Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Hvis BF3 får enda heftigere grafikk i Retail, så kan trifire med 6970 bli fort litt for lite i 1920*1050 med alt på ultra og 4x AAxx? Få minimum 60 fps på border brettet med 64 spillere nå. Auukurat smud nok. Laveste jeg har registrert var 55 fps.

 

Så dårlig fps med trifire 6970?

Jeg får jo nesten samme FPS med ett gtx580 med alt på max bortsett fra at HBAO er av. Men går overaskende smud, selvom jeg er vant til og game med over 80 fps i andre spill

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis BF3 får enda heftigere grafikk i Retail, så kan trifire med 6970 bli fort litt for lite i 1920*1050 med alt på ultra og 4x AAxx? Få minimum 60 fps på border brettet med 64 spillere nå. Auukurat smud nok. Laveste jeg har registrert var 55 fps.

 

Så dårlig fps med trifire 6970?

Jeg får jo samme FPS med ett gtx580 med alt på max bortsett fra at HBAO er av. Men går overaskende smud, selvom jeg er vant til og game med over 80 fps i andre spill

Har også 2x580 :)

 

 

Men ser du på minimum fps? Er jammen med ikkje sikker på at du får lik fps. Har testet met ett og 2 gtx 580 på Metro, og med SLI fikkjeg tilnærmet dobbel fps. Ute fikk jeg litt over 100 stabilt.

 

har du 4xaa også?

 

På borderbrettet er jeg ofte oppe i 150 fps, men når jeg ute og ser mot største deler av brettet, da er det nede i 60 fps. Altså det laveste som blir registrert. For å sjekke dette, kan man f.eks bruke MSI afterburner og se på graf over fps over tid.

 

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hvis BF3 får enda heftigere grafikk i Retail, så kan trifire med 6970 bli fort litt for lite i 1920*1050 med alt på ultra og 4x AAxx? Få minimum 60 fps på border brettet med 64 spillere nå. Auukurat smud nok. Laveste jeg har registrert var 55 fps.

 

Så dårlig fps med trifire 6970?

Jeg får jo samme FPS med ett gtx580 med alt på max bortsett fra at HBAO er av. Men går overaskende smud, selvom jeg er vant til og game med over 80 fps i andre spill

Har også 2x580 :)

 

 

Men ser du på minimum fps? Er jammen med ikkje sikker på at du får lik fps. Har testet met ett og 2 gtx 580 på Metro, og med SLI fikkjeg tilnærmet dobbel fps. Ute fikk jeg litt over 100 stabilt.

 

har du 4xaa også?

 

ja har som sakt ALT på max, men HBAO er off. Vet ikke om du har det på men den stjeler endel FPS uten at du får noe spesielt igjen for det:P

Laveste jeg har registrert er rundt 40 tallet, men ellers kjører den fint rundt 50-70 fps

 

Jeg snakker jo da om Border mappen seff, men ligger på samme nivå når jeg spiller Metro

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Bring it, fool!

 

 

Corsair Dominator GT DDR3 2133MHz 4GB

 

Corsair AX 1200W PSU

 

Logitech G500

 

Logitech G110

 

Samsung 23" LED Syncmaster BX2350

 

Corsair SSD Nova Series V32 32GB

 

ASUS Rampage III Extreme

 

Intel Core i7-950 3.06 GHz @4,7 Ghz

 

 

 

 

PCen er kjølt med vannkjøling.

Lenke til kommentar

Bring it, fool!

 

 

Corsair Dominator GT DDR3 2133MHz 4GB

 

Corsair AX 1200W PSU

 

Logitech G500

 

Logitech G110

 

Samsung 23" LED Syncmaster BX2350

 

Corsair SSD Nova Series V32 32GB

 

ASUS Rampage III Extreme

 

Intel Core i7-950 3.06 GHz @4,7 Ghz

 

 

 

 

PCen er kjølt med vannkjøling.

 

Ser ut som du mangler skjermkort laugh.gif

 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bring it, fool!

 

 

Corsair Dominator GT DDR3 2133MHz 4GB

 

Corsair AX 1200W PSU

 

Logitech G500

 

Logitech G110

 

Samsung 23" LED Syncmaster BX2350

 

Corsair SSD Nova Series V32 32GB

 

ASUS Rampage III Extreme

 

Intel Core i7-950 3.06 GHz @4,7 Ghz

 

 

 

 

PCen er kjølt med vannkjøling.

 

Ser ut som du mangler skjermkort laugh.gif

Glemte å nevne skjermkort, ja. Kjører 3 stk XFX Radeon HD 6970

Lenke til kommentar

Hvordan ser jeg Minimum fps på MSI afterburner? står bare 0, og det er liksom når jeg er dø og skal deploye:P

 

Er jo bare se på grafen litt det. Eller så går det ann å lagre en tekstfil med fps med tidspunkt.

