Gå til innhold

Dette krever Skyrim på PC (PC)


Anbefalte innlegg

Eg gav ein litt overfladisk forklaring, men alle gode mod authors dokumenterer nøyaktig kva dei gjer. Dette er teksturmodden eg vil tilrå for Oblivion. Du kan lese det han skriv om den, men det viktigaste er at du går og ser på bileta. Dei fleste er før/etter-gifs. Eg synest ikkje dei nye teksturane utgjer eit brot med det visuelle uttrykket eller øvrig art design.

 

No er det sannsynlegvis lettare å gjere dette riktig i Oblivion enn i Morrowind, sidan Oblivion er det mest generisk utsjåande Bethesda nokonsinnne har sendt til butikkane - men eg er ikkje uroa for tilsvarande Skyrim-mods.

 

Takk :-)

Siden er lagret til om jeg engang har lyst til å eksprimentere med å bytte ut textures. Jeg foretrekker vanligvis det originale utrykket til utviklerne, spesielt når det er snakk om folk som har så godt art design som Bethesda (også i Oblivion). Men dette så i det minste svært nært ut til originalen (med unntak av sandstranda).

Endret av Mithridates_InnleggNO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hver gang jeg er inne på tesnexus.com forstår jeg lite av hvorfor folk ønsker å spille Skyrim på konsoll...

 

I Skyrim kategoriene på nexus forumet det virker ikke som mod'erne akkurat har forlatt åstedet.

Lenke til kommentar

Tiltman:

Du får det jo litt til å høres ut som at å spille med mods bare er fryd og gammen. Det vet vi godt at det ikke er selv med det modulbaserte bsa systemet.

 

I tillegg, mods tar tid og gode mods ennå lengre tid. Mange spiller tittelen fra launch og en måned eller tre maks med DLCer. Deretter plukker de opp en ny og spennende tittel.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det kreves at en setter seg litt inn i hva som kan brukes med hva og rekkefølgen på ting samt litt forsiktighet med 'beta mods' etc. Med OBMM er det tekniske rimelig greit.

Ingen heksekunst, ganske artig, samt at mods tilfører spillet mye. Jeg ville ikke spilt Oblivion uten dem, vi får snart se hvordan Skyrim er i vanilla.

Lenke til kommentar

MistaPi:

Er Witcher2 noe som kan gi deg en del eyecandy på PC? I 1.0 utgaven var det så mange skuffende bugs og problemer at jeg droppet tittelen. Og selv med 2.0 utgaven sies det å være mange irritasjonsmomenter. Problemene/manglene er jo typisk for østeuropeiske studioer og har derfor latt være å kjøpe og prøve får man jo ikke.

Jeg kom meg ihvertfall gjennom spillet uten nevneverdige problemer, og jeg kan helt klart anbefale deg å prøve det. Litt laber start, intro sekvensen og det første stedet du kommer til, men alt i alt et veldig bra spill etter min mening.

Definitivt en del eyecandy.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1246819-unofficial-will-my-pc-run-skyrim-thread-43-w-hardware-guide/

 

En diskusjon om hva slags hardware som holder for å kjøre Skyrim. Jeg fant den meget oppløftende siden jeg bare har 512MB grafikk-kort, men det er jo absolutt forskjell på kvaliteten på kort. Så kanskje ikke nødvendig å fortvile bare fordi du ikke oppnår alt recommended :)

Lenke til kommentar

MistaPi:

Er Witcher2 noe som kan gi deg en del eyecandy på PC? I 1.0 utgaven var det så mange skuffende bugs og problemer at jeg droppet tittelen. Og selv med 2.0 utgaven sies det å være mange irritasjonsmomenter. Problemene/manglene er jo typisk for østeuropeiske studioer og har derfor latt være å kjøpe og prøve får man jo ikke.

Jeg kom meg ihvertfall gjennom spillet uten nevneverdige problemer, og jeg kan helt kalt anbefale deg å prøve det. Litt laber start, intro sekvensen og det første stedet du kommer til, men alt i alt et veldig bra spill etter min mening.

Definitivt en del eyecandy.

Takker, da skal jeg vurdere "Witcher 2 v2" fremfor BF3 som jeg nok bare vil spille litt da FPS lysten er ekstremt laber for tiden selv om BF3 frister med sin eyecandy.

 

 

EDIT:

Witcher 2 kjøpt på Steam og der var også V2.0 tilgjengelig allerede selv selv om det står som preorder i butikker. Nesten 16GB nedlasting så dette vil ta litt tid. Med 86 på metacritic virker dette som noe jeg vil kose meg med frem til jeg får lest reviews og face-offs av skyrim.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg testet ut pcen på http://www.systemrequirementslab.com for å sjekke om den kan kjøre Skyrim... er en 2 år gammel laptop :p

 

Det pcen ikke besto på testen var (recommended specs):

 

CPU:

Recommended: Quad-core Intel or AMD CPU

You Have: Intel® Core2 Duo CPU T6600 @ 2.20GHz

 

CUP Speed:

Minimum: Dual Core 2.0 GHz or equivalent processor

You Have: 1.8 GHz

 

Video Card:

Recommended: DirectX 9 compatible NVIDIA or AMD ATI video card with 1 GB of RAM (NVIDIA GeForce GTX 260 or higher; ATI Radeon HD 4890 or higher)

You Have: GeForce GT 240M

 

Betyr dette at det kommer til å lagge som faen og jeg må kjøre grafikken på det laveste om jeg velger å prøve PC-versjonen?

 

PC-en besto heller ikke testen på Lotr: Online og Heroes: Might and Magic VI, som jeg har på pcen, og der jeg merker grafikken er litt laber... jeg kan heller ikke kjøre WoW på Ultra....tror jeg har midt i mellom Medium og High,

 

Noen med tålig peiling som kan hjelpe? Burde jeg gå for PS3 versjonen eller går det akkurat på laptopen min?

Endret av Glorfindel988
Lenke til kommentar

Noen som har testet via Boot Camp på Mac?

Jeg har ikke testet det, men holder på å installere det akkurat nå. Men skjønner ikke helt greia. Jeg har gått og kjøpt det fysisk i en butikk på en DVD og når jeg trykker på install, så går den rett til steam og begynner å laste ned alt. Hva pokker er vitsen med å sende en DVD hvis spillet bare skal begynne å laste ned uansett...

Lenke til kommentar

Noen som har testet via Boot Camp på Mac?

Jupp. Fungerte strålende på min iMac. Nå har jeg den kraftigste modellen da, med 3,4 GHz i7, 2 gig 6970M og 16 gig RAM. Eneste svake leddet er at jeg ikke hadde satt av nok plass til Windows-partisjonen, og måtte installere spillet på en treig ekstern USB-disk. Så det tar sin tid å laste. (Dog ikek så ille som Battlefield 3.)

 

Spillet foreslo max setting og full oppløsning, 2560x1440, og det funker det. Skal prøve å justere litt for å se om det hjelper med litt lavere settings uten å miste kvalitet. Kanskje ikke så mye behov for antialiasing på full oppløsning...

 

Edit: Jeg syntes i grunnen Skyrim fortjente bedre, så jeg tok meg bryet med å lage en større Windows-partisjon og installerte det der.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...