Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I antall tenker du på? Skulle gjerne visst hvordan jeg så det isåfall. Har bare en pokkers taskkiller som kommer med Go Launcher Ex.

 

Den viser blant annet masse jeg aldri er inne på: Musikkavspiller, spotify, dolphin nettleser, Map, GPS ting for bil og flere ting. Pokker så irriterende at disse åpner seg helt randomly hele tiden uten at jeg fek.s har vært inne på spotify på flere uker..

 

Skulle ønske det fantes en knapp som hette 'Never fucking open unless YOU say so!' .. apps jeg har på mobilen som jeg ikke bruker og ikke har mulighet til å fjerne spiser alt av RAMet mitt.

Endret av bekimc
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle kjøpe GTA 3 på market, da dette skal være kompatibelt med Optimus 2X.

 

Finner det imidlertid ikke i Market, og når jeg går på market.android.com og prøver å kjøpe det der, får jeg beskjed om at det ikke er kompatibelt med telefonen min.

 

Søkte litt på andre ting, og ser ut som ALT MULIG som legger begrensninger på telefonmodell er borte fra market for meg - inkludert alt som skal være tilgjengelig for Optimus 2x/NVIDIA Tegra.

 

Telefonen min listes opp som "Telenor LGE LG-P990", kan dette ha noe med saken å gjøre?

Hva kan jeg gjøre?

 

 

Har forøvrig stock LG 2.3.4, ikke rootet.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle kjøpe GTA 3 på market, da dette skal være kompatibelt med Optimus 2X.

 

Finner det imidlertid ikke i Market, og når jeg går på market.android.com og prøver å kjøpe det der, får jeg beskjed om at det ikke er kompatibelt med telefonen min.

 

Søkte litt på andre ting, og ser ut som ALT MULIG som legger begrensninger på telefonmodell er borte fra market for meg - inkludert alt som skal være tilgjengelig for Optimus 2x/NVIDIA Tegra.

 

Telefonen min listes opp som "Telenor LGE LG-P990", kan dette ha noe med saken å gjøre?

Hva kan jeg gjøre?

 

 

Har forøvrig stock LG 2.3.4, ikke rootet.

 

Fungerer fint på min tlf. kjører stock rom ikke rootet jeg også.

 

Har du prøvd å slette dataene til marked?

Det har hjulpet meg før når jeg har hatt problemer med marked

Lenke til kommentar

Er det noen her som kunne kunne gjort meg en liten tjeneste? :love:

Sikter da til denne tråden på xda, hvor man kan få 50 GB med box.net, før nyttår. Har mistet min SGS2, og har ennå ikke fått min GNex, så får ikke brukt guiden fra xda. Så om det er noen her som ikke har lyst til å benytte seg av tilbudet fra LG/Box.net, så tar jeg mer enn gjerne imot. Tilbudet ender 31. desember. Såvidt jeg vet, er alt man trenger å gjøre når man har LG mobil er å laste ned box.net appen og registrere seg/logge inn, så får du/jeg 50 GB på brukeren.

 

Hvis du er interessert kan jeg sende deg PM'e med infoen jeg ønsker å bruke. :roll:

 

Ordnet seg.

Endret av StacysDad
Lenke til kommentar

Jeg prøver å roote telefonen. Bruker SuperOneClick og når den kommer til Step #7 kommer det opp denne meldingen..

 

"mount -o rw,remount /dev/block/mmcblk0p1 /system > /data/local/tmp/output 2>&1

 

export TEMPRANDOM=83883

 

export PS1=END:$TEMPRANDOM;cat /data/local/tmp/output

 

mount: Operation not permitted

 

END:83883"

 

Aka dette.. utennavnnz.png

Uhm.. hva gjør jeg galt?

Endret av bekimc
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234

Jeg prøver å roote telefonen. Bruker SuperOneClick og når den kommer til Step #7 kommer det opp denne meldingen..

 

"mount -o rw,remount /dev/block/mmcblk0p1 /system > /data/local/tmp/output 2>&1

 

export TEMPRANDOM=83883

 

export PS1=END:$TEMPRANDOM;cat /data/local/tmp/output

 

mount: Operation not permitted

 

END:83883"

 

Aka dette.. utennavnnz.png

Uhm.. hva gjør jeg galt?

 

Du gjør ikke noe galt. SuperOneClick virker ikke på X2 med Android 2.3.4.

Skal du roote den nå må du følge denne guiden:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1327599

 

Er smart å lese igjennom den posten før du begynner.

 

Det du kan gjøre er å flashe den tilbake til 2.2.2 med Smart Flash. Da virker SuperOneClick. Jeg har gjort det en gang og det virket som bare det. :)

 

Lykke til

Endret av Slettet+918234
Lenke til kommentar

Yes, klarte å knuse skjermen på min 2X på bursdagen min av alle ting. På morgenen sto jeg opp og hadde vært i dusjen. Telefon lå i joggebuksa mi og den datt ut av lomma og med skjermen rett i parkett gulvet.

Typisk.. Ønska meg ny mobil men ikke før abonemang gikk ut.

Nå er nedre del knust og glass biter stikker opp.

