Gå til innhold

Syriakrigen-kampen mot Bashar al-Assads regime


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Syria skal ha funnet gassgranater hos opprørere

Syriske regjeringssoldater har ifølge landets kringkasting funnet kjemiske våpen hos opprørere nær Damaskus.

 

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/syria-skal-ha-funnet-gassgranater-hos-opproerere-4109257.html

 

 

For å si det slik; det ante meg. Nå skal man ta slike nyheter med en klype salt før de er bekreftet, men jeg stoler langt mer på regjeringssoldatene enn opprørerne når det gjelder informasjon.

 

Jeg gjentar linken til en yotubue video som viser at "opprørerne" besitter utstyr til å drive kjemisk krig, og at de tydeligvis bruker disse offensivt...

 

Lenke til kommentar

 

For å si det slik; det ante meg. Nå skal man ta slike nyheter med en klype salt før de er bekreftet, men jeg stoler langt mer på regjeringssoldatene enn opprørerne når det gjelder informasjon.

 

Jeg gjentar linken til en yotubue video som viser at "opprørerne" besitter utstyr til å drive kjemisk krig, og at de tydeligvis bruker disse offensivt...

Jeg synes du strekker den videoen en smule langt ift. hvilke kapasiteter den viser at opprørerne besitter. Så vidt jeg vet eksisterer det ikke 40mm granater med sarin (mest sannsynlig er det CS/tåregass de skyter) og en vernemaske alene beskytter ikke tilstrekkelig ettersom man kan ta opp dødelige doser gjennom huden.

Lenke til kommentar

Jeg synes du strekker den videoen en smule langt ift. hvilke kapasiteter den viser at opprørerne besitter. Så vidt jeg vet eksisterer det ikke 40mm granater med sarin (mest sannsynlig er det CS/tåregass de skyter) og en vernemaske alene beskytter ikke tilstrekkelig ettersom man kan ta opp dødelige doser gjennom huden.

 

For all del, jeg har aldri påstått at det er saringass de skyter. Dog er det ikke videre vanskelig å endre CS-granater til farligere saker om man har kompetanse, noe jeg tror opprørerne har tilgang på. Russland konkluderte f.eks med at det "første" saringassangrepet var gjennomført av opprørerne, både pga kjemisk sammensetning (det er jo samme stoffet, men urenhetene i det) og på bakgrunn av tekniske funn.

 

Jeg påstår ikke annet enn at man bør holde flere muligheter åpne. Jeg skal ikke påstå å være noen ekspert på saringass, men jeg vil tro konsentrasjonen må være ganske høy for at man skal kunne ta opp tilstrekkelig gjennom huden til å få symptomer...

Lenke til kommentar

 

For all del, jeg har aldri påstått at det er saringass de skyter.

 

Kanskje husker du Carla del Ponte? Les hele innlegget under her, så vil du skjønne hvorfor jeg spør.

 

---------------

Leder i Adresseavisa :

"Det brutale gassangrepet i Damaskus kan bli et vendepunkt i borgerkrigen i Syria."

Det er vel ingen tvil om at Al Qaida jubler over det som har skjedd. Mens syriske myndigheter fortviler over dette potensielle vendepunktet.

Adressa skriver videre :

"Hvis Russland vender seg fra regimet, kan følgene av gassmassakren gi håp om at det blir slutt på drapene og lidelsene."

Når man har en slik naiv tro, om at hvis Assad får skylden for gassangrepet så kan det bety slutt på lidelsene, så har man vel nesten en moralsk plikt til å sørge for at Assad får skylden, uansett om det er riktig eller ikke.

Og hvordan skal man sørge for at Assad får skylden? Først er det visse ting som må kastes ned i et "memory hole" ( som George Orwell kalte det i boka "1984" ).

Det første som må kastes ned i et memory hole, er Carla del Ponte.

For hun undersøkte jo tidligere gassangrep for FN, og kom fram til at det var opprørerne som sto bak :

"UN's Del Ponte says evidence Syria rebels 'used sarin' "

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-22424188

Dette må kastes rett i et memory hole. Ingen norske media må nevne det. Ingen må bli minnet på dette.

Endret av Kubin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det første som må kastes ned i et memory hole, er Carla del Ponte.

