Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk heldigvis solgt min for 2400 kr i dag, så da venter jeg på Samsung Galaxy Nexus eller en annen telefon. Jeg skal ihvertfall aldri gå på "første telefon med ditt og datt".

 

Solgte du den unrooted?

 

Jupp.

 

Prøvde du hardt? Hvem er det egentlig som vil ha en sånn telefon til 2500, når man får en splunk ny for et par hundrelapper mer?

 

La den ut på onsdag og fikk solgt den onsdagskvelden. Det er mange som kjøper samme faen.

Lenke til kommentar

Ingen som kan hjelpe meg ?

 

Hei!

 

Jeg har hatt denne telefonen med MoDaCo innstallert i 6 månder. Jeg har hvert strålende fornøyd med dette helt til her om dagen hvor dette skjedde:

 

Jeg hadde lite batteri på telefonen og glemte å lade den. Den gikk dermed tom og jeg satte den inn i kabelen sin. Etter det skrudde jeg den på og gikk fra den. (Glemte det bort) Så når jeg kom tilbake ca 10 min senere så hadde skjermen frosnet fast der man skal skrive inn pin-koden. Jeg åpnet dekselet, dro ut batteriet, fant ut at mobilen får jo fortsatt strøm når den er i kabelen sin så jeg dro ut den og. Deretter satte jeg inn igjen batteriet og skrudde på telefonen. Når jeg da kom inn på telefonen så fikk jeg beskjed om at nesten alle appsene mine måtte tvinges lukking. Jeg skjønnte at det var noe feil så jeg prøvde å skru av mobilen og starte den på nytt. Uheldigvis så skjedde det samme igjen. Jeg gikk dermed inn på market og reinnstallerte appsene som jeg bruker mest. (Go Launcher, Swiftkey, Go SMS). Det er fortsatt noen av appsene mine som ikke fungerer men det går bra. Det største problemet er vel at hver gang jeg skrur av og på mobilen så er jeg nøtt til å konfigurere alt! Fks, hvilket språk på swiftkey, layouten på widegetene mine. Sånne ting! Er det noen som kan hjelpe meg med dette ?

 

Prøvde å skrive det så enkelt som mulig, får håpe noen forstår noe! :p

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 2x i en måneds tid nå og er kjempefornøyd. Har ikke prøvd telefonen med gammel sw, oppgraderte til 2.3.4 før jeg tok telefonen ikke bruk, bortsett fra Go Launcher og SwiftKeyX keyboard er alt orginalt.

 

Telefonen er dønn stabil og responsiv i menyene. Har kjørt en del benchmarking og telefonen er mye raskere enn hva som oppgis i tester på nett, de har sikkert ikke testet den med nyeste software. I noen av testene knuser den til og med SG II. Byggekvaliteten er meget bra, jeg er elektronikkingeniør som jobber med utvikling av utstyr til proffmarkedet så jeg er temmelig kritisk. Kunne ha tenkt meg 1GB i stedet for 512MB med RAM.

Lenke til kommentar

Ingen som kan hjelpe meg ?

Har du prøvd en hard reset og lagt inn Modaco på nytt?

 

Har ikke det men før jeg gjør det er det noen ting jeg lurer på.

 

Jeg la inn MoDaCo fordi jeg hadde problemer med at mobilen min skrudde seg av og på uten grunn. Dette var før den oppdatering som alle snakket om hadde kommet ut (jeg vet ikke om de har sluppet den enda jeg). I så fall, har den kommet ut og hvis den har, har den fikset alle problemene? For hvis den har det så legger jeg jo inn LG sin isteden for MoDaCo sin. Og hvis jeg skal legge inn den, har noen noen fine linker til guider/tutorials som kan hjelpe meg?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Ingen som kan hjelpe meg ?

Har du prøvd en hard reset og lagt inn Modaco på nytt?

 

Har ikke det men før jeg gjør det er det noen ting jeg lurer på.

 

Jeg la inn MoDaCo fordi jeg hadde problemer med at mobilen min skrudde seg av og på uten grunn. Dette var før den oppdatering som alle snakket om hadde kommet ut (jeg vet ikke om de har sluppet den enda jeg). I så fall, har den kommet ut og hvis den har, har den fikset alle problemene? For hvis den har det så legger jeg jo inn LG sin isteden for MoDaCo sin. Og hvis jeg skal legge inn den, har noen noen fine linker til guider/tutorials som kan hjelpe meg?

 

Takker for svar :)

 

Prøv fix premissjon fra rom mannager (lastes ned fra markedet) og se om det kan hjelpe, hvis ikke vipe + legg inn alt på nytt..

Lenke til kommentar

Det funnket ! :D Tusen takk for hjelpen, hva er det det programmet gjør med appsa ? Hvorfor begyner dem å funke igjen ?

 

Ingen som kan hjelpe meg ?

Har du prøvd en hard reset og lagt inn Modaco på nytt?

 

Har ikke det men før jeg gjør det er det noen ting jeg lurer på.

