Gå til innhold

Test: Apple iPhone 4S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artikler som omhandler apple eller apple`s produkter på itavisen.no

 

Idag: 4 av 12

Igår: 3 av 13

Siste 7 dager: 15 av 68

Siste måned: 70 av 297

Totalt siden 30 Mai 2010: 1381 av 4356

 

Er det rart de kalles for epleavisen? Hadde jøye meg rett når jeg tippa at 30% var epleartikler.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

tom waits for alice, jeg har et spørsmål til deg.

 

Om du er en person som er avhengig av skrujern siden du skrur mye. Hva ville du ha valgt av denne her.

 

http://folk.uio.no/aasmunds/MT/Art/archives/images/skrujern.jpg

 

Eller den her.

 

http://bloggfiler.no/victoriaholte.blogg.no/images/357775-7-1291236113913-n600.jpg

 

Hva ville du ha valg om den siste er dyrere enn den første?

Kommer an på hva jeg skal skru.

 

Jeg har valgt denne:

 

24694.jpg

 

Og denne:

 

DT9282_1.jpg

 

Edit: Og en slagdrill til å bore med da. Og en bunke andre leketøy... :cool:

 

Men nå er jeg en amatør da.

 

For å svare på spørsmålet ditt: Hvis alt jeg skulle gjøre var å skru i stjerneskruer så hadde jeg valgt det nederste, dersom det var bedre å skru med. Lite hjelp i en masse umbraco-bits hvis jeg aldri skrur slike.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Forskjellen på bug`en blir sett på som ett minus og er ett minus hos android.

 

Men med apple så er minus blitt ett pluss. Fordi det er en naturlig "tilvenning" av ny telefon og operativsystem.

Har aldri sett Android-bugen bli omtalt i media eller i tester, så dette har ikke blitt sett på som et minus med Android heller (som forøvrig har hatt bugen lenger, er den faktisk fikset?).

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Enn om du måtte skru i en trang PC da?

 

Da kan du jo ikke bruke den skrumaskinen der da.

Nettopp. Til det har jeg et lite sett med dertil egnet størrelse. Til bilen har jeg et skrallesett. Rett verktøy til jobben, ikke samme til alt.

 

Geir :)

Men med Android så har du den store verktøykassa med alle typer skrujern og andre verktøy som du kan bruke for det meste over alt. Mens iPhone er den lille verktøykassa som kun har et meget begrenset utvalg av forskjellige skrujern og diverse andre ting som du kun kan bruke på veldig få plasser.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jeg føler virkelig at når man snakker iphone snakker man også ios. Som når man snakker SGS2.

 

Hadde du snakket om en modell du faktisk kan dualboote flere OS på, som en maemotablet feks, er det vits å differensiere.

 

Men nå snakker vel Vindicator om at en SGS2, feks, har mer ting i verktøykassa si enn en iphone. De har ikke FORSKJELLIGE verktøy, iphone har bare færre.

 

Om jeg ikke misforstår.

Lenke til kommentar

Men nå snakker vel Vindicator om at en SGS2, feks, har mer ting i verktøykassa si enn en iphone. De har ikke FORSKJELLIGE verktøy, iphone har bare færre.

 

Om jeg ikke misforstår.

Stemmer. Med Android verktøykassa så har du skrujern til alle størrelser og alle de forskjellige formene (stjerne og flat skrujern) + mange andre verktøy med mange forskjellige størrelser mens iPhone har en mindre verktøykasse. Men den har noe av det samme av verktøy som Android sin har, men på grunn av at iPhone sin verktøykasse er mye mindre, så får du bare plass til noen få (1-2) størrelser av skrujern og andre verktøy i mot Android som har 7-8 forskjellige størrelser på verktøyene.

 

Dermed så vil Android verktøykassa være mye bedre for en elektriker f.eks.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Da snakket vi om to forskjellige ting. Slikt skjer. Og ja, jeg er enig. Men ikke all tilpasning er til det gode. Si at tilpasningen av kontorstolen gjør den uergonomisk eller av dreieskiven gjør den enklere å bruke med samtidig farligere. Bilen min piper forferdelig hvis jeg kjörer uten sikkerhetsbelte. Det kan jeg ikke skru av, og ikke er jeg sikker på på at jeg har lyst til å kunne det.

