Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Hadde heldigvis plastfilemen som kom med telefonen over skjermen, så den overlevde bortsett fra sår i plastfilmen (håper det ikke er gjennomslag til skjermen da)

Den sølvfargede plastrammen rundt telefonen fikk noen hakk i seg på toppen.

 

Skjermen skulle visst være ripefri ja. Men jeg har en mikroskopisk mm lang ripe på siden av skjermen, på buen liksom. Så den kan visst få riper. Men vet ikke hvor voldsomme de blir da.

 

Stakk på Lefdal etter skolen og kjøpte meg Zagg, invisible shield. Så får vi se hvordan det holder. Det tar visst et par dager før klisteret tørker skikkelig inn slik at skjermen får en fin finish, akkurat nå ser det litt flaky ut =P

 

Jo da. ripene kan bli ganske voldsomme. har en 3-4 cm lang ripe midt på skjermen min som syns noe helt jævlig. mobilen med glasset ned mot bakken mot noen små steiner. når jeg tok opp mobilen igjen hadde den 4 små riper og en lang på 3-4 cm.

Jeg var kanskje litt for optimistisk. trudde skjermen tålte mer enn det :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ja, jeg sliter med akkurat samme problem, og er drit-forbandet på LG. Har kontaktet LG Kundeservice, og de sier at vi må bare vente på neste programvareoppdatering - som forøvrig ikke har noen lanseringsdato. De antydet i løpet av mai, men i følge Mobilsiden.DK, så har de sagt det samme i mars/april.

 

Det værste er at man ikke har noen rettighet med å levere tilbake produktet, fordi det er totalt udugelig. Dette har endt med at jeg har bestilt meg en annen Android telefon. Aldri mere LG!!!

Lenke til kommentar

 

Ja, jeg sliter med akkurat samme problem, og er drit-forbandet på LG. Har kontaktet LG Kundeservice, og de sier at vi må bare vente på neste programvareoppdatering - som forøvrig ikke har noen lanseringsