Gå til innhold

Dette krever Skyrim på PC (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skyrim DLC to have more of an 'expansion pack feel'

Spennende...

 

Ellers:

The first two pieces of that content will arrive exclusively on Xbox Live Marketplace at least "30 days before it's available anywhere else."

 

Spørs om ikke 360 utgaven frister mest, men jeg får gruble litt på saken.

 

Trur ikkje eg ville bytta mod-støtte mot å få DLC ein månad før... Dårleg deal. :) DLC kjem jo på eit eller anna tidspunkt til dei andre plattformane. Then again, du kan jo alltids berre kjøpe Goatee Edition til PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, jeg er ikke overbevist om at modmiljøet blir særlig stort rundt skyrim ift. hva det var på forrige tittel, ergo ikke et element for min del denne gangen.

Tuller du eller? Oblivion en av spillene som har flest/best mods noensinne, og helt klart det rollespillet jeg vet om som har flest/best mods overhodet. Og det er all grunn til å tro at dette følges opp i Skyrim. Så PC er et overlegent valg hvis du har PC til å kjøre det.

Det kan se ut som du tuller iom. at du begynner med å repetere akkurat det jeg sa. Det er ikke automatisk gitt at Skyrim får et like stort modmiljø som den 5,5 år gamle forgjengeren hadde.

 

Man får se.

Lenke til kommentar

At det kommer mods har vel ingen fornektet, hvor gode de blir, hvem som legger kreftene i tittelen og betydningen av dette er derimot noe helt annet. Forøvrig ang. DLC står det minst 30 dager senere og dette avhenger av når man har planlagt å spille tittelen.

 

Når det gjelder FO3 la jeg ned rundt 150 timer i den tittelen på PC fra launch, men det var få mods jeg så som verdt å bruke tid på. Oblivion var en helt annen sak, og en annen tid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

At det kommer mods har vel ingen fornektet, hvor gode de blir, hvem som legger kreftene i tittelen og betydningen av dette er derimot noe helt annet. Forøvrig ang. DLC står det minst 30 dager senere og dette avhenger av når man har planlagt å spille tittelen.

 

Når det gjelder FO3 la jeg ned rundt 150 timer i den tittelen på PC fra launch, men det var få mods jeg så som verdt å bruke tid på. Oblivion var en helt annen sak, og en annen tid.

 

Den store skilnaden på Oblivion og Fallout 3 var primært lisensnamnet - motor, gameplay, mekanikk og designmetodikk var tilnærma identiske - og det var berre to år seinare. Hovudpoenget er likevel at sjølv om du personleg ikkje har nokon interesse for mods lenger, så tyder ikkje det automatisk at modscena er ved dårleg helse. Eventuelt har me ein vidt forskjellig definisjon av mods; dei aller fleste mods eg nokonsinne har brukt, har eg ikkje "brukt tid på", anna enn den tiden det tok å installere dei - av form er dei anten kosmetiske eller saumlaust integrerte forbetringar av allereie inkluderte element.

 

Eg ser ingen grunn til at det som vert produsert av mods plutseleg skulle ta eit svalestup i kvalitet no, når dei ikkje har gjort det før. No har vel ingen - iallefall ikkje eg - sett korleis Creation Kit ser ut, men eg har inga tru på at det er mykje meir ekskluderande enn TESC. Sjølve spelet er òg framleis bygga opp modulært, med ein ryggrad av bsa-arkiv, så alle føresetnadane for ein sunn modscene er tilstades.

Lenke til kommentar

Forøvrig vil det vel ikke ta så lang tid før teksturmods og andre eyecandymods er ute. Tok jo ikke lange tida med Oblivion. Så bedre grafikk er jo absolutt mulig, det er opp til moddefolka til slutt.

 

Med andre ord er din mening at kvaliteten på grafikk bare handler opp antall polygoner og oppløsning. Art direction har ikke noe særlig å si?

Lenke til kommentar

Det kan se ut som du tuller iom. at du begynner med å repetere akkurat det jeg sa. Det er ikke automatisk gitt at Skyrim får et like stort modmiljø som den 5,5 år gamle forgjengeren hadde.

Da misforsto jeg deg, jeg trodde du sa at Oblivion ikke hadde noe særlig med modder.

