Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva tenker du om homofili?


Anbefalte innlegg

Hva jeg tenker om homofili?

 

Det er en seksuell legning som har eksistert kanskje siden tidenes morgen. Jeg ser ingen grunn til at personer skal bry seg spesielt mye om andre personers private liv.

 

Angående adopsjon for homofile par, det såkalte mobbeproblemet her er hovedsaklig noe den nåværende foreldregenerasjonen står for. Det er de som viderefører sitt usaklige hat (eller misnøye, om du synes hat er et litt for sterkt ord) mot homofili videre til barna sine, ikke barna selv som finner ut at de helt uten grunn skal hate homofili. Så å nekte adopsjon for homofile fordi dagens voksne lærer opp barna sine (kanskje ikke bevisst, men det skjer likevel) til å ikke like barn av homofile, det er en litt snodig måte å argumentere på.

 

Angående ekteskap for homofile, i en kirke som er underordnet staten, og får skattepenger fra både homofile og heterofile par, så ser jeg på det som problematisk å nekte homofile å inngå ekteskap gjennom statskirken. For andre trosretninger som ikke er bundet til staten på samme måte, så vil jeg si at det er helt opp til hver enkelt trosretning. I Norge i dag er det vel ingen faktisk forskjell på borgerlig og religiøst ekteskap, og jeg mener egentlig at dette er en grei ordning for personer som ikke er medlem av et trossamfunn som tillater homofile ekteskap. Det er jo faktisk en god del heterofile par som gifter seg borgerlig også.

 

Jeg ser ingen grunn til å se ned på et borgerlig ekteskap kontra et religiøst et, men jeg er usikker på hvordan befolkningen generelt ser på dette. Kanskje jeg heller ikke er nøytral i saken, da jeg har foreldre som giftet seg borgerlig, men jeg har heller ikke merket noen form for stigmatisering av foreldrene mine, selv om jeg vokste opp midt i bondenorge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har med formeringsfasen til mennesker, homofili er unaturlig, det er nasty og heilt fulstending unødvendig.

 

At feilen eksisterer med flere raser en mennesker bryr eg meg faktisk ikkje om

Homofili kommer fra naturen, altså er det naturlig.

 

Mener du at alt som er naturlig automatisk er positivt og bra, forresten?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det har med formeringsfasen til mennesker, homofili er unaturlig, det er nasty og heilt fulstending unødvendig.

 

At feilen eksisterer med flere raser en mennesker bryr eg meg faktisk ikkje om

Homofili kommer fra naturen, altså er det naturlig.

 

Mener du at alt som er naturlig automatisk er positivt og bra, forresten?

 

Bevis at homofili er naturlig og ikkje en hjernefeil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det har med formeringsfasen til mennesker, homofili er unaturlig, det er nasty og heilt fulstending unødvendig.

 

At feilen eksisterer med flere raser en mennesker bryr eg meg faktisk ikkje om

Homofili kommer fra naturen, altså er det naturlig.

 

Mener du at alt som er naturlig automatisk er positivt og bra, forresten?

 

Bevis at homofili er naturlig og ikkje en hjernefeil.

Jeg tror du misforstår begrepet naturlig..

 

Med tanke på at homofile mennesker (og dyr) skapes jevnlig i naturens gang, er det naturlig.

 

En hjernefeil er også naturlig. Det er naturlig å få hjerneslag. Det er naturlig å bli syk.

Endret av Ajaco
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så det betyr at vi ikkje skal kunne "rette feilen"?

Igjen så sporer du helt av, og diskuterer noe som er utenfor dette emne sitt tema.

 

Jeg siterer meg selv:

Du fremstiller det som om det er en sykdom som bør kureres. Det er dette jeg stiller spørsmålstegn ved. Ikke hvorvidt homofili skyldes gener eller miljø. Det er en helt annen diskusjon.

 

Så joda, det er mulig det går ann å "fjerne" homofili hvis det er rent genetisk. Hvorvidt man bør, skal, eller pr dags dato kan, er en helt annen diskusjon. På lik linje med diskusjonen om hvorvidt man skal genmanipulere for å dempe eller fremheve egenskaper hos mennesker.

 

Det er ikke det trådstarter spurte om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trådstarter spurte ka vi syns om homofile, eg syns det er unaturlig, folk mener det er naturlig og eg motbeviser det.

 

Problem?

Det er greit at du synes det er unaturlig. Men påstanden er feil. Det er naturlig. Du forstår ikke hva begrepet naturlig innebærer.

