Gå til innhold

Halvparten kjøper ikke DLC (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er jo veldig rart, med tanke på hvor mye half-assed DLC med marginalt nytt innhold som blir sluppet til spill nå for tiden utenlukkende for å dra inn litt ekstra penger.

 

Den klassiske "expansion pack" modellen er mye bedre - større og mer helhetlige oppdateringer fremfor massevis av små ubetydeligheter som må kjøpes separat. Slike ting har man mods til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med deg n0s.

 

Det første jeg tenker når jeg hører ordet DLC er på civilization 5- spillet. Jeg gledet meg i utgangspunktet veldig mye og alt det der. Og i tillegg til mye annet med spillet som jeg ikke liker, så blir jeg sur og provosert av måten de prøver å dra in cash på, ved å gi oss muligheten til å kjøpe en og en nasjon! Sinnamann nå.

Lenke til kommentar

Finnes bra og dårlige spill og bra og dårlige DLCs. Gidder vel ikke bruke kroner på å kjøpe nytt innhold til et dårlig spill, men har man svidd av flere titalls timer på noe man liker og det dukker opp mer etter en stund (viktig poeng) er vel det bare gull. Dag 1 DLCs er derimot ikke bra dersom de ikke følger med når man kjøper spillet. (tenker da på innhold, ikke eyecandy og skins etc.)

 

Har aldri hatt problemer med DLCs på XBL, på PC er det stort sett ekspansjonspakker det går i, og de kjøpes i (nett)butikk.

 

Undead Nightmare er et bra produkt, ferdig prata.

 

Så lenge DLCs er frivillig er det én sak, når man trenger de for å spille online er det en annen. Map-packs og MP moduser er en uting å måtte betale for. Da ender man opp med å dele spillerbasen mellom de som har dette og de som ikke har det.

Lenke til kommentar

Jeg er kanskje litt gammeldags, men jeg kan ikke fordra DLC og episode-baserte spill. På papiret høres det veldig bra ut. Det at man kan gi ut større spill kjappere og heller lage ekstra innhold mens spillerne spiller hovedspillet, eller at man korter ned ventetiden til det neste store spillet i serien.

 

Problemet er bare at det funker ikke sånn, i hvert fall ikke for meg. Jeg liker å få hele spillet med en gang, framfor å spille litt her og litt der. Jeg tenker alltid det samme når jeg er ferdig med DLC som vanligvis er altfor kort, og det er at jeg kunne ønske at utvikleren heller brukte disse folkene til oppfølgeren framfor å bruke tid og penger på litt innhold som strengt talt kunne vært endel av det første eller det neste store spillet.

 

Det blir litt som med ekstrainnhold og bortklipte scener når du kjøper en film på DVD/Blu-Ray. Første tanken er "wow, ekstra innhold for pengene", men så skjønner man kjapt at det er en grunn til at dette innholdet ligger der som bonus og ikke en del av filmen. Det finnes så klart unntak, men etter min mening er det ikke så mange av dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forsjell på DLC og DLC, Oblivion var et eksempel på dårlige pakker, Fallout hadde stort sett store og gode pakker som ga noe ekstra i spillet.

ja de kunne vært lagt inn i spillet, Fallout 3 med alle DLC hadde fortsatt mindre innhold en Oblivion, men det ville gitt lengere utviklings tid eller at andre ting ville bli droppet.

Lenke til kommentar

Venter vanligvis til Game of the Year-versjoner av spillene slik at jeg får alle DLCene samlet i en pakke.

 

Enig, DLCer er stort sett skikkelig dårlig value for money, minimalt med innhold til en relativt høy pris.

 

AtW

Har endt opp der jeg og, men det betyr jo også at spill jeg egentlig har lyst på blir utsatt gjerne med ett år før jeg kjøper det.

 

Syntes i starten at DLC hørtes spennende ut, men har sluttet å bruke penger på det nå. Føler jeg har blitt lurt til å betale altfor mye penger for minimalt innhold altfor mange ganger.

 

 

 

Lenke til kommentar

Enig i at DLC er en uting, men nå har jeg uansett en altfor lang backlog til at det er rimelig å prioritere ekstramateriale når jeg heller kan spille noe helt nytt. Kanskje ikke så mange som har denne begrunnelsen.

 

Jeg har såvidt kikket på DLC på PSN og stusset over prisene. Å laste ned en ekstra karakter til et slåsspill f.eks. kan koste 30 kroner, men hvis hver karakter faktisk kostet 30 kroner skulle den samlede prisen på spillet vært langt over 1000. Ved å skille ut materiale lurer man forbrukeren til å tro at små elementer som kanskje har en reell verdi på noen kroner er verdt det tidobbelte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

SPILL ER BLITT DYRERE (punktum). Det synes ikke på nyprisen på spill, men det synes på prisen av utvidelsene.

 

Alt annet blir dyrere med tiden, så hvorfor er det oppstandelse når det gjelder spill? Mat og mobiltelefoner har steget mer i pris de siste 10 årene enn dataspill. Og vi tjener mye mer. Relativt sett er spill sikkert blitt billigere.

 

Why the sad face?

Lenke til kommentar

I utgangspunktet er DLC en god idé, og har tidligere hatt gode erfaringer med ekstrainnhold til både énspiller- og flerspillermodus. Det er en god måte å forlenge levetiden til et spill på. Problemet for min del kommer når produsentene av spillet bevisst holder tilbake innhold fra retail-versjonen, for så å kunne komme med en DLC få uker etter release.

 

Tidligere fikk man 100% av et ferdig spill, og kjøpte ekspansjonspakker - som la til en annen historie. I dag kjøper man 60% av det ferdige spillet, og kjøper i flere runder div. pakker slik at man ender opp med å betale mye mer enn før for den "fulle" versjonen av spillet.

 

I tillegg må det sies at mye av innholdet som kommer er alt for dyrt. 1200 microsoft points(er ikke det rundt en hundrelapp da, mon tro?) for fem-seks flerspillerkart må rett og slett sies å være ran ved høylys dag.

 

Med andre ord er ikke jeg en storkjøper av DLC!

Lenke til kommentar

Personleg må eg sei at det kjem an på både spelet og DLCen.. Nokre spel likar eg så godt at eg berre må ha meir, og kjøper dlc.. Andre spel (t.d. musikkspel) vert det av og til kjøpt songar som eg likar svært godt.. Ellers er eg større fan av gratis dlc, i og med at mykje dlc eigentleg burde ha vore ein del av spelet ved lansering, men ikkje er det fordi utviklaren ynskje å tjena meir pengar

Lenke til kommentar

SPILL ER BLITT DYRERE (punktum). Det synes ikke på nyprisen på spill, men det synes på prisen av utvidelsene.

 

Alt annet blir dyrere med tiden, så hvorfor er det oppstandelse når det gjelder spill? Mat og mobiltelefoner har steget mer i pris de siste 10 årene enn dataspill. Og vi tjener mye mer. Relativt sett er spill sikkert blitt billigere.

 

Why the sad face?

 

Har det? Mobiltelefoner har jo ikke steget i pris, jeg får en mobil tilsvarende min 3210 for en liten del av prisen, har det sammenliknbare produktet DVD økt i pris over de siste 10 årene feks? At kultur blir dyrere er det ikke noe spesielt som tyder på.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...