 

Jeg la inn MoDaCo fordi jeg hadde problemer med at mobilen min skrudde seg av og på uten grunn. Dette var før den oppdatering som alle snakket om hadde kommet ut (jeg vet ikke om de har sluppet den enda jeg). I så fall, har den kommet ut og hvis den har, har den fikset alle problemene? For hvis den har det så legger jeg jo inn LG sin isteden for MoDaCo sin. Og hvis jeg skal legge inn den, har noen noen fine linker til guider/tutorials som kan hjelpe meg?

 

Takker for svar :)

 

Prøv fix premissjon fra rom mannager (lastes ned fra markedet) og se om det kan hjelpe, hvis ikke vipe + legg inn alt på nytt..

Lenke til kommentar

 

I en Samsung Galaxy vil du få en bedre mobil, samt en mer stabil mobil. I tillegg så vil du motta oppdatering (typ 2.4, 4.0 etc) raskere kontra LG Optimus 2x (som brukte hele 9 måneder på å få ut 2.3). Jeg hører folk klager på at mobilen kjennes litt plastikk ut, men hva hjelper det å ha en mobil som tåler mye når softwarene er så fucka telefon blir ubrukelig. Jeg vil råde deg til å gå for Samsung Galaxy, HTC Note eller vente på Samsung Galaxy Nexus. Sistnevnte er Google sin egen telefon og du vil få den da med 4.0.

 

Jeg ville ikke råde deg å kjøpe den om du ikke hadde litt teknisk innsikt.

 

Teknisk innsikt, wtf? Android er android. Det er ikke mye vanskeligere å bruke en Samsungs Galaxy S2 kontra Optimus 2x og virsa versa. Skjønner ikke hvor du skal med den.

 

Det han mener er at om LG ikke kommer med oppdateringer, kan evhver med minimal teknisk innsikt roote telefonen og legge inn f.eks CM7. Jeg velger å tro at LG brukte lite tid og penger på å utvikle software, som førte til at det ble en billig telefon med gode specs og dårlig software. Jeg la inn Cyanogenmod 7 på den lenge før 2.3 oppdateringen kom fra LG. Det jeg sitter med nå er en telefon som har kostet meg lite, med god og konfigurerbar software og relativt god hardware selv i dag.

Kunne ikke vært mer fornøyd med LGen min, men så må jeg innrømme jeg er en liten nerd som morer meg av å prøve nye ROMs, da :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234

Igår leverte jeg min X2 inn til rep hos Elkjøp. Nå er jeg ganske lei.

 

Disse feilene opplever jeg etter at jeg oppdatere til 2.3.4.

 

- Plutselig helt uten grunn så får alle som prøver å ringe meg bare beskjed om at tlf er slått av. SMS komme heller ikke inn. Jeg kan ikke ringe ut. Er bare helt stille når jeg prøver.. Må restarte.

- Noen ganger tømmer den batteriet på 3 timer bare med å ligge på pulten på jobb uten å bli brukt!!!!

- Plutselig (somregel om natten) sier den "PRIIPP" også forsvinner alle lyder på den. Alarmlyd, ringetone osv forsvinner. Må restarte.

- Veldig ofte blir skjermen svart og alt er låst. Må ta ut batteriet for at den skal starte opp igjen. Dette skjer uavhenging av hvor mye batteri det er igjen.

 

Jeg bruker kun 2g, GPS og WLAN er ikke aktivert.

 

Tolmodigheten tok slutt. Nå er jeg tilbake til SE W880i.. Konge mobil. Varer lenge på batteriet og virker som bare det :D

Lenke til kommentar

Jeg la inn og testa denne alpha releasen av Ice Cream Sandwich i går. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1385879

 

Mye som ikke funker ennå, derav samtaler, sms, mms, wifi, 3g, kamera. Så dette er ikke en ROM som noen kan bruke i det daglige, men å kjøre en backup av det ROMet du har nå, flashe ICS (jeg flasha rett over CM7) og teste 10 minutter er verdt det for de, som meg, er spent på hvordan ICS blir.

 

Det var rett og slett silky smooth.... Fikk en følelse av at alt var så raskt, responsivt og elegant. Samtidig er jo ICS noen skikkelig hakk opp når det kommer til design.

Lenke til kommentar

Igår leverte jeg min X2 inn til rep hos Elkjøp. Nå er jeg ganske lei.

 

Disse feilene opplever jeg etter at jeg oppdatere til 2.3.4.

 

- Plutselig helt uten grunn så får alle som prøver å ringe meg bare beskjed om at tlf er slått av. SMS komme heller ikke inn. Jeg kan ikke ringe ut. Er bare helt stille når jeg prøver.. Må restarte.

- Noen ganger tømmer den batteriet på 3 timer bare med å ligge på pulten på jobb uten å bli brukt!!!!

- Plutselig (somregel om natten) sier den "PRIIPP" også forsvinner alle lyder på den. Alarmlyd, ringetone osv forsvinner. Må restarte.

- Veldig ofte blir skjermen svart og alt er låst. Må ta ut batteriet for at den skal starte opp igjen. Dette skjer uavhenging av hvor mye batteri det er igjen.

