Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Til dere som har testet beta og har 6950/6970.. Hvordan gikk det på høye instillinger?

 

Med phenom II 965BE 3.7ghz og 1 hd6950 på ultra 720p = min 40fps , max 100+ . avg 55fps.

Du vil antaglig få noe av det samme med 1080p siden GPU`n bruker rundt 65-70% av full kapasitet med denne innstillingen.

 

 

6950 i crossfire samme resultat, siden CPU`n er begrensningen for min del.

 

Så det er veldig avhengig av CPU med andre ord:)

 

Skjønner , Jeg har en core I7 klokket til 4.1 ghz , det hjelper mye , også har jeg jo 2 kjerners kort.

Litt skuffende av dette AMD-kortet , mitt gamle 295gtx går aldri under 40 frames på high , og det tilmed en oppløsning høyere enn dette :p 1920X1200.

 

Det vil ikke kortet her heller... Og det på ultra i 1080p.

 

Som jeg skrev ovenfor: Det er ikke kortet det begrenser seg i, kortet går for "halv maskin" .

 

I battlefield 3 så er man avhengig av et råskinn av en CPU for å få utnyttet skjermkortene som er i mid-high sjiktet.

 

Hvis du setter 295GTX kortet sammen en dårlig prosessor (pentium 4 2ghz f.eks) så vil jo det

føre til latterlig dårlige framerates, likeså med en high-end cpu og et elendig skjermkort.

 

Get it? :)

 

Skjedde noe rart med posten , jeg prøver igjen ; jeg skjønner hva du mener , har en Core I7 klokket til 4.1ghz , 2 kjerner på kortet hjelper også mye. Er imponert av dette gamle kortet , det holder faktisk koken enda ;)

 

Det var jo det grymmeste av det grymme når det kom:)

 

Et hd6950 til rundt 1500kr er jo et billigkort i forhold:P

 

Edit: Ser kortet ligger rundt 1900 for billigste på komplett.no

 

Jeg savner DX11 da , rocker BF3 med DX11 ? Blir spennende å se over jul om det er NVidia eller AMD som kommer best ut med 28nm brikkene , venter spent. Frames per krone,,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan vil Origin og Battlefield 3 fungere på SSD?

 

Lurer på å bruke en SSD til operativ-disk, samt installere de viktigste programmene. Har lyst til å installere BF3 på SSD for å få lavere lastetid m.m. Men jeg har ikke lyst til å installere Origin og alle de andre spillene på en SSD som har lite lagringsplass.

Lenke til kommentar

Kommer helt ann på map'et. Casian border tar vel noe ala 10 ganger så lang tid som Metro å komme seg inn på.

Nå vet jeg ikke hvor du har tallene dine ifra, men tok en liten test nettopp.

Fra jeg trykket "Join Game" på Battlelog websiden, tok det nøyaktig 40 sekunder før jeg fikk opp "Deploy" på skjermen på Operation Mètro.

På Caspian Border tok det 38 Sekunder.

 

Operation Métro var tom server, mens det var rundt 20stk på Caspian Border.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Hvordan kommer denne PCen til å dra BF3?

 

Intel i5 750

 

ATI Radeon 5770

sånn ca like bra som en intel i5 750 og et ati radeon hd 5770 :tease:

ikke regn med high, derimot kan ikke si så mye da betaen ifølge flere rykter krever mindre en fullversjonen.

 

Hva tenker du på med?

PCen din drar garantert BETA nå, skjermkortet er dobbelt så raskt som minstekravet, og prosessoren er nesten 2.5 ganger raskere enn minstekravet.

Lenke til kommentar

Hvordan kommer denne PCen til å dra BF3?

 

Intel i5 750

 

ATI Radeon 5770

sånn ca like bra som en intel i5 750 og et ati radeon hd 5770 :tease:

ikke regn med high, derimot kan ikke si så mye da betaen ifølge flere rykter krever mindre en fullversjonen.

 

Hva tenker du på med?

PCen din drar garantert BETA nå, skjermkortet er dobbelt så raskt som minstekravet, og prosessoren er nesten 2.5 ganger raskere enn minstekravet.

Høres bra ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...