Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+918234

Min X2 ble også håpløs etter at jeg oppdaterte til 2.3.4.

 

Jeg gjorde følgende:

 

Jeg lastet ned stock ROM her: (EURO OPEN: BIN_LGP990AT-00-V20l-EUR-XX-OCT-20-2011+0)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1035041

 

Så lastet jeg ned Smartflash her:

http://android.modaco.com/topic/335494-11-nov-smartflash-stock-baseband-release-103521-20110725-v20l-version/

 

Med SmartFlash så blir hele telefonen slettet(ikke eksternt SD kort) og STOCK ROM og Baseband(BB) blir flashet på nytt. Dette tar max 10min. Tlf trenger ikke være rootet, men man mister ALT som ligger på det interne minnekortet.

Når alt er ferdig er mobilen som når den kommer ut av esken, men med 2.3.4. Ikke rootet og helt uten andre programer enn det LG har lagt inn.

Dette gjorde at min X2 ble laaaang bedre enn etter at jeg oppdaterte. Fikk på en måte en ny start.

Endret av Slettet+918234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min mobil fikk enda flere bugs etter oppdateringen. Dårligere batteritid, mista ca 10 timer.

Timer-funksjonen ble helt ubrukelig og gps'en ble også ubrukelig (løste dette med en liten workaround). Det er rett og slett for dårlig.

 

@CuttingEdge

Var det denne baseband versjonen du lastet ned?

(Baseband 1035.21_20110725 (V20l version) - DOWNLOAD (FileSonic) - MD5: 7ffea57f5ebc1072c21abb79bb58870e)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234

Min mobil fikk enda flere bugs etter oppdateringen. Dårligere batteritid, mista ca 10 timer.

Timer-funksjonen ble helt ubrukelig og gps'en ble også ubrukelig (løste dette med en liten workaround). Det er rett og slett for dårlig.

 

@CuttingEdge

Var det denne baseband versjonen du lastet ned?

(Baseband 1035.21_20110725 (V20l version) - DOWNLOAD (FileSonic) - MD5: 7ffea57f5ebc1072c21abb79bb58870e)

 

Hvis du laster ned den ROM filen som heter: EURO OPEN: BIN_LGP990AT-00-V20l-EUR-XX-OCT-20-2011+0 som jeg linket til i den første linken så ligger den riktige baseband filen med der. Bare pakke opp .zip filen.

Du vil få to filer. Den ene er en .fls fil og den andre er en .bin fil.

 

Nå du åpner smartflach så adder du begge de filene. Da flasher du baseband og ROM samtidig.

 

Start smartflash prog før du kobler tlf til pcen.

 

En annen ting. Hvis tlf er rootet så bør du laste ned et prog som heter GetRil ifra markedet. Det programet sjekker om baseband og RIL stemmer overens. Det virker ikke hvis ikke den er rootet.

 

Lykke til.

Endret av Slettet+918234
Lenke til kommentar

Min X2 ble også håpløs etter at jeg oppdaterte til 2.3.4.

 

Jeg gjorde følgende:

 

Jeg lastet ned stock ROM her: (EURO OPEN: BIN_LGP990AT-00-V20l-EUR-XX-OCT-20-2011+0)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1035041

 

Så lastet jeg ned Smartflash her:

http://android.modaco.com/topic/335494-11-nov-smartflash-stock-baseband-release-103521-20110725-v20l-version/

 

Med SmartFlash så blir hele telefonen slettet(ikke eksternt SD kort) og STOCK ROM og Baseband(BB) blir flashet på nytt. Dette tar max 10min. Tlf trenger ikke være rootet, men man mister ALT som ligger på det interne minnekortet.

Når alt er ferdig er mobilen som når den kommer ut av esken, men med 2.3.4. Ikke rootet og helt uten andre programer enn det LG har lagt inn.

Dette gjorde at min X2 ble laaaang bedre enn etter at jeg oppdaterte. Fikk på en måte en ny start.

 

Denne guiden skal jeg følge. Takk! Skal selge tlf min og tenkte da å gjøre den stock igjen. Hvilken BB brukte du? Har 725 på min nå.

