Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva tenker du om homofili?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lQle7N2M

Bare en ting til dere som sier at homofili ikke er "naturlig", og bruker det som et argument.

 

Hva er det egentlig som for dere til å tro at det naturlige er positivt?

Det som er naturlig er å ha en 30% barnedødelighet. Kjempe for å overleve. Drepe så mange fra nabostammen du får muligheten til og dø før du er 30. Tror vi alle kan være glad at vi ikke lever i et naturlig samfunn.

 

Homofili er uansett en naturlig ting. Absolutt alle pattedyr har homofili. Det er tydeligvis en evelusjonell fordel å ha en viss prosent av gruppen som ikke reproduserer.

 

Når det gjelder homofilt adopsjonsforeldre var jeg en stund usikker, men er nå ingen tvil om at de kan være absolutt like gode foreldre som heterofile. Og de vil uansett være langt bedre en det livet som mange av disse adopsjonsbarna ellers ville ha hatt.

 

Skal selv innrømme at jeg kan bli litt ukomfortabel av å se to gutter kysse. Men dette er mitt problem, og det er meg det er noe galt med. Og mine følelser skal ihvertfall ikke kunne diktere hva en annen person ikke kan gjøre.

Endret av Slettet-lQle7N2M
Lenke til kommentar

Det er tydeligvis mange som ikke kan forskjellen på naturlig og normalt. Jeg tror jeg har skrevet 2-3 poster i tråden her, hvor jeg forklarer hvorfor homofili er naturlig (og forsåvidt normalt).

 

Nekrofili, pedofili, og andre sære seksualiteter er også naturlig, men ikke normalt.

Jeg er forsåvidt enig i de postene du har skrevet tidligere. Så dette er ikke noe motsvar til deg, men mer en kommentar til hoveddiskusjonsemnet i denne tråden.

 

Det er diskusjonen om hvorvidt noe er naturlig eller ikke; hvordan er det relevant? Hva to voksne mennesker i med felles samtykke gjør i et lukket, og til en viss grad i det offentlige rom er vel ingen andres problem. Jeg ser hele greien med at homofili er ekkelt osv., men ærlig talt, her er det mange som har noe å jobbe med... Hvor kommer alle de hatefulle kommentarene fra her i denne tråden?

 

Er det naturlig å...

...like svart bedre enn gul.

...være mann.

...være kvinne.

...Løse matteoppgaven 100 000/8 som (10/8)*10 000

 

Burde være lett nok å akseptere at alle ikke er like. De aller fleste opplever jo at det er felter de er unaturlig (dårlig) på, det være matte, snekkerarbeid, musikk eller matlaging. Medfødte "feil" som noen her kaller det for. Jeg forstår bare ikke hvordan man hele tiden skal irrasjonelt forsvare rettigheten til å mobbe homofile, nekte de rettigheter osv. Det er et ubegrunnet hat og en ukultur vi burde være foruten i 2011.

Lenke til kommentar

Homofili handler da om kjærlighet og seksualitet, på samme måte som for oss heterofile. At noen mener de ikke skal få oppleve sånt er helt absurd!

 

La mennesker få elske den de vil, uansett kjønn.

 

Og ja, jeg er for at homofile skal få gifte seg i kirken. Homofile kan også være kristne.

 

Og jeg er sterkt for at de skal få adoptere. Homofile som bestemmer seg for å søke adopsjon og ønsker seg barn har nok i svært mange tilfeller tenkt mye mer gjennom dette enn et heterofilt par.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Homofili handler da om kjærlighet og seksualitet, på samme måte som for oss heterofile. At noen mener de ikke skal få oppleve sånt er helt absurd!

La mennesker få elske den de vil, uansett kjønn.

Og ja, jeg er for at homofile skal få gifte seg i kirken. Homofile kan også være kristne.

Og jeg er sterkt for at de skal få adoptere. Homofile som bestemmer seg for å søke adopsjon og ønsker seg barn har nok i svært mange tilfeller tenkt mye mer gjennom dette enn et heterofilt par.

Hva hvis den lokale kirken nekter? Er ikke akkurat slik at bibelen er så glad i homofile.

Lenke til kommentar

Hva synes jeg om homofili?

 

Vel, jeg stiller vel det likt som min egen seksuelle legning. Om du liker Martin eller Martine er hipp som happ for min del.

 

 

Om homofile bør få lov til å gifte seg i kjerka?

 

Nå er jeg ganske negativt rettet til kirken og religioner generelt, og kan nesten ikke fortelle naboen hvordan han skal holde plenen sin.

Men å nekte homofil vigsling blir for dumt for min del.

 

 

Stat og kirke burde vært adskilt for lengst, men det er en annen diskusjon.

 

-Deluze

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Freud mente vel at alle er født bifile, og at hvorvidt vi blir heterofile, homoseksuelle - og alt i mellom, har mest med miljø å gjøre. For å ta et eksempel: Blant jenter er det mer akseptert å klemme, kose og kysse enn hos det motsatt kjønn, noe man også kan observere.

