Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Ulemper: Ingen, foruten om det faktum at selve rootingen kan føre til irritasjon dersom man ikke får til på første forsøk.

 

Fordeler: Mange. Telefonen vil se ut og fungere akkurat som før. Faktisk kan det være så vanskelig å se forskjell på en rootet og en stock telefon at jeg må anbefale et program som f. eks. Root Checker for å sjekke om telefonen faktisk er rootet.

 

Telefonen vil fungere akkurat som dere er vant med, men dere får i tillegg muligheten til å installere apps som krever root for å fungere. I denne kategorien finner man apps som tar 100% backup av telefonen, muligheter for overklokking, anti-reklame apps og mye, mye mer. Det aller beste med root er at det også gir muligheten for å legge inn ny ROM (f. eks. CyanogenMod, som for øvrig jobber med å få ICS (versjon 4.0 av Android), slik at mobilen kan bli enda bedre (jeg har ikke testet en oppdatert stock Optimus 2X så jeg vet ikke hva som er best nå).

 

 

 

Kort sagt er det egentlig ingen grunn til å ikke roote telefonen. Man får kanskje ikke bruk for det med en gang, men det kan vise seg å være veldig kjekt. :)

 

 

 

 

Men er det slik at man vil få en mer stabil telefon om man rooter, eller må man da legge in et annet rom?

 

Nå når jeg kjører stockROM så står det vansligvis at jeg har igjen 70-100 mb ledig RAM, og at det er 200mb som er brukt...er det ikke 500mb RAM på Optimus da?

Kan man forresten stoppe de programene fra LG, slik som F-Secure, Maps o.l hvis man rooter? Mange av disse programene bruker jo mye ressurser.

 

 

Mister man ikke garantien om man rooter?

Endret av muummi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men er det slik at man vil få en mer stabil telefon om man rooter, eller må man da legge in et annet rom?

 

Nå når jeg kjører stockROM så står det vansligvis at jeg har igjen 70-100 mb ledig RAM, og at det er 200mb som er brukt...er det ikke 500mb RAM på Optimus da?

Kan man forresten stoppe de programene fra LG, slik som F-Secure, Maps o.l hvis man rooter? Mange av disse programene bruker jo mye ressurser.

 

 

Mister man ikke garantien om man rooter?

Telefonen blir ikke automatisk mer stabil av å rootes. Rooting gir deg bare full tilgang til telefonens operativsystem og ikke noe annet.

 

Angående ROM tror jeg at en del er satt av til operativsystemet slik at det står oppført mindre RAM enn det faktisk er på telefonen. Men ledig RAM er ikke noe du trenger å tenke så veldig mye på når det kommer til mobiltelefonen, siden den bruker RAM på en helt annen måte enn f. eks. en Windows-PC gjør. Da jeg installerte custom ROM, forsvant F-Secure. Vil man avinstallere andre programmer, vil root-tilgang gi deg mulighet til å installere mer avanserte avinstalleringsprogrammer som kan avinstallere nesten hva som helst.

 

bekimc, jeg anbefaler CyanogenMod. Last ned siste Nightlies (nummer 204 tror jeg det er). Husk for all del å ta backup før du gjør noe og sjekk at backupen faktisk er lagret og alt det der.

Lenke til kommentar

Men er det slik at man vil få en mer stabil telefon om man rooter, eller må man da legge in et annet rom?

 

Nå når jeg kjører stockROM så står det vansligvis at jeg har igjen 70-100 mb ledig RAM, og at det er 200mb som er brukt...er det ikke 500mb RAM på Optimus da?

Kan man forresten stoppe de programene fra LG, slik som F-Secure, Maps o.l hvis man rooter? Mange av disse programene bruker jo mye ressurser.

 

 

Mister man ikke garantien om man rooter?

Telefonen blir ikke automatisk mer stabil av å rootes. Rooting gir deg bare full tilgang til telefonens operativsystem og ikke noe annet.

 

Angående ROM tror jeg at en del er satt av til operativsystemet slik at det står oppført mindre RAM enn det faktisk er på telefonen. Men ledig RAM er ikke noe du trenger å tenke så veldig mye på når det kommer til mobiltelefonen, siden den bruker RAM på en helt annen måte enn f. eks. en Windows-PC gjør. Da jeg installerte custom ROM, forsvant F-Secure. Vil man avinstallere andre programmer, vil root-tilgang gi deg mulighet til å installere mer avanserte avinstalleringsprogrammer som kan avinstallere nesten hva som helst.

 

bekimc, jeg anbefaler CyanogenMod. Last ned siste Nightlies (nummer 204 tror jeg det er). Husk for all del å ta backup før du gjør noe og sjekk at backupen faktisk er lagret og alt det der.

 

Cyanogenmod? Miui ser så mye mer customizevennlig ut. Eller er det like mye mulighet for customizing av hjemmeskjerm, lockscreen etc? Hvilket program burde jeg ta backup med, og eventuelt hva må jeg ta backup av (alt)? Takk for hjelpen kompis!

Lenke til kommentar

Jeg anbefalte rett og slett det jeg har best erfaring med. MIUI har jeg bare studert på avstand og ikke satt meg helt inn i, og det lille jeg har lest har gitt meg inntrykk av at MIUI fokuserer mer på utseende, der CM7 fokuserer på stabilitet og effektivitet og lar brukeren selv ta seg av utseendet.

 

Det er ikke noe problem å installere en ROM på telefonen. Selv bruker jeg ROM Manager, med det programmet kan man også ta backup, noe jeg har hatt suksess med hver gang.

 

Deg vil jeg anbefale å prøve MIUI først. Liker du det trenger du neppe å prøve CM7 (akkurat slik som jeg ikke orker å prøve MIUI).