Edit: Beklager så du hadde skrevet det nå

Endret av geirbergmann
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234

Min X2 ble også håpløs etter at jeg oppdaterte til 2.3.4.

 

Jeg gjorde følgende:

 

Jeg lastet ned stock ROM her: (EURO OPEN: BIN_LGP990AT-00-V20l-EUR-XX-OCT-20-2011+0)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1035041

 

Så lastet jeg ned Smartflash her:

http://android.modaco.com/topic/335494-11-nov-smartflash-stock-baseband-release-103521-20110725-v20l-version/

 

Med SmartFlash så blir hele telefonen slettet(ikke eksternt SD kort) og STOCK ROM og Baseband(BB) blir flashet på nytt. Dette tar max 10min. Tlf trenger ikke være rootet, men man mister ALT som ligger på det interne minnekortet.

Når alt er ferdig er mobilen som når den kommer ut av esken, men med 2.3.4. Ikke rootet og helt uten andre programer enn det LG har lagt inn.

Dette gjorde at min X2 ble laaaang bedre enn etter at jeg oppdaterte. Fikk på en måte en ny start.

 

Denne guiden skal jeg følge. Takk! Skal selge tlf min og tenkte da å gjøre den stock igjen. Hvilken BB brukte du? Har 725 på min nå.

Edit: Beklager så du hadde skrevet det nå

 

Bare følge den guiden som jeg linket til med Smartflash så blir den helt stock igjen. Har gjort dette flere ganger på min og virker hver gang. BB 725 er den siste LG releasen.

 

Skal også selge min snart. Hvilke pris setter du på din når du skal selge den?

Lenke til kommentar

Min X2 ble også håpløs etter at jeg oppdaterte til 2.3.4.

 

Jeg gjorde følgende:

 

Jeg lastet ned stock ROM her: (EURO OPEN: BIN_LGP990AT-00-V20l-EUR-XX-OCT-20-2011+0)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1035041

 

Så lastet jeg ned Smartflash her:

http://android.modaco.com/topic/335494-11-nov-smartflash-stock-baseband-release-103521-20110725-v20l-version/

 

Med SmartFlash så blir hele telefonen slettet(ikke eksternt SD kort) og STOCK ROM og Baseband(BB) blir flashet på nytt. Dette tar max 10min. Tlf trenger ikke være rootet, men man mister ALT som ligger på det interne minnekortet.

Når alt er ferdig er mobilen som når den kommer ut av esken, men med 2.3.4. Ikke rootet og helt uten andre programer enn det LG har lagt inn.

Dette gjorde at min X2 ble laaaang bedre enn etter at jeg oppdaterte. Fikk på en måte en ny start.

 

Denne guiden skal jeg følge. Takk! Skal selge tlf min og tenkte da å gjøre den stock igjen. Hvilken BB brukte du? Har 725 på min nå.

Edit: Beklager så du hadde skrevet det nå

Bare følge den guiden som jeg linket til med Smartflash så blir den helt stock igjen. Har gjort dette flere ganger på min og virker hver gang. BB 725 er den siste LG releasen.

Skal også selge min snart. Hvilke pris setter du på din når du skal selge den?

 

Virker som den ligger på rundt 2000 på finn, men de er kanskje ganske nye. Sansynligvis så selger jeg den til naboen og er litt snill på prisen og selger den for 1500.

Endret av geirbergmann
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234

Er det mulighet for å gå tilbake til 2.2? 2.3 er ikke annet enn problemer for meg, dessverre.

 

Det kan du hvis du bruker SmartFlash og du laster ned den filen som heter: EURO OPEN - BIN_LGP990AT-00-V10d-NEU-XXX-JUL-25-2011+0

 

Da kommer du tilbake til stock 2.2.2.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Hei. Sliter virkelig med minneproblem nå, så gjentar spørsmålet mitt.

 

Er det ikke mulig få programmer inn på løst Externt minnekort? I såfall hva kan være galt.

Telefon er oppdelt i telefon minne-internt minnekort +evt externt minnekort. Siste har jeg på 32G, men får jo kun brukt dette til lagre filer og bilder på.

Jeg har en del kart på telefon, sammen med en del programmer, men må nå under hver oppdatering slette spill eller programmer. Irriterer meg..