 

Jeg bruker kun 2g, GPS og WLAN er ikke aktivert.

 

Tolmodigheten tok slutt. Nå er jeg tilbake til SE W880i.. Konge mobil. Varer lenge på batteriet og virker som bare det :D

 

De aller fleste problemene med denne telefonen ligger i softwaren, du skal ikke prøve å roote med oneclickroot eller noe og legge inn CM7? Meget enkelt, bare se et par youtubevideoer og man kan gå fra null kunnskap til å klare en suksessfull root.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234

Igår leverte jeg min X2 inn til rep hos Elkjøp. Nå er jeg ganske lei.

 

Disse feilene opplever jeg etter at jeg oppdatere til 2.3.4.

 

- Plutselig helt uten grunn så får alle som prøver å ringe meg bare beskjed om at tlf er slått av. SMS komme heller ikke inn. Jeg kan ikke ringe ut. Er bare helt stille når jeg prøver.. Må restarte.

- Noen ganger tømmer den batteriet på 3 timer bare med å ligge på pulten på jobb uten å bli brukt!!!!

- Plutselig (somregel om natten) sier den "PRIIPP" også forsvinner alle lyder på den. Alarmlyd, ringetone osv forsvinner. Må restarte.

- Veldig ofte blir skjermen svart og alt er låst. Må ta ut batteriet for at den skal starte opp igjen. Dette skjer uavhenging av hvor mye batteri det er igjen.

 

Jeg bruker kun 2g, GPS og WLAN er ikke aktivert.

 

Tolmodigheten tok slutt. Nå er jeg tilbake til SE W880i.. Konge mobil. Varer lenge på batteriet og virker som bare det :D

 

De aller fleste problemene med denne telefonen ligger i softwaren, du skal ikke prøve å roote med oneclickroot eller noe og legge inn CM7? Meget enkelt, bare se et par youtubevideoer og man kan gå fra null kunnskap til å klare en suksessfull root.

 

CM7 er for ustabilt for mitt bruk. Har testet den med jevne mellomrom siden built 18!!. Siste jeg testet var i sist uke.

Har brukt BlazingDragon en god stund, men etter at den også ble 2.3.4 så ble det bare surr. Gr5 V20l ifra MoDaCo hadde samme feilen som jeg fikk med BlazingDragon.. :(

 

Så testet jeg MIUI ROM og da ble det jo helt vilt. Masse feilmeldinger når jeg startet den opp og utrolig utstabil.

Så det endte opp med at jeg flashet den tilbake til STOCK 2.3.4 og leverte den inn. Satser på at den er like gal når jeg får den tilbake, da skal jeg levere den inn en gang til. Skal holde på slik til jeg får pengene igjen.

Lenke til kommentar

Igår leverte jeg min X2 inn til rep hos Elkjøp. Nå er jeg ganske lei.

 

Disse feilene opplever jeg etter at jeg oppdatere til 2.3.4.

 

- Plutselig helt uten grunn så får alle som prøver å ringe meg bare beskjed om at tlf er slått av. SMS komme heller ikke inn. Jeg kan ikke ringe ut. Er bare helt stille når jeg prøver.. Må restarte.

- Noen ganger tømmer den batteriet på 3 timer bare med å ligge på pulten på jobb uten å bli brukt!!!!

- Plutselig (somregel om natten) sier den "PRIIPP" også forsvinner alle lyder på den. Alarmlyd, ringetone osv forsvinner. Må restarte.

- Veldig ofte blir skjermen svart og alt er låst. Må ta ut batteriet for at den skal starte opp igjen. Dette skjer uavhenging av hvor mye batteri det er igjen.

 

Jeg bruker kun 2g, GPS og WLAN er ikke aktivert.

 

Tolmodigheten tok slutt. Nå er jeg tilbake til SE W880i.. Konge mobil. Varer lenge på batteriet og virker som bare det :D

 

De aller fleste problemene med denne telefonen ligger i softwaren, du skal ikke prøve å roote med oneclickroot eller noe og legge inn CM7? Meget enkelt, bare se et par youtubevideoer og man kan gå fra null kunnskap til å klare en suksessfull root.

 

CM7 er for ustabilt for mitt bruk. Har testet den med jevne mellomrom siden built 18!!. Siste jeg testet var i sist uke.

Har brukt BlazingDragon en god stund, men etter at den også ble 2.3.4 så ble det bare surr. Gr5 V20l ifra MoDaCo hadde samme feilen som jeg fikk med BlazingDragon.. :(

 

Så testet jeg MIUI ROM og da ble det jo helt vilt. Masse feilmeldinger når jeg startet den opp og utrolig utstabil.

Så det endte opp med at jeg flashet den tilbake til STOCK 2.3.4 og leverte den inn. Satser på at den er like gal når jeg får den tilbake, da skal jeg levere den inn en gang til. Skal holde på slik til jeg får pengene igjen.

 

Huff, antar det er problemer med hardwaren på noen telefoner og, men min har vært dønn stabil både i vanilla og CM7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...