Sier du det er farlig og/eller uergonomisk å bruke andre telefoner en iPhone? For om ikke, så ser jeg ikke helt hva det har med diskusjonen å gjøre?

 

Og angående dreiebenken, så er det egentlig veldig enkelt: En dreiebenk som ikke er innstilbar er farlig, samtidig som det er farlig å stille inn dreiebenken feil.

Generelt mener jeg at tilpasningsmuligheter er et gode, jeg vil ikke krangle på det. Jeg er prinsipielt for frihet, også til å gjøre dumme ting så lenge det ikke går utover andre. Spørsmålet var snarere om det var noe å trekke for at man ikke kan det dersom grensesnittet i utgangspunktet er ergonomisk riktig. Det var det opprinnelige spørmålet til Open-Source, og basis for mine kommentarer.

Si meg. Hevder du at grensesnittet til Android ikke er ergonomisk? Eller sier du at grensesnittet til iPhone er mer ergonomisk? Eller har jeg misforstått totalt.

 

Så tilbake til dreiebenken. Ville ikke du reagert på en anmeldelse av en dreiebenk hvor man påpekte at den ikke var instillbar og dermed kunne være farlig, men at man ikke gav trekk fordi den tross alt er ergonomisk riktig for de 40% av brukerne som er 170cm høye? Jeg ville i hvertfall reagert kraftig på noe slikt.

Lenke til kommentar

Sier du det er farlig og/eller uergonomisk å bruke andre telefoner en iPhone? For om ikke, så ser jeg ikke helt hva det har med diskusjonen å gjøre?

Nei, jeg sier at frihet til å gjøre tilpasninger også innebærer å gjøre tilpasninger til det verre. Dersom vi antar at iPhone er relativt ergonomisk i utgangspunktet - og det står deg selvsagt fritt til å mene at den ikke er det, men bare for analogiens skyld - så vil ikke en mulighet for tilpasninger i seg selv gjøre den mer ergonomisk. Det kommer helt an på hvordan brukeren velger å stille den inn det. Når jeg kikker over skulderen til en annen programmerer og ser at han har satt opp editoren sin med grønn skrift på sort bakgrunn, så er det ikke fordi det er så himla ergonomisk, men fordi han synes det er tøft at det ser ut som et gammelt DOS-miljø.

 

Så da blir spørsmålet: Skal en telefon som er ergonomisk i utgangspunktet, i anmelderens øyne, trekkes for at den ikke kan tilpasses av brukere som ikke nødvendigvis kan noe om ergonomi? Er det et punkt som rettferdiggjør et lavere terningkast?

 

Og angående dreiebenken, så er det egentlig veldig enkelt: En dreiebenk som ikke er innstilbar er farlig, samtidig som det er farlig å stille inn dreiebenken feil.

Nja. Nå trekker du analogien for langt. En dreiebenk som ikke kan stilles inn er ikke farlig hvis den er riktig innstilt i utgangspunktet. (Nå er jeg ikke ekspert på dreiebenker, så ta det som en metafor.) En perfekt innstilt dreiebenk du ikke kan endre på er bedre enn en justerbar som er stilt feil.

 

Men dette er på siden av poenget mitt. En telefon som ikke kan stilles inn kan knapt beskyldes for å være farlig slik en sag eller en dreiebenk er det...

 

Si meg. Hevder du at grensesnittet til Android ikke er ergonomisk? Eller sier du at grensesnittet til iPhone er mer ergonomisk? Eller har jeg misforstått totalt.

Jeg har ikke sagt noe om grensesnittet til Android. Til det har jeg brukt det alt for lite. Ergo har jeg heller ikke grunnlag for å sammenligne de to. Poenget mitt var om du blar tilbake at et av hans ankepunkter mot iPhone/iOS var at brukeren ikke kunne tilpasse themes etc. Spørsmålet er om det er noe å trekke for, desom man synes at standard-utseendet er både pent og ergonomisk. Enten det er på en Android-telefon eller på en iPhone...