 

Jeg er faktisk fortsatt veldig aktiv i Oblivions mod-miljø, et miljø som fortsatt har høyere aktivitet enn de fleste nye spill har, hvor mange av de beste moddene har kommet i løpet av det siste året eller to - så hvis du skulle ha lyst til å prøve Oblivion igjen nå som en oppvarming til Skyrim, kan du få en helt annen og mye bedte opplevelse enn for 4-5 år siden.

 

I dette aktive mod-miljøet er det naturlig at mange/de fleste er interesserte i å modde Skyrim også. Skyrim starter derfor ikke på bar bakke når det gjelder moddere, men har mange erfrarne moddere som har lyst til å prøve seg.

Lenke til kommentar

 

Om ikkje, så vert det nok fort orden på teksturane når mod-scena kjem i gang.

 

Jepp, bare oppløsninga er høyere så har det ikke noe å si om texturene passer inn i spillet!

 

Eg trur du misforstår eit eller anna - det er ikkje sånn at ein plukkar høgoppløyselege teksturar på måfå. Typisk sett tek ein dei originale òg reverserar (pluss litt til) komprimeringen, og eventuelt legg til bump maps.

Lenke til kommentar

Altfor lave Anbefalte systemkrav er et tegn på at spillet er opptetmaliser til konsoll, men trengte ikke dette tegnet for å forstå det.

 

"For å kjøre Skyrim på Ultra settings, med alt av effekter og grafikk-dilldall turned on, da kreves det vell mer av PC-en enn kravene ovenfor?"

 

Tipper du ikke komer til å se store forskjellen i forhold til hva du får\koster (i form av lavere fps) når du ser på Abefalt Hardware, om du leser mellom linjene her kan man se at de trolig Ikke har brukt mye tid på tesselering å annen eyecandy som nyere pc hardware takler, man kan like gjerne kjøpe det på konsoll, for kan nesten garantere at lvl systemet er tilpasset konsooll også.

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skyrim er en tittel som kan klare seg uten like shiny grafikk som BF3 og evt. Rage.

Jeg har dog sterkt behov for en beta, demo eller early access som jeg bare har fnyst av på en del andre store titler.

 

Give me something....

Det var omtrent julaften når det var mulig å laste ned FM4 demo før den ble tilgjengelig.

 

Ellers håper jeg at "Ultra" settings dreier seg om mer enn tesselation teppebombing.

 

Tja, det som igrunn ER skuffende med skyrim, er at når da ga ut Oblivion klarte de å lage et spill med fantastisk gameplay OG fantastisk grafikk som fikk folk til å måpe på den tiden. Det er litt synd at de ikke derfor klarer begge deler idag.

 

Det er vel dumt å bedømme grafikken kunn utifra system kravene? Etter det som har blitt vist av gameplay virker det som om det visuelle er flere hakk over både Oblivion og Fallout 3. Det blir kanskje ikke Battlefield eller Uncharted: Skyrim, men det er vel heller ikke å forvente av et spil med en så stor verden og en mengde håndlagde miljøer.

Lenke til kommentar

men de BØR jo optimalisere mot DX11 plattformer. må jo dra teknologien framover. etter min mening så burde alle spill i dag støtte DX11 fullt ut, og være 64BIT.

Hva mener du med å støtte DX11 fullt ut? At ingen funksjon er uberørt, hver pixel bruker maksimum instrukjonslengde i DX11 etc? Spill som er bygget fra grunnen av med DX11 tessellation er altfor tidlig å forvente.

Det er heller ikke som at man må bruke DX10/11 for få en veldig pen grafikk som er godt over nivået til konsollene, se bare på The Witcher 2.

 

Det lover ihvertfall godt at 4GB system minne og 1GB vram er anbefalt til Skyrim. Det tyder på en del bedre draw distance og teksturer enn konsoll versjonene.

Lenke til kommentar

Det kan se ut som du tuller iom. at du begynner med å repetere akkurat det jeg sa. Det er ikke automatisk gitt at Skyrim får et like stort modmiljø som den 5,5 år gamle forgjengeren hadde.

Da misforsto jeg deg, jeg trodde du sa at Oblivion ikke hadde noe særlig med modder.

 

Jeg er faktisk fortsatt veldig aktiv i Oblivions mod-miljø, et miljø som fortsatt har høyere aktivitet enn de fleste nye spill har, hvor mange av de beste moddene har kommet i løpet av det siste året eller to - så hvis du skulle ha lyst til å prøve Oblivion igjen nå som en oppvarming til Skyrim, kan du få en helt annen og mye bedte opplevelse enn for 4-5 år siden.

