Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva tenker du om homofili?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Å spørre meg om hva jeg syntes om homofili er som å spørre meg om hva jeg syntes om japanere, svensker eller tyskere. De er akkurat som deg og meg, bare de er tiltrukket av det samme kjønn. La oss si at du og jeg var venner, og plutselig sa jeg til deg at jeg er homofil betyr da dette at du plutselig liker meg mindre pga av min seksualitet? Jeg mener ikke av den grunn at jeg syntes at alle skal elske homofile, men hvorfor stå i veien for dem til å leve så normalt liv som mulig? Å forby to mennesker som elsker hverandre ved å ikke la dem gifte seg i en kirke blir for dumt for meg. Skal vi tillate useriøse heterofile bli gift i en kirke? For eksempel, Kim Kardashian og Kris Humphries var gift i 72 dager, men å forby et par som har vært sammen i 5 år er bedre? Jeg har ikke lest Bibelen, men noen sier at det står i Bibelen at det er forbudt å være homofil, og det er en skam. Også i noen religioner sier de at hvis man er homofil så skal man bli drept. Men for å "quote" Bibelen så nevner den noe med at kvinnen som skal gifte seg skal være en jomfru eller så skal ho bli drept.(If the wife is not a virgin, she shall be executed. (Deuteronomy 22:13-21)) Hvor mange kvinner er jomfru før dem blir gift? Kjærlighet er kjærlighet, man velger ikke hvem man elsker. Alt jeg ønsker for homofile er at de skal bli ordentlig akseptert i samfunnet, bli behandlet likt som deg og meg. Homofile burde ikke føle seg mindre verdt, og noen grunner til det er at folk bruker skjellsord som "gay" altså "homo". Men poenget jeg ville fram til var at hvorfor stå i veien for homofile? Liker du ikke homofilt ekteskap? Ikke få deg ett. Men ikke forby andre det.

Her er en kort, men sterk video om hvordan homofile føler seg i samfunnet. Jeg oppfordrer alle til å se den:

http://www.youtube.com/watch?v=ibVlVzGI9y0

 

Denne teksten er skrevet pga en skoleoppgave.

Endret av melpose
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...