Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leser og ser flere er skuffa over betaen jeg. Grafikken osv..

 

Uncharted 3 til ps3 ser helt fantastisk ut på nye videon. Viser at det er myee juice igjen på ps3'en

 

http://www.ign.com/videos/2011/10/06/uncharted-3-drakes-deception-desert-demo

Har du testa det selv?

Har ikke sett mange som er skuffa annet enn over bugs men beta er beta.

Grafisk er det et meget pent spill uansett hva noen stråmenn måtte finne på å syte over

Lenke til kommentar

Litt skuffet at på pcn min sliter på low @ 1680x1050 på caspian boarder... min fps rundt 50 ish...

 

Hva tror dere at er den største flaskehalsen?

 

Hk: Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Cpu: AMD Phenom II X4 965

Ram: Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB

skjermkort: XFX Radeon HD 6870

Lenke til kommentar

Nei har ikke fått testa det. Jeg har forhåndsbestilt limited edition fra elkjøp ;) Har 8gb, i5 2500k og Gainward Gtx 560ti så burde kunne kjøre det greit med 1680x1050. GLEDER MEG

 

Bare så nylige youtube videoer med beta immpressions å da var det noen skuffelser ute å går. Kanskje de ikke har så bra pcer ? Men Uncharted ser helt sykt ut til å være konsoll.

Lenke til kommentar

Nei har ikke fått testa det. Jeg har forhåndsbestilt limited edition fra elkjøp ;) Har 8gb, i5 2500k og Gainward Gtx 560ti så burde kunne kjøre det greit med 1680x1050. GLEDER MEG

 

Bare så nylige youtube videoer med beta immpressions å da var det noen skuffelser ute å går. Kanskje de ikke har så bra pcer ? Men Uncharted ser helt sykt ut til å være konsoll.

Se på Totalbiscuit, han pleier å være ganske ærlig. Metro ligner veldig på MoH, mens Caspian Border er mer Battlefield-stil.

Lenke til kommentar

spillet burde vært bygd opp helt fra bunnen KUN til pc slik som med Battlefield 2 ikke porta hit og dit til konsoll og bruke tid å ressurser på det. Men i dag handler alt om penger så da er det eneste riktig å ta det til konsoll. Uncharted feks kun til ps3 og bygd opp der, resultatet blir strålende.

Lenke til kommentar

spillet burde vært bygd opp helt fra bunnen KUN til pc slik som med Battlefield 2 ikke porta hit og dit til konsoll og bruke tid å ressurser på det. Men i dag handler alt om penger så da er det eneste riktig å ta det til konsoll. Uncharted feks kun til ps3 og bygd opp der, resultatet blir strålende.

 

Kunne ikke vært mer enig.

 

Når det kommer til BF3 Beta, så er jeg forholdsvis skuffet. Alt har riktignok ikke blitt optimalisert, men selv med optimaliseringer tror jeg ikke det blir så fryktelig fantastisk. Har et GTX 580, og med alt på Ultra har jeg 40-50 fps. Riktignok bare x8 @ AA, mer synes jeg er waste. Dog, CPUen min er nok en enorm flaskehals. AMD Phenom x4 965 BE, klokket til 4,1 GHz. Skal fyre på med et GTX 580 til og eventuelt en Bulldozer. Er rimelig usikker på om 16 kjerner er for mye. Litt kjedelig å vente til Intels lanseringer.

 

Grafikken er jo helt grei, selv for å være beta. Kanskje ikke helt som forventet, men helt greit. Det jeg bekymrer meg mer for er egentlig gameplay. Synes det var latterlig lett å drepe og bli drept, og det føles litt mer COD enn BF. Har riktignok bare spilt 1 map, så her fordømmer jeg ikke. Om final versjonen er knapt bedre, så kommer jeg til å holde meg til BC2.

Lenke til kommentar

spillet burde vært bygd opp helt fra bunnen KUN til pc slik som med Battlefield 2 ikke porta hit og dit til konsoll og bruke tid å ressurser på det. Men i dag handler alt om penger så da er det eneste riktig å ta det til konsoll. Uncharted feks kun til ps3 og bygd opp der, resultatet blir strålende.

Frostibte 2.0 er for øyeblikket kun for PC. Konsollene kjører en oppgradert utgave av Frostbite 1.5. Så jeg ser ikke helt hvor dette kommer fra.

 

Uncharted er kanskje dedikert til PS3, men grafikkmessig vil det ikke kunne måle seg med de penere titlene på PC de siste åra. Se på Crysis, Crysis 2, Metro 2033, Witcher 2 og STALKER. Majoriteten av disse er/skal bli multiplattform.

Lenke til kommentar

spillet burde vært bygd opp helt fra bunnen KUN til pc slik som med Battlefield 2 ikke porta hit og dit til konsoll og bruke tid å ressurser på det. Men i dag handler alt om penger så da er det eneste riktig å ta det til konsoll. Uncharted feks kun til ps3 og bygd opp der, resultatet blir strålende.

 

Nå har Dice skaffet seg grei kunnskap om konsoller etter Bad Company spillene. Og jeg har vanskelig for å tro at Dice ikke har vokst i størrelse, flere ansatte, siden Battlefield 2. Det begynner å bli noen år siden.... Tror de har mer enn nok ressurser nok til å utvikle for disse plattformene samtidig uten at det går ut over hverken konsoll eller PC-versjonen. Dette bekymrer meg lite.

 

Jeg har spilt Beta-versjonen både på konsoll (360) og PC. Forskjellene er store. I tillegg vet vi at konsollene ikke har like store kart som PC-versjonen. Og er begrenset til 24 spillere.

