Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet det ikke er ultra i Beta, men jeg hadde ingen problemer med å makse grafikkinstillingene der med ett stk 570.

 

Uansett kommer det an på hvilken oppløsning man skal kjøre spillet på. I 1080p sier hvertfall nVidia selv at GTX 580 skal kunne kjøre alt på ultra, mens 570 kan kjøre high + et par innstillinger på ultra. Går man opp enda et hakk på oppløsningen (2560x1080) må man opp på 590 eller 580 SLi, og det er mest sansynlig denne oppløsningen DICE referer til når de sier "max out".

Jeg fikk minimum 70fps med 6950 Crossfire med motion blur og MSAA skrudd av på første del av Metro. Det er ikke sjans for at et enkelt 570 vil klare 60fps minimum, som faktisk burde være et krav for å påstå at man har "makset ut" spillet.

Har 1stk 6950@980/1400mhz og 2500k@5ghz, er nede i 30fps på det værste(1080/high/4msaa) vurdere å kjøpe et til, hvordan er microstutter og andre cf problemer i bf3? kansje litt tidlig å si? kommer nok til å vente med å kjøpe til etter launch uansett..

Endret av bhines
Lenke til kommentar
Har 1stk 6950@980/1400mhz og 2500k@5ghz, er nede i 30fps på det værste(1080/high/4msaa) vurdere å kjøpe et til, hvordan er microstutter og andre cf problemer i bf3? kansje litt tidlig å si? kommer nok til å vente med å kjøpe til etter launch uansett..

 

Jeg kjørte 6990+6970 og eneste som skjedde hos meg var høy fps :D Altså helt konge med den nyeste preview driveren. INGEN microstutter

 

 

Lenke til kommentar

Intel Rapid Storage Technology, er dette noe de fleste HK`er har om dagen? (beklager om det er teit spørsmål, er "litt" ute av gamet om året..)

 

Uffamei, merker jeg får handle meg pc snart igjen! :D

Kun Z68-baserte hovedkort på LGA1155-plattformen

 

Intel Rapid Storage Technology er vel bare sata/raid driver?

Intel Smart Response Technology er ssd/hdd hybrid greier, til 2gen core cpu, og z68 chipset

Lenke til kommentar
Har 1stk 6950@980/1400mhz og 2500k@5ghz, er nede i 30fps på det værste(1080/high/4msaa) vurdere å kjøpe et til, hvordan er microstutter og andre cf problemer i bf3? kansje litt tidlig å si? kommer nok til å vente med å kjøpe til etter launch uansett..

 

Jeg kjørte 6990+6970 og eneste som skjedde hos meg var høy fps :D Altså helt konge med den nyeste preview driveren. INGEN microstutter

Kan støtte meg på at jeg opplevde fint lite microstutter på verken i5-750 eller i7-2600k i BF3 BETA. Kjører du Crossfire tviler jeg derimot på at du klarer å kjøre stort mer enn 950MHz stabilt, ikke at det er et voldsomt fall i ytelse, men verdt å nevne.

 

Intel Rapid Storage Technology, er dette noe de fleste HK`er har om dagen? (beklager om det er teit spørsmål, er "litt" ute av gamet om året..)

 

Uffamei, merker jeg får handle meg pc snart igjen! :D

Kun Z68-baserte hovedkort på LGA1155-plattformen

 

Intel Rapid Storage Technology er vel bare sata/raid driver?

Intel Smart Response Technology er ssd/hdd hybrid greier, til 2gen core cpu, og z68 chipset

Sant nok, jeg leste feil der ;)

Det er dog SRT som er mest interessant for den jevne bruker. At RST forbedrer ytelsen litt er ikke noe som merkes voldsomt.

Lenke til kommentar

mhm.. det kom på Z68 hovedkortene så vidt jeg vet :)

Det HK jeg valgte er en Z68 versjon av Sabretooth

Link pl0x. Det har jeg aldri sett :O

 

At RST forbedrer ytelsen litt er ikke noe som merkes voldsomt.

 

 

http://www.hardware.no/artikler/asus_p8z68-v_pro/98624

 

 

Får se hvordan det funker, om det er slik jeg har lest så vil altså de mest brukte programmene og filene på HDD oppleves som om de var på SSD. Jeg liker SSD og sier ikke neitakk til en HDD som yter på SSD nivå :)

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Får se hvordan det funker, om det er slik jeg har lest så vil altså de mest brukte programmene og filene på HDD oppleves som om de var på SSD. Jeg liker SSD og sier ikke neitakk til en HDD som yter på SSD nivå :)

Jeg har prøvd det i noen dager nå på min spilldisk, og det fungerer knall for lastetider i spill.

I benchmarking er resultatene veldig ujevne, men det er vel noe av naturen til slike oppsett.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål nå som dere er innom dette med SSD + SRT. Hvilken 64GB SSD er å anbefale til denne bruken?

 

Jeg hadde tenkt å gå for en OCZ Agility 3. Men etter litt lesing fant jeg ut at den har enda problemer med Firmwaren, også etter oppdateringen som skulle fikse dette.

 

Er muligens Crucial M4 da et godt valg? Jeg er jo selvfølgelig interessert i ytelse, men stabilitet kommer langt før noen par millisekunder for min del.

 

Den skal cache en 2TB WD Black.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål nå som dere er innom dette med SSD + SRT. Hvilken 64GB SSD er å anbefale til denne bruken?

 

Jeg hadde tenkt å gå for en OCZ Agility 3. Men etter litt lesing fant jeg ut at den har enda problemer med Firmwaren, også etter oppdateringen som skulle fikse dette.