 

Du kan bruke f. eks. ROM Manager til både backup og installering av ROM. Velg "Backup Current ROM" først (telefonen vil reboote i recovery og gjøre resten selv), deretter velger du i samme program og meny "Manage and Restore Backups" og sjekker at backupen ligger der. Ta gjerne og kopier backupen over på PC (lagres i /sdcard/clockworkmod/backup og ser ut til å være i mapper på rundt 500 megabyte), sånn for sikkerhets skyld. For å flashe ny ROM velger du "Install ROM from SD Card". Da skal du finne frem til en .zip-fil som inneholder ROM-en du må ha lastet ned og lagret på minnekortet på forhånd.

 

Flash og du skal ha ny ROM. Det skal sies at jeg ved to anledninger har opplevd at telefonen etter flashing har endt opp med stock ROM, men det var ganske enkelt bare å flashe igjen så var det fikset. Ta enda en backup etter at du har fått til å flashe ROM-en din. Selv har jeg 16 GB SD-kort og har aldri giddet å flytte backups over på PC-en, men det kan jo være lurt å gjøre (i alle fall alle backups mellom den første og siste).

Lenke til kommentar

Jeg byttet ROM, eventuelt oppdaterte, uhorvelig mye fra april til september. Modaco var stabil, men ble for kjedelig, CM7 kunne være dønn stabil en nightly, og helt på trynet etter å ha oppdatert til en ny. MIUI var min absolutte favoritt utseendemessig, men den var for ustabil, elendig batteritid, problemer med minnekortet, veldig varm telefon, slo seg av og på når den ville.

Jeg testet likevel MIUI igjen i september, og siden har jeg ikke byttet. 60-70 % batteri igjen etter 12 timer (mer enn godkjent for meg), ingen minnekortproblemer, den er rask og slår seg aldri av uten at jeg ber den om det. Min viktigste grunn for å bruke MIUI framfor noe annet er nettopp muligheten til å endre absolutt alt av utseendet. CM7 har riktignok Theme Chooser, men jeg foretrekker å slippe å bruke Metamorph for å bytte låsskjerm, volum-popupen med mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg byttet ROM, eventuelt oppdaterte, uhorvelig mye fra april til september. Modaco var stabil, men ble for kjedelig, CM7 kunne være dønn stabil en nightly, og helt på trynet etter å ha oppdatert til en ny. MIUI var min absolutte favoritt utseendemessig, men den var for ustabil, elendig batteritid, problemer med minnekortet, veldig varm telefon, slo seg av og på når den ville.

Jeg testet likevel MIUI igjen i september, og siden har jeg ikke byttet. 60-70 % batteri igjen etter 12 timer (mer enn godkjent for meg), ingen minnekortproblemer, den er rask og slår seg aldri av uten at jeg ber den om det. Min viktigste grunn for å bruke MIUI framfor noe annet er nettopp muligheten til å endre absolutt alt av utseendet. CM7 har riktignok Theme Chooser, men jeg foretrekker å slippe å bruke Metamorph for å bytte låsskjerm, volum-popupen med mer.

 

Da ble det MIUI for meg! Lest mye om de forskjellige ROM's der ute, men du overbeviste meg nå.

Endret av bekimc
Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned MIUI filen som jeg må legge over på mitt eksterne SD- kort. Men det pokkers irriterende problemet er at når jeg koblet telefon til PC, vil ikke PC finne SD- kortet når jeg tar på USB masselagring. Hver gang jeg aktiverer det kommer det opp en melding som sier "Nå er det trygt å fjerne SD- kortet."

 

Faens irriterende, absolutt.

Lenke til kommentar

Har samme problem, min midlertidige løsning er å ta ut minnekortet, sette det i adapteren som fulgte med og så bruke den som en minnepinne. Tungvint, men ettersom jeg har tre an dem nå, tror jeg de fleste minnekort (hvertfall kjøpt over nett) har med en slik adapter

Endret av maiahi
Lenke til kommentar

Last ned zip-fila direkte fra telefonens nettleser, eventuelt gjennom Dropbox eller noe lignende, og flytt den deretter over til det eksterne minnekortet med en filbehandler.

 

Dette var veldig lettvint måte å gjøre det på. Tusen takk!

Ferdig med å installere MIUI nå. Var veldig fornøyd, det så jo mye bedre ut til og med med standard theme. Noen som har forslag til hvor jeg kan finne stilige themes etc for å customize? :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234

Idag fikk jeg tilbake min X2 ifra garanti rep. Elkjøp sa det skulle ta 3-4 uker, men tok bare 1.5 uker. Utrolig.

Fikk tilbake mobilen og de har byttet hovedkortet og lagt inn 2.3.4 på nytt står det. Blir spennende å se om problemene er løst.. :)

Lenke til kommentar

Telefonen min mister dekning i hytt og pine. Eksempelvis kan jeg sitte her hjemme med telefonen 40 cm unna vinduet, og den vil ikke finne nettverket. De 2 siste dagene har dette vært et problem også utendørs på jobb. I dag vil jeg tippe at jeg har hatt dekning ca. 30 % av tiden jeg var på jobb, noe som er uakseptabelt når telefoner må tas og mottas.

 

Er dette noe noen har vært borte i? Og er det en kjapp løsning?

 

Jeg har tenkt å roote og få inn CyagenMod, men de neste dagene jobber jeg mye overtid og har ikke tid, samtidig som jeg må ha en normalt fungerende telefon.

 

 

-Deluze

 

 

Du har vel ikke tele 2? jeg har fått endel lignende problemer etter at de bytta til network norway i oslo omerådet .....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...