessant hver gang :D

 

Disse winratene stemmer ganske bra, men husk at det er samla rundt alle bracketsene, det er faktisk en forskjell i winrate fra laveste bracket til øverste. Om noen av dere har prøvd ut dotabuff + i en måned så får dere mer innspill i det. Warlock f.eks har bare høyere winrate enn bara i 1 av skillbracketene Så hvorfor warlock kommer øverst i totalen aner jeg ikke.

Endret av AleksanderK
Lenke til kommentar

 

 

Har eg klagd på at det andre laget vinner? Eg sa berre eg synest det var litt hyklersk av ein Warlock å seie ein spirit breaker på det andre laget var dårlig for å ikkje snowballe totalt, når han sjølv valde ein helt som tilfeldigvis har den høgaste winraten i heile spillet :p

 

Sorry, dårlig skrevet - snakket om han på andre laget :)

 

Ikke for å være party pooper altså, men den utregningen er feil :hm: Sjansen for at du randomer samme helten som du har er jo 1/antall helter. Så 1/100 sjanse for å randome samme helt 2 ganger, hvis vi sier det er 100 helter.

 

Sjansen for å randome 1 helt = 1/102(102 helter i Dota atm)

Sjasen for å randome samme helt 2 ganger = 1/102 x 1/102.

 

Hva er feil sier du? :)

Lenke til kommentar

Joda, men du har jo en helt i utgangspunktet ikke sant? Sannsynligheten for å randome samme helt 2 ganger er 1/102, sjansen for å randome en bestemt helt, f.eks gondar, 2 ganger, er som du sier (1/102)^2 ;)

 

Nei. Slik du sier det så er det en bestemt helt første gang, og tilfeldig andre gang. Da er det helt riktig at det er 1/102. Nå var det snakk om å randome samme helt 2 ganger, altså for hver gang han randoma en helt var det 1/102 sjanse for at han skulle få den bestemte helten. Sannsynligheten for at det samme skjer to ganger er da 1/102(første gang) * 1/102(andre gang).

 

Forenklet eksempel: myntkasting.

Første gang er det 1/2 sjans for kron. Når du kaster andre gang er det også 1/2 sjans for å få kron. Sannsynligheten for å få kron to ganger på rad er da 1/4. Tabell som viser de fire mulige utfallene(sett at det tells hvilken rekkefølge vi får dem);

Kron - mynt

Kron - kron

Mynt - kron

Mynt - mynt

Lenke til kommentar

 

Forenklet eksempel: myntkasting.

Første gang er det 1/2 sjans for kron. Når du kaster andre gang er det også 1/2 sjans for å få kron. Sannsynligheten for å få kron to ganger på rad er da 1/4. Tabell som viser de fire mulige utfallene(sett at det tells hvilken rekkefølge vi får dem);

Kron - mynt

Kron - kron

Mynt - kron

Mynt - mynt

Som du ser er sjansen for at du får det samme 2 ganger på rad 2/4 ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...