 

g0ose: Synn du mangler 980/990x da.. Bf3 bruker jo 8 tråder :)

 

 

 

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bring it, fool!

 

 

Corsair Dominator GT DDR3 2133MHz 4GB

 

Corsair AX 1200W PSU

 

Logitech G500

 

Logitech G110

 

Samsung 23" LED Syncmaster BX2350

 

Corsair SSD Nova Series V32 32GB

 

ASUS Rampage III Extreme

 

Intel Core i7-950 3.06 GHz @4,7 Ghz

 

 

 

 

PCen er kjølt med vannkjøling.

Selv med vannkjøling er 4.7GHz på en bloomfield utrolig. Helt vilt bra :thumbup: , største svakheten er skjermen din :p

 

Driver du med mye benchmarking eller? Få mennesker som kjører 2x2GB 2133MHz-minne på LGA1366.

Lenke til kommentar

Hvordan ser jeg Minimum fps på MSI afterburner? står bare 0, og det er liksom når jeg er dø og skal deploye:P

 

Er jo bare se på grafen litt det. Eller så går det ann å lagre en tekstfil med fps med tidspunkt.

 

g0ose: Synn du mangler 980/990x da.. Bf3 bruker jo 8 tråder :)

 

kjører bf3 med 8 threads? bra jeg kjøpt 2600k istedenfor 2500k da:P

Lenke til kommentar

Bring it, fool!

 

 

Corsair Dominator GT DDR3 2133MHz 4GB

 

Corsair AX 1200W PSU

 

Logitech G500

 

Logitech G110

 

Samsung 23" LED Syncmaster BX2350

 

Corsair SSD Nova Series V32 32GB

 

ASUS Rampage III Extreme

 

Intel Core i7-950 3.06 GHz @4,7 Ghz

 

 

 

 

PCen er kjølt med vannkjøling.

Selv med vannkjøling er 4.7GHz på en bloomfield utrolig. Helt vilt bra :thumbup: , største svakheten er skjermen din :p

 

Driver du med mye benchmarking eller? Få mennesker som kjører 2x2GB 2133MHz-minne på LGA1366.

Angående rammen venter jeg til pengene trår til for å kjøpe 2 ekstra kit. Har en del benchmark under beltet, ja, men på langt nær en guru.

Lenke til kommentar

Virker litt noob å bruke bare 2 minnekanaler på x58 ja. Selv kjører jeg bare 6gb nå på 2000mhz @ 6.9.6.20-1N

Man får mindre stress på minnekontrolleren, som da betyr mindre varme og (primært) stress på CPU-pakken, som igjen blir høyere overklokker ;)

Båndbredde har jo fint lite å si på ytelse.

 

På LN2 har jeg sett mange tilfeller der folk kjører med en enkelt 4GB-brikke med lave timings og høy klokkefrekvens.

EDIT:

kjører bf3 med 8 threads? bra jeg kjøpt 2600k istedenfor 2500k da:P

Jeg tror ikke du vil merke den helt store forskjellen på disse to før du kommer i 6990-territorie på ytelse :p

 

Det har derimot en del å si på f@h-ytelse ;)

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Virker litt noob å bruke bare 2 minnekanaler på x58 ja. Selv kjører jeg bare 6gb nå på 2000mhz @ 6.9.6.20-1N

Man får mindre stress på minnekontrolleren, som da betyr mindre varme og (primært) stress på CPU-pakken, som igjen blir høyere overklokker ;)

Båndbredde har jo fint lite å si på ytelse.

 

På LN2 har jeg sett mange tilfeller der folk kjører med en enkelt 4GB-brikke med lave timings og høy klokkefrekvens.

EDIT:

kjører bf3 med 8 threads? bra jeg kjøpt 2600k istedenfor 2500k da:P

Jeg tror ikke du vil merke den helt store forskjellen på disse to før du kommer i 6990-territorie på ytelse :p

 

Det har derimot en del å si på f@h-ytelse ;)

 

f@h? nei sikkert ikke stor forskjell, men da er jeg litt fremtidsrettet iaf, sikkert fler spill som kommer til å bruke flere threads og mer CPUkraft fremover.

Endret av Antonsenlarsen
Lenke til kommentar

f@h? nei sikkert ikke stor forskjell, men da er jeg litt fremtidsrettet iaf, sikkert fler spill som kommer til å bruke flere threads og mer CPUkraft fremover.

folding@home, det er en flott måte å utnytte prosessoren til noe nyttig mens du surfer på nettet. Mye av f@h brukes til forskning på kreft, Alzheimers og andre slike uhyggelige sykdommer, de har til og med en side for results.

 

Det er faktisk et eget team her på hardware.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...