 

Er muligens Crucial M4 da et godt valg? Jeg er jo selvfølgelig interessert i ytelse, men stabilitet kommer langt før noen par millisekunder for min del.

 

Den skal cache en 2TB WD Black.

Enten setter du av 18.6GB på den du kjører OS på, eller bruker en gammel SSD du har liggende.

Å kjøpe en ny SSD kun for dette blir for dumt.

Lenke til kommentar

De SSD'ene jeg bruker funker bra og jeg fikk anbefalt dem av butikken jeg stoler på. De lever tross alt av å levere ting som fungerer :)

Jeg ville egentlig ha en Vertex, men fikk anbefalt andre da jeg kjøpte. Vistnok noe feil på kontroller osv - så jeg ville styre unna BSOD og CTDS osv osv.. og høy retur ratio på dem. Jeg gadd ikke å ha et system der jeg må vente på deler og reprasjoner + alt fortvilelse. Bedre med ting som funker som de skal tenkte jeg.

 

64gb M4 Crucial er den jeg bruker til caching, men jeg fikk den oppdatert med seneste firmware i butikken da jeg kjøpte den (30% mer ytelse er hva crucial mener det skal være - ca 500 r/w). Tok ca 15 sec å gjøre det i butikken.

 

Hele systemet mitt står på forrige side.

Kan også anbefale butikken, veldig god service og de setter sammen etter ønske + at de bygger custom vannkjølte systemer. Jeg har aldri bomma med å kjøpe der, alt fungerer som det skal sålenge du forteller hva du har og hva du vil oppgradere. Utrolig kyndige folk!

 

 

Som du ser valgte jeg en ganske stor PSU fordi jeg har tenkt å sette inn et 580 til etterhvert + at jeg valgte MSI 580 for å få plass på HK. ASUS 580 feks dekker 3 slots pga kjøler og plastikk og jeg ville fått problemer med å sette 2 kort (dog.. det kan sikkert trikses til)

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Litt skuffet at på pcn min sliter på low @ 1680x1050 på caspian boarder... min fps rundt 50 ish...

 

Hva tror dere at er den største flaskehalsen?

 

Hk: Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Cpu: AMD Phenom II X4 965

Ram: Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB

skjermkort: XFX Radeon HD 6870

 

 

Tror nok det er CPUen som holder igjen kraften i maskinen din.

 

hmm, okeei. Siden du sier det på den måten, vil det faktisk si at jeg kan klare å presse skjermkortet enda mere dersom jeg har en bedre CPU?

 

Fordi i følge msi afterburner så benyttes skjermkortet 100%.

Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg ville vel tro at dersom cpu'n ikke holdt mål ville ikke GPU'n klart å benyttes 100%?

 

Er det til å stole på at msi afterburner sier at det blir utnyttet 100%?

Er det eventuelt noen måte å teste om skjermkortet ikke blir utnyttet maksimalt pga andre komponenter?

Lenke til kommentar

hmm, okeei. Siden du sier det på den måten, vil det faktisk si at jeg kan klare å presse skjermkortet enda mere dersom jeg har en bedre CPU?

 

Fordi i følge msi afterburner så benyttes skjermkortet 100%.

Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg ville vel tro at dersom cpu'n ikke holdt mål ville ikke GPU'n klart å benyttes 100%?

 

Er det til å stole på at msi afterburner sier at det blir utnyttet 100%?

Er det eventuelt noen måte å teste om skjermkortet ikke blir utnyttet maksimalt pga andre komponenter?

CPU er veldig viktig for minimum framerate. Phenom II er en flott CPU til prisen, men den er dessverre ikke særlig rask lenger. En i5-2500k vil gi deg mye bedre minimum framerate med et 6870

Lenke til kommentar

Sånn, da var ny PC bestilt :D

 

Kjøpte ett Eyefinity Kit med tre 24" skjermer (Totalt fire nå) og enda ett 6870, så får jeg overleve med 1 GB VRAM til 7000 serien og Ivy Bridge kommer.

Kjøpte også ett oppgraderingssett med en i7-2600K, 8 GB Corsair Vengeance 1600MHz RAM og ett ASUS Sabertooth P67 HK.

En Corsair HX 750W PSU, en Crucial m4 128 GB SSD, en WD Caviar Black 2TB disk, 50 cm brei musematte (Qpad) og en ROCCAT Kone+ Max Customization topper hele greia, og alt plasseres i ett Lian Li PC-A71FB. Totalt 15,000 inkl frakt, så ende opp med en ganske heftig investering istedet for en oppgradering fram til Ivy Bridge.

Lenke til kommentar

Sånn, da var ny PC bestilt :D

 

Kjøpte ett Eyefinity Kit med tre 24" skjermer (Totalt fire nå) og enda ett 6870, så får jeg overleve med 1 GB VRAM til 7000 serien og Ivy Bridge kommer.

Kjøpte også ett oppgraderingssett med en i7-2600K, 8 GB Corsair Vengeance 1600MHz RAM og ett ASUS Sabertooth P67 HK.

En Corsair HX 750W PSU, en Crucial m4 128 GB SSD, en WD Caviar Black 2TB disk, 50 cm brei musematte (Qpad) og en ROCCAT Kone+ Max Customization topper hele greia, og alt plasseres i ett Lian Li PC-A71FB. Totalt 15,000 inkl frakt, så ende opp med en ganske heftig investering istedet for en oppgradering fram til Ivy Bridge.

Flott oppgradering!

Husk på at for at CrossfireX skal fungere må alle skjermene være tilkoblet et kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...