 

Så tilbake til dreiebenken. Ville ikke du reagert på en anmeldelse av en dreiebenk hvor man påpekte at den ikke var instillbar og dermed kunne være farlig, men at man ikke gav trekk fordi den tross alt er ergonomisk riktig for de 40% av brukerne som er 170cm høye? Jeg ville i hvertfall reagert kraftig på noe slikt.

Nei, det ville jeg ikke. Med forbehold om at jeg ikke har noe greie på dreiebenker. Jeg ville forventet at anmeldelsen klart og tydelig sa at denne dreiebenken egner seg best om du er rundt 170 cm (jeg går ut fra at det er et slingringsmonn i høyde før den faktisk blir farlig) og at karakteren er basert på at du tilhører målgruppen. På samme måte som jeg ville forventet at en bil-test påpekte at menensker over 185 ville stange hodet i taket på bil X, men jeg ville ikke forventet at den ble trukket for det, med mindre den var annonsert som en ideell drosje.

 

Det avhenger av bruksområde. Jeg ville gitt en lastebil trekk om den hadde lite lasteplan, men ikke nødvendigvis en pickup hvis årsaken var at den skulle ha plass til baksete. Da ville det vært naturlig å si at "denne pickup'en er egnet for folk som skal ha med kolleger og andre, hvis ikke ville jeg valgt en toseter med lengre lasteplan." Det er et subjektivt valg, og det ville jeg overlat til leseren å vurdere ut fra sitt bruksområde og preferanser.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer. Med Android verktøykassa så har du skrujern til alle størrelser og alle de forskjellige formene (stjerne og flat skrujern) + mange andre verktøy med mange forskjellige størrelser mens iPhone har en mindre verktøykasse. Men den har noe av det samme av verktøy som Android sin har, men på grunn av at iPhone sin verktøykasse er mye mindre, så får du bare plass til noen få (1-2) størrelser av skrujern og andre verktøy i mot Android som har 7-8 forskjellige størrelser på verktøyene.

Hva slags verktøy er du tenker på?

 

Dermed så vil Android verktøykassa være mye bedre for en elektriker f.eks.

Ikke hvis iPhone har akkurat de størrelsene han faktisk trenger...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Stemmer. Med Android verktøykassa så har du skrujern til alle størrelser og alle de forskjellige formene (stjerne og flat skrujern) + mange andre verktøy med mange forskjellige størrelser mens iPhone har en mindre verktøykasse. Men den har noe av det samme av verktøy som Android sin har, men på grunn av at iPhone sin verktøykasse er mye mindre, så får du bare plass til noen få (1-2) størrelser av skrujern og andre verktøy i mot Android som har 7-8 forskjellige størrelser på verktøyene.

Hva slags verktøy er du tenker på?

 

Dermed så vil Android verktøykassa være mye bedre for en elektriker f.eks.

Ikke hvis iPhone har akkurat de størrelsene han faktisk trenger...

 

Geir :)

Ehhhhhhhhh, du er ikke klar over at en elektriker ALDRI kan være klar over hvilken størrelse han trenger, og derfor har han alltid med seg alle sine verktøy i sin verktøykasse.

 

Får denne elektrikeren en oppgave i å fikse noe i et datasenter f.eks, så vet han ikke hva han vil komme over av skruer og forskjellige ting.

 

Jeg tror du må tenke litt mere ekstra før du poster.

Lenke til kommentar

Hva skal en elektriker fikse i et datasenter? De har da ikke fagkompetanse på datahardware?

 

Elektrikere fikser sikringsbokser og lamper og stikk-kontakter, og størrelsene de kommer over er relativt standardiserte. Sist jeg hadde en elektriker på besøk (gleden med å ha eget hus) så hadde han en bitte liten verktøykasse. Mye av det som lå oppi var avbitertenger strømpetenger og lignenede spesialiserte verktøy. Av skrutrekkere hadde han det nødvendigste.

 

Om du er elektriker så må du gjerne arrestere meg på dette...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...