 

I dette aktive mod-miljøet er det naturlig at mange/de fleste er interesserte i å modde Skyrim også. Skyrim starter derfor ikke på bar bakke når det gjelder moddere, men har mange erfrarne moddere som har lyst til å prøve seg.

Jeg håper jo selvfølgelig det blir mange fine mods. Får ta en titt i div. forums å sjekke stemningen. Jeg kan alltids vente 30+ dager på DLCer om PC versjonen viser seg å gi en del mer på flere områder.

 

Altfor lave Anbefalte systemkrav er et tegn på at spillet er opptetmaliser til konsoll, men trengte ikke dette tegnet for å forstå det.

Det er bla. dette jeg også frykter denne runden og at Bethesda også har latt konsollfokuset ta fullstendig overhånd. Derfor av den grunn og et par andre ting som er nevnt vurderer jeg 360 for dette spillet.

 

Tipper du ikke komer til å se store forskjellen i forhold til hva du får\koster (i form av lavere fps) når du ser på Abefalt Hardware, om du leser mellom linjene her kan man se at de trolig Ikke har brukt mye tid på tesselering å annen eyecandy som nyere pc hardware takler, man kan like gjerne kjøpe det på konsoll, for kan nesten garantere at lvl systemet er tilpasset konsooll også.
Jupp, jeg også er redd for dette nå i 2011 da det har vært en sterk og nesten overveldende skuffende trend hos så og si alle multiplattform studioer siste året. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

MistaPi:

Er Witcher2 noe som kan gi deg en del eyecandy på PC? I 1.0 utgaven var det så mange skuffende bugs og problemer at jeg droppet tittelen. Og selv med 2.0 utgaven sies det å være mange irritasjonsmomenter. Problemene/manglene er jo typisk for østeuropeiske studioer og har derfor latt være å kjøpe og prøve får man jo ikke.

 

Men dette er alikevel nå blitt en tittel man kanskje bør prøve mens man venter på Skyrim?

Det lover ihvertfall godt at 4GB system minne og 1GB vram er anbefalt til Skyrim. Det tyder på en del bedre draw distance og teksturer enn konsoll versjonene.
Slike ting og mye mer jeg håper å se i reviews, samt at gameplay ikke er for konsollifisert. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Om ikkje, så vert det nok fort orden på teksturane når mod-scena kjem i gang.

 

Jepp, bare oppløsninga er høyere så har det ikke noe å si om texturene passer inn i spillet!

 

Eg trur du misforstår eit eller anna - det er ikkje sånn at ein plukkar høgoppløyselege teksturar på måfå. Typisk sett tek ein dei originale òg reverserar (pluss litt til) komprimeringen, og eventuelt legg til bump maps.

 

 

Javel? Jeg regner med at du vet mer om dette enn meg men jeg er litt skeptisk. Når noe er komprimert (med informasjons tap) kan man selvfølgelig ikke få originalen tilbake. Men det du sier er altså at man kan lage noe ut av det som ser ganske så bra ut. Jeg kan se for meg at det finnes programmer som "angriper" stygge elementer som er spesifikke for spesielle komprimerings algoritmer. Komprimeringen av JPG filer forandrer jo bildet på en måte som er lett å se hvis komprimeringsgraden er stor.

 

Å legge til bump maps vil jo få texturen til å se bedre ut på nær hold men man bør da jo helst variere de litt da så man ikke ser de samme bumps overalt.

 

Om det du beskriver ovenfor er den vanlige måten å lage "bedre" texturer på for Oblivion og snart Skyrim er jo ting langt fra så ille som jeg trodde. :-)

Jeg så for meg at å bytte ut texturer handlet om å finne andre texturer med høyere oppløsning. Jeg har sett noen skrekkeksempler på det i Morrowind.

Lenke til kommentar

Eg gav ein litt overfladisk forklaring, men alle gode mod authors dokumenterer nøyaktig kva dei gjer. Dette er teksturmodden eg vil tilrå for Oblivion. Du kan lese det han skriv om den, men det viktigaste er at du går og ser på bileta. Dei fleste er før/etter-gifs. Eg synest ikkje dei nye teksturane utgjer eit brot med det visuelle uttrykket eller øvrig art design.

 

No er det sannsynlegvis lettare å gjere dette riktig i Oblivion enn i Morrowind, sidan Oblivion er det mest generisk utsjåande Bethesda nokonsinnne har sendt til butikkane - men eg er ikkje uroa for tilsvarande Skyrim-mods.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...