 

Ja, Uncharted spillene er pene. Ingen tvil. Spilte eneren ferdig, godt inn i Uncharted 2 nå. Men ta de kartene helten tasser rundt i, gjør de veeesentlig større, la det være mulig å gå over alt, skru opp tempoet skikkelig på alt som skjer, legg til 64 spillere - online samtidig - la de kjøre rundt i fly, stridsvogner, helikoptre, beregn kulebaner, fysikk ellers også, for alt som skytes fra disse spillerne samtidig, når objekter treffes la de gradvis skytes i stykker, la trær velte over ende, vegger bli slått hull i, bygninger ramle sammen.... Røyk og lyseffekter...Spent på hvor mange bilder/sekund man har da i Ucharted motoren.

 

Greia er, man kan ikke sammenligne disse to spillene på den måten. Med tanke på de tingene synes jeg Xbox 3 betaen faktisk ser ganske bra ut. PS3-versjonen ligeså, sett vidoer og det er ikke så mye forskjell på de.

 

I tillegg vet vi at PC-versjonen av betaen kun er DX-10, DX-11 er ikke aktivert. Øverste grafikkinstilling kan man skru på så mye man vil, men ultragrafikken er heller ikke tilgjengelig... Så...

Lenke til kommentar

spillet burde vært bygd opp helt fra bunnen KUN til pc slik som med Battlefield 2 ikke porta hit og dit til konsoll og bruke tid å ressurser på det. Men i dag handler alt om penger så da er det eneste riktig å ta det til konsoll. Uncharted feks kun til ps3 og bygd opp der, resultatet blir strålende.

 

Nå har Dice skaffet seg grei kunnskap om konsoller etter Bad Company spillene. Og jeg har vanskelig for å tro at Dice ikke har vokst i størrelse, flere ansatte, siden Battlefield 2. Det begynner å bli noen år siden.... Tror de har mer enn nok ressurser nok til å utvikle for disse plattformene samtidig uten at det går ut over hverken konsoll eller PC-versjonen. Dette bekymrer meg lite.

 

Jeg har spilt Beta-versjonen både på konsoll (360) og PC. Forskjellene er store. I tillegg vet vi at konsollene ikke har like store kart som PC-versjonen. Og er begrenset til 24 spillere.

 

Ja, Uncharted spillene er pene. Ingen tvil. Spilte eneren ferdig, godt inn i Uncharted 2 nå. Men ta de kartene helten tasser rundt i, gjør de veeesentlig større, la det være mulig å gå over alt, skru opp tempoet skikkelig på alt som skjer, legg til 64 spillere - online samtidig - la de kjøre rundt i fly, stridsvogner, helikoptre, beregn kulebaner, fysikk ellers også, for alt som skytes fra disse spillerne samtidig, når objekter treffes la de gradvis skytes i stykker, la trær velte over ende, vegger bli slått hull i, bygninger ramle sammen.... Røyk og lyseffekter...Spent på hvor mange bilder/sekund man har da i Ucharted motoren.

 

Greia er, man kan ikke sammenligne disse to spillene på den måten. Med tanke på de tingene synes jeg Xbox 3 betaen faktisk ser ganske bra ut. PS3-versjonen ligeså, sett vidoer og det er ikke så mye forskjell på de.

 

I tillegg vet vi at PC-versjonen av betaen kun er DX-10, DX-11 er ikke aktivert. Øverste grafikkinstilling kan man skru på så mye man vil, men ultragrafikken er heller ikke tilgjengelig... Så...

 

Du har et par gode poeng der, min gode mann.

Litt påvirket blir PC-versjonen uansett hvor mye man vrir og vender på det, men alt i alt ser det rimelig greit ut, ja. DX-11 kommer til å ha en enorm betydning for BF3.

Tror nok det beste er å vente med å oppgradere skjermkort før både AMD og Nvidia er ute med sine nye serier, da spesielt fordi BF3 og andre store spill legger mer vekt på ting dagens serier egentlig ikke helt egner seg for.

Lenke til kommentar

Hva er det som er nyeste CCC og BF3 driver til ATi ? Er det 11.9 ?

AMD Catalyst™ 11.10 Version 2 Preview Driver

 

Improves performance in Battlefield 3 Open Beta release for both non-Anti-Aliasing and application enabled Anti-Aliasing cases on single GPU configurations using the AMD Radeon™ HD 6000 and AMD Radeon HD 5000 series of products.

Improves performance in Battlefield 3 Open Beta release for both non-Anti-Aliasing and application enabled Anti-Aliasing cases on AMD CrossFire™ configurations using the AMD Radeon HD 6000 and AMD Radeon HD 5000 series of products.

Improves performance in Rage on single GPU configurations using the AMD Radeon HD 6000, AMD Radeon HD 5000 Series and AMD Radeon HD 4000 series of products.

Reduces intermittent crashing seen loading levels in Rage

Resolves flickering of NPCs in Rage

Enables automatic Vsync for Rage

Enables support for AMD Eyefinity 5x1 display (portrait and landscape) configurations using the AMD Radeon HD 6000 and AMD Radeon HD 5000 series of products.

AMD Vision Engine Control Center: User Interface enhancements have been implemented for the AMD CrossfireX™, GPU AMD Overdrive™ and Information Center pages.

 

 

http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/GPU122AMDCat1110PreDriverV2.aspx

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oh maaan! Etter jeg installerte Preview driver så klikker LCD skjermen på G19 tastaturet, og hver gang jeg prøver å kjøre programvaren som hører til tastaturet så slutter alt å funke untatt musa, så refresher det etter 5 sec, så får jeg opp feilmelding om at "ATI driver sluttet å funke"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...