 

Med andre ord: Vi er alle født med all verdens potensiale og evnen til å utvikle oss i alle slags retninger, men at vi blir hemmet av grenser i nærmiljøet.

Endret av lz7t
Lenke til kommentar

Freud mente vel at alle er født bifile, og at hvorvidt vi blir heterofile, homoseksuelle - og alt i mellom, har mest med miljø å gjøre. For å ta et eksempel: Blant jenter er det mer akseptert å klemme, kose og kysse enn hos det motsatt kjønn, noe man også kan observere.

 

Med andre ord: Vi er alle født med all verdens potensiale og evnen til å utvikle oss i alle slags retninger, men at vi blir hemmet av grenser i nærmiljøet.

 

Mange trosser også det. F.eks er jeg født inn i en muslimsk familie men synes at man burde få elske den man vil elske (så lenge det ikke går utover noen andre på en negativ måte som ved f.eks utøvende pedofile) og at ikke dette nødvendigvis har noe å si på hvor godt foreldreemne man er, både på egenhånd eller tilsammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Freud mente vel at alle er født bifile, og at hvorvidt vi blir heterofile, homoseksuelle - og alt i mellom, har mest med miljø å gjøre. For å ta et eksempel: Blant jenter er det mer akseptert å klemme, kose og kysse enn hos det motsatt kjønn, noe man også kan observere.

 

Med andre ord: Vi er alle født med all verdens potensiale og evnen til å utvikle oss i alle slags retninger, men at vi blir hemmet av grenser i nærmiljøet.

 

Mange trosser også det. F.eks er jeg født inn i en muslimsk familie men synes at man burde få elske den man vil elske (så lenge det ikke går utover noen andre på en negativ måte som ved f.eks utøvende pedofile) og at ikke dette nødvendigvis har noe å si på hvor godt foreldreemne man er, både på egenhånd eller tilsammen.

 

Enig med det første, at man burde få elske den man vil, men jeg er ikke helt enig i "(så lenge det ikke går utover noen andre på en negativ måte som ved f.eks utøvende pedofile)". Pedofili er greit, men jeg tenker på det med at mange syns homofili er ekkelt og vil derfor ikke se noe av det. At homofile likevel viser sin kjærlighet til hverandre offentlig er noe folk må tåle, selv om det plager en.

 

Det med pedofili kan jo også diskuteres da. Det er mulig at f.eks. ei jente på 12 år kan ha et bra sexliv og forhold til en mann på 30, men per idag er det ikke lov da for uviss grunn. Skal ikke gå noe nærmere inn på det.

Lenke til kommentar

Det med pedofili kan jo også diskuteres da. Det er mulig at f.eks. ei jente på 12 år kan ha et bra sexliv og forhold til en mann på 30, men per idag er det ikke lov da for uviss grunn. Skal ikke gå noe nærmere inn på det.

 

Hvis en jente på 12 er fysisk og psykisk moden nok til å ha sex er hun ikke et barn lenger, og da heter det heller ikke pedofili for den som tenner på henne.

 

Og uviss grunn?!? Det er for å beskytte barn, som selv om de er fysisk modne, og selv tror de er psykisk modne, skal slippe å bli utnyttet av voksne.

Lenke til kommentar

Det med pedofili kan jo også diskuteres da. Det er mulig at f.eks. ei jente på 12 år kan ha et bra sexliv og forhold til en mann på 30, men per idag er det ikke lov da for uviss grunn. Skal ikke gå noe nærmere inn på det.

 

Hvis en jente på 12 er fysisk og psykisk moden nok til å ha sex er hun ikke et barn lenger, og da heter det heller ikke pedofili for den som tenner på henne.

 

Og uviss grunn?!? Det er for å beskytte barn, som selv om de er fysisk modne, og selv tror de er psykisk modne, skal slippe å bli utnyttet av voksne.

 

Hvem har rett til å dømme at ei på f.eks. 12 år ikke er moden for et forhold? Hvilke kriterer man skal se etter, og hvem er kvalifisert til det? Blir synsing, og i enkelte tilfeller kan det ødelegge mye.

Lenke til kommentar

Hvem har rett til å dømme at ei på f.eks. 12 år ikke er moden for et forhold? Hvilke kriterer man skal se etter, og hvem er kvalifisert til det? Blir synsing, og i enkelte tilfeller kan det ødelegge mye.

 

Enhver voksen har PLIKT til å dømme en 12åring som for umoden til en 30åring. Det er ikke noen kriterier man skal se etter, alle 12åringer er for unge til å ha et forhold til en 30 år gammel mann. Jeg nekter å tro det finnes unntak engang, et slikt forhold er sykt.

 

Pedofili har uansett lite like med overgrep å gjøre som heterofili har med voldtekt å gjøre.

 

Dette er jeg enig i. Selv om jeg er mor selv, og tanken på pedofile gjør meg kvalm, så klarer jeg å innse at å være pedofil ikke betyr det samme som å være overgriper.

 

Ble OT her nå, men..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...