For hun undersøkte jo tidligere gassangrep for FN, og kom fram til at det var opprørerne som sto bak :

"UN's Del Ponte says evidence Syria rebels 'used sarin' "

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-22424188

Dette må kastes rett i et memory hole. Ingen norske media må nevne det. Ingen må bli minnet på dette.

 

Nei, jeg husker dessverre ikke, men jeg leste lederen og googlet henne. Det er som du sier, at mange nok føler at de har et "ansvar" for å stoppe grusomhetene i Syria, selv om det må en del "hvite løgner" til. Den naiviteten som utvises i lederen er et eksempel på slik tankegang. Nå må vi "holde vesten samlet" slik at vi kan utnytte "forståelsen for at her må vi gripe inn".

 

Målet helliger middelet... problemet er bare at "målet" i denne sammenhengen kommer til å bli en forverring for de fleste syrere...

Lenke til kommentar

"As Syrian rebels’ losses mount, teenagers begin filling ranks."

 

http://www.washingtonpost.com/world/middle_east/as-syrian-rebels-losses-mount-teenagers-begin-filling-ranks/2013/08/24/2bdbdfea-0a8f-11e3-9941-6711ed662e71_story.html

 

Opprørerne må fylle opp rekkene med mindreårige. Som Hitlertyskland i sin tid. Men nå kommer jo snart "kavaleriet". Bombene fra USA. De kommer i grevens tid.

 

Kommer opprørerne til unnsetning :

 

"Obama backed terrorists wave down trucks and then kill the drivers in cold blood because they did not know how many times a day muslims pray. The drivers tell the terrorists they did not know because they were Christian. So the terrorists shot them."

http://friendsofsyria.wordpress.com/2013/08/25/obama-backed-fsa-murder-innocent-christian-truckers/

( Youtube )

Er det kanskje noe å tenke over, at det er denne typen opprørere som har overlegent størst hærmakt innenfor opprørernes rekker?

Og er det kanskje noe å tenke over at USA, England, Frankrike med flere gir disse opprørerne en megaboost når de truer med at de skal bombe den syriske hæren?

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

Terrorister og jihadister er langt mer fordelaktig for USA enn stabilitet... De utgjør jo tross alt ikke noen reell trussel mot USA og deres interesser, men skaper heller selve fundamentet for deres ønskede militære tilstedeværelse...

 

Det er med andre ord en win win situasjon uansett utfall...

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10133020

 

 

 

USAs forsvarsminister Chuck Hagel bekrefter at han er forberedt på alle eventualiteter når det gjelder Syria.

Hagel gjentok i Kuala Lumpur i Malaysia søndag alle forbehold om at USA fortsatt innhenter data og bevis når det gjelder det som skal ha vært et gassangrep utenfor Damaskus onsdag i uken som gikk.

Han bemerket også at det amerikanske forsvaret er klar til å gjennomføre det president Barack Obama måtte bestemme seg for. Marinestyrkene i Middelhavet omplasseres for å gi president Obama de mulighetene han eventuelt måtte trenge.Søndag ble det også kjent at Syria vil samarbeide med FNs inspektører.

 

Syrias regjering lover «fullt samarbeid» med FNs våpeneksperter som vil besøke det berørte området for det som skal ha vært et gassangrep sist uke, ifølge Irans utenriksminister.

 

 

 

Jaja, Operation False Flag nærmer seg...

 

Hva pokker har USA med å blande seg inn i SYRIA? Det er en suveren stat i midt-østen, og nå skal de jammen bombe bort det landet før Syria får muligheten til å bevise eventuell uskyld. Libya all over! La i det minste Qatar og Saudi-Arabia skitne til sine egne hender, slik at dette ikke ender slik som det alltid gjør, et enda større hat mot vestlig imperialisme. Når jeg ser hvordan de driver på skjønner jeg hvordan slikt får spire.

Lenke til kommentar

Terrorister og jihadister er langt mer fordelaktig for USA enn stabilitet... De utgjør jo tross alt ikke noen reell trussel mot USA og deres interesser, men skaper heller selve fundamentet for deres ønskede militære tilstedeværelse...

 

Det er med andre ord en win win situasjon uansett utfall...

 

Dette har jeg også "analysert" meg frem til (ingen doktorgrad i rakettforskning, men jeg tror ikke USA/vesten kommer til å gjøre annet enn å "jevne ut oddsene" igjen. Dette er en unik mulighet til å gjøre sjia-muslimer og alawitter til en enda større fiende enn USA.