 

Så da sier jeg takk for meg som LG eier og ønsker meg etter nyttår velkommen som Samsung eier.

Håper alle dere med LG ikke opplever flere problemer og får en mobil dere er fornøyde med :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234

Yes, klarte å knuse skjermen på min 2X på bursdagen min av alle ting. På morgenen sto jeg opp og hadde vært i dusjen. Telefon lå i joggebuksa mi og den datt ut av lomma og med skjermen rett i parkett gulvet.

Typisk.. Ønska meg ny mobil men ikke før abonemang gikk ut.

Nå er nedre del knust og glass biter stikker opp.

 

Så da sier jeg takk for meg som LG eier og ønsker meg etter nyttår velkommen som Samsung eier.

Håper alle dere med LG ikke opplever flere problemer og får en mobil dere er fornøyde med :)

 

Heldiggris... Lykke til på andre siden.. :D

Lenke til kommentar

Takker :p 50% av nedre del av skjermen består av mange store sprekker som går fra side til side.

Har fått lagt over skjerm beskyttelse for å spare fingre for kutt.

Telefon er brukbar og det var kun skjermen som fikk seg en trøkk.

550kr for nytt glass og gud vet hvor mye for å bytte er ikke verdt det.

Har allerede vært plaget med mobilen x antall ganger fra dag 1 så ser ikke vits i å sende den inn heller.

 

Samsung Notè blir neste mobil og aldri mer LG på meg :D

Lenke til kommentar

Noen som har tips til en som er ny på android og optimus 2x, hva er et greit oppsett, OS osv?

 

Roote eller ikke, 2.3.4 eller vente på noe bedre?

Hvilken pc-suite er grei for administrasjon av kontakter, kalender osv, hvilken versjon og hvor laster dere ned fra?

 

Godt fornøyd med Stock ROM og Go Launcher EX. Kjører for tiden med ICS tema og synes det ser bra ut også.

Lenke til kommentar

Lurer litt på om jeg skal prøve å roote telefonen, men kan noen kort forklare hva som er fordeler og ulemper med å roote? Blir telefonen vanskeligere å bruke? Blir det litt som Linux på PC?

 

Lurer litt på det samme. Etter å ha hatt litt problemer med SuperOneClick med telefonen så satt jeg rooting til side og tenkte litt mer på ulemper og fordeler. Noen som kan skrive litt om dette? :roll:

Lenke til kommentar

Ulemper: Ingen, foruten om det faktum at selve rootingen kan føre til irritasjon dersom man ikke får til på første forsøk.

 

Fordeler: Mange. Telefonen vil se ut og fungere akkurat som før. Faktisk kan det være så vanskelig å se forskjell på en rootet og en stock telefon at jeg må anbefale et program som f. eks. Root Checker for å sjekke om telefonen faktisk er rootet.

 

Telefonen vil fungere akkurat som dere er vant med, men dere får i tillegg muligheten til å installere apps som krever root for å fungere. I denne kategorien finner man apps som tar 100% backup av telefonen, muligheter for overklokking, anti-reklame apps og mye, mye mer. Det aller beste med root er at det også gir muligheten for å legge inn ny ROM (f. eks. CyanogenMod, som for øvrig jobber med å få ICS (versjon 4.0 av Android), slik at mobilen kan bli enda bedre (jeg har ikke testet en oppdatert stock Optimus 2X så jeg vet ikke hva som er best nå).

 

Kort sagt er det egentlig ingen grunn til å ikke roote telefonen. Man får kanskje ikke bruk for det med en gang, men det kan vise seg å være veldig kjekt. :)

Lenke til kommentar

Telefonen min mister dekning i hytt og pine. Eksempelvis kan jeg sitte her hjemme med telefonen 40 cm unna vinduet, og den vil ikke finne nettverket. De 2 siste dagene har dette vært et problem også utendørs på jobb. I dag vil jeg tippe at jeg har hatt dekning ca. 30 % av tiden jeg var på jobb, noe som er uakseptabelt når telefoner må tas og mottas.

 

Er dette noe noen har vært borte i? Og er det en kjapp løsning?

 

Jeg har tenkt å roote og få inn CyagenMod, men de neste dagene jobber jeg mye overtid og har ikke tid, samtidig som jeg må ha en normalt fungerende telefon.

 

 

-Deluze

Endret av Deluze
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Telefonen min mister dekning i hytt og pine. Eksempelvis kan jeg sitte her hjemme med telefonen 40 cm unna vinduet, og den vil ikke finne nettverket. De 2 siste dagene har dette vært et problem også utendørs på jobb. I dag vil jeg tippe at jeg har hatt dekning ca. 30 % av tiden jeg var på jobb, noe som er uakseptabelt når telefoner må tas og mottas.

 

Er dette noe noen har vært borte i? Og er det en kjapp løsning?

 

Jeg har tenkt å roote og få inn CyagenMod, men de neste dagene jobber jeg mye overtid og har ikke tid, samtidig som jeg må ha en normalt fungerende telefon.

 

 

-Deluze

 

Slet veldig med dekning på min også, fant aldri ut noen grunn. CM kan hjelpe deg på vei. Prøv det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...