 

Er dette et Android problem, eller 2X problem? Eller er problemet mitt at kortet er formatert med NTFS?

Min forgje telefon skilte kun mellom internt minne og eksternt. Da kunne jeg selv hele tiden velge det "løse" minne. Ikke sånn som nå, kun velge melom telefon minne og Internt kort.

 

Gla for tips:-) Suger ha ca 16G ledig, og slite med minneproblemer:-)

Lenke til kommentar

Begynt å spille litt "Cut The Rope" og har egentlig aldri før merket problemet, men touchscreenen på denne telefonen suger kontra iPhone. Slik spill er ubrukelig når skjermen er så lite responsiv. Synd ettersom Cut The Rope var en av mine favorittspill på iPhone, men på denne dritt telefonen går det ikke an å nyte et spill engang.

Lenke til kommentar

Det fungerer ja, men touchen fungerer ikke slik den burde. Ihvertfall ikke i nærheten av hvordan iPhone sin fungerer.

Fungerer ypperlig på min også. Bør du ikke heve kjøpet hvis du er så drittlei alle problemene du har? Hvis den er halvparten så dårlig som det du beskriver så bør jo det være en smal sak.

Lenke til kommentar

Problemet ditt er at du klager over at andre er fornøyd også, og nekter på at det går an. Om noen sier de er fornøyd med telefon i denne tråden, er de i følge deg "fanboys". Det er utrolig irriterende å høre på sytingen og klagingen din, telefon DIN blir ikke bedre av den grunn, så gjør noe med det istedet for å klage til oss, vi får ikke endra på noe uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takler alt gjør den jo tydeligvis ikke, blant annet så takler den stock rom dårlig.

For deg ja. Jeg har aldri hatt problemer :)

Fanboys klarer uansett ikke å se negative problemer med ting.

Hvem er det som klager på alle andres telefoner igjen?

 

Du har klaget på telefon over hele tråden nå, så kjøp deg en ny, lever den inn, istedet for å sitte her å si alt som er feil med telefon. DET HJELPER IKKE!

Endret av Neppe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sa jeg noe negativt om din tlf? Jeg bare føyde meg inn i rekken med folk som har problemer med stock rom. Det at noen sikkert ikke har problemer er vel ganske vanelig når det finnes flere hundretusen av mobilen. I tillegg så har du vel sagt i mot alt det negative som har blitt sagt her og nærmest forsvart andres problemer å funnet på hva som kan være årsaken. Det er ingen hemmelighet at det er vanskeligere å se problemet når du prøver å forsvare telefonen til hver minste detalj. De problemene jeg har hatt har jeg lest om at mange andre også har hatt. Heldigvis finnes CM og de har reddet denne telefonen fra å være katastrofal til å fungere. Jeg vet ikke om CM gjør noe med responsen på touchscreenen, men iallefall så synes jeg det funger under pari på MIN telefon. Om det fungerer bra på din så hjelper det meg lite.

 

Det hjelper lite at kommer å skal forsvare den for hver jævla negativ kommentar heller. Telefonen har fungert bedre under CM, derfor jeg benytter meg av det

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke forsvart andres problemer. Jeg har hele tiden vært konsekvent på at jeg har INGEN/FÅ problemer med MIN telefon. Ser jo på det enkle sitatet at det er DU som føyer dette under ALLE telefoner.

 

Om du leser, eventuelt husker hva som er blitt skrevet i tråden, så ville du ha funnet ut at jeg også har vært kritisk mot telefonen til tider. Det har for MIN DEL rettet seg med updates. Jeg har både en iPhone (3gs) og en denne, og jeg kan ikke føle noe forskjell i responsen på touchskjermen.

 

Poenget mitt er at du har klaget over lang tid (Og dette kan du ikke nekte for), uten å gjøre noe med det. Du har støttet deg på CM, som også noen andre med problemer har. Men etter hva du skriver er du så grenseløst missfornøyd med telefon, at jeg kan ikke fatte og begripe at du ikke har levert den inn, tre gange rom du måtte også brukt angreretten din. DU hadde spart deg SELV for ganske mange problemer. Det hjelper ikke å klage uten å ha prøvd å fått rettet på det engang, det er nesten latskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...