Lenke til kommentar

Terrorister og jihadister er langt mer fordelaktig for USA enn stabilitet... De utgjør jo tross alt ikke noen reell trussel mot USA og deres interesser, men skaper heller selve fundamentet for deres ønskede militære tilstedeværelse...

 

Det er med andre ord en win win situasjon uansett utfall...

Jeg ser poenget. "But I beg to differ."

 

Terrorister utgjør definitivt en trussel.

Men det er jo merkelig at USA støtter terrorister selv i Egypt, et land som allerede nå er alliert med USA. Det hele stinker av Islamistisk-Saudi-Tyrkisk-Amerikansk samarbeid for hele midtøsten

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Kom over litt informasjon angående Norges rolle i denne propagandakrigen og bevis på at selveste statskanalen NRK misbrukes i denne saken...

Her brukes dine lisenspenger til å lure deg slik at dine skattepenger skal kunne brukes til å kjempe NATOs kommende verdenskrig mot Syria, Iran, Russland og Kina.

Men tilbake til NRKs løgner i Dagsrevyen / Viggo-TV: FN-ekspertene som ankom Syria søndag skulle selvsagt ikke etterforske et angrep som angivelig skjedde tre dager etter ankomsten. Tror du meg ikke? Vel, les NTB-saken fra søndag ettermiddag, da vel: http://www.bt.no/nyheter/utenriks/FNs-vapeninspektorer-pa-plass-i-Syria-2949413.html

Ankom FN-inspektørene 18. august for å granske et angrep i Damaskus 21. august? Er du en ellevill konspirasjonsteoretiker som tror at myndighetene selv står bak dette angrepet på sin egen befolkning?

http://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/nnfa19082213/22-08-2013



NRK slår stort opp at FNs sikkerhetsråd sammenkalles for å håndtere situasjonen i Syria, men nekter plent å rapportere at rådet konkluderte med at inspektørene skulle utføre det de var kommet til Syria for å gjøre, nemlig å granske de tre tidligere angrepene med kjemiske våpen — der minst ett av dem tidligere er anerkjent av FN som et gassangrep fra de såkalte «opprørerne».

Torstein Viddal påstår at han kjenner NRK litt fra innsiden fra opptakten til grisebombingen av Serbia, og VET at det internt i NRK slås hardt ned på forslag og initiativ om å sette slike ting i sammenheng og lage tidslinjer og oversikter over utviklingen og situasjonen.

Det konkluderes derfor med at nyhetsledelsen i NRK er under sterk politisk kontroll — les: NATO-kontroll — og at nyheter og informasjon for dem er til for å skape et grunnlag for NATO-bombing og/eller -invasjon.



  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

DET har du rett i ;)

 

Dog; denne utviklingen vi ser nå ligner veldig mye på pre-Libya. Jeg blir ikke VELDIG overrasket om det lander en bombe eller to fra NATO i Syria innen de neste par månedene...

 

 

Ikke uenig i at det fort kan smelle fra Vesten i Syria. Men Balty mener nå å forutsi tredje verdenskrig, noe han har gjort før, og gjør på nærmest månedlig basis, så der holder jeg ikke pusten :p

Lenke til kommentar

 

 

. Men Balty mener nå å forutsi tredje verdenskrig, noe han har gjort før, og gjør på nærmest månedlig basis, så der holder jeg ikke pusten :p

 

 

Jeg vet at tredje verdenskrig er planlagt. Og jeg vet at syria og Iran vil bli angrepet, og at angrep på syria og/eller Iran vil utløse 3 verdenskrig.

Det jeg ikke vet er når dette vil skje, men nå ser det ut som om det vil skje snart, og kanskje allerede i første del av september.

 

Om du hadde fulgt med på hva som skjer i verden, så ville du også vite dette.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg vet at tredje verdenskrig er planlagt. Og jeg vet at syria og Iran vil bli angrepet, og at angrep på syria og/eller Iran vil utløse 3 verdenskrig.

Det jeg ikke vet er når dette vil skje, men nå ser det ut som om det vil skje snart, og kanskje allerede i første del av september.

 

Om du hadde fulgt med på hva som skjer i verden, så ville du også vite dette.

 

Selvfølgelig vet du det ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...