 

Du har ikke motbevist noe som helst. Du kommer med påstander, teorier og "fakta" (uten henvisning til noen form for kilder). Disse påstandene, teoriene og faktaene dine omhandler et helt annet tema. Det omhandler hvorvidt homofili er genetisk eller ikke. Det var ikke dette trådstarter spurte om.

 

Hvis du synes det er ekkelt, urovekkende, skummelt eller truende - så si det. Fordi unaturlig er det i allefall ikke.

 

For ordens skyld legger jeg inn definisjonen av ordet "Unaturlig".

~lig som ikke er i samsvar med naturen el. naturlovene; som strider mot det som er rimelig el. selvsagt el. vanlig

Homofili er i samsvar med naturen, da det forekommer av naturlige årsaker. Homofili er også vanlig.

 

 

 

Forekomst

 

Det har vært gjort mange forsøk på å anslå hvor stor del av befolkningen som er homofile. Dette er problematisk' date=' siden definisjonene av seksuell orientering ikke er entydige, og undersøkelsesmetodene varierer sterkt. Dette vises tydelig i resultatene, som i sitt anslag av andelen av befolkningen som hovedsakelig tiltrekkes av sitt eget kjønn, varierer fra <1 % til 10 %[26'][27][28]. I noen av undersøkelsene antas det en viss underrapportering grunnet emnets svært personlige natur, samt at homofili i de fleste samfunn bærer et sosialt stigma og noen steder er straffbart.

[26]Hite, S. (1991), The Hite Report on Male Sexuality, New York, A. Knopf.

 

[27]S. S. og C. L. Janius (1993), The Janius Report on Sexual Behavior, New York, John Wile & Sons.

 

[28]Kinsey, Alfred C (1948) Sexual Behavior in the Human Male, ISBN 0-7216-5445-2(o.p.), ISBN 0-253-33412-8(nytrykk).

 

 

Dersom man tar utgangspunkt i at ~5% er homofile (en blanding av 1% og 10%), vil det si at i et klassetrinn på 150 elever er det 8 homofile elever. Eventuelt på landsbasis i Norge, har vi 250.000 homofile personer (sett at vi er 5.000.000 innbygere). Jeg vil ikke kalle det unaturlig. Ikke mer unartulig en oransje hår, i alle fall.

 

Endret av Ajaco
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tenker at det må hvertfall prøves en gang i løpet av livet. Jeg har kun hatt sex med kvinner og da er man som mann alltid den aktive og penetrerende part, så jeg er nysgjerrig på hvordan det er å være den passive part, som ligger under og blir penetrert. Har ikke helt hatt guts til å gjennomføre det før, men det må prøves i nærmeste fremtid (før jeg blir gammel og stygg).

 

Noen andre gutter/menn som er vært inne på tanken?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Det har med formeringsfasen til mennesker, homofili er unaturlig, det er nasty og heilt fulstending unødvendig.

 

At feilen eksisterer med flere raser en mennesker bryr eg meg faktisk ikkje om

Homofili kommer fra naturen, altså er det naturlig.

 

Mener du at alt som er naturlig automatisk er positivt og bra, forresten?

 

Bevis at homofili er naturlig og ikkje en hjernefeil.

Sykdom er naturlig. Betyr det at sykdom er positivt?

 

Vennligst svar på spørsmål før du stiller nye i fremtiden.

 

Eg syns homofili er ekkelt, unaturlig og motbydelig fordi det strider i mot menneskets gang i form av formeringsfasen vår, som faktisk er hovudoppgaven vår.

 

Derfor burde dem heller ikke få unger.

 

Homofili er galt, at du mener at det er "naturlig" bare fordi det er sånn forteller mer om ditt aspekt.

Kondomer og andre prevensjonsmidler "strider i mot menneskets gang i form av formeringsfasen vår". Synes du også prevensjon er ekkelt?

Lenke til kommentar

Jeg tenker at det må hvertfall prøves en gang i løpet av livet. Jeg har kun hatt sex med kvinner og da er man som mann alltid den aktive og penetrerende part, så jeg er nysgjerrig på hvordan det er å være den passive part, som ligger under og blir penetrert. Har ikke helt hatt guts til å gjennomføre det før, men det må prøves i nærmeste fremtid (før jeg blir gammel og stygg).

 

Noen andre gutter/menn som er vært inne på tanken?

 

Kan du ikke få ei dame til å kjøre deg da? Kanskje litt ukult å se henne i øynene etterpå dog ;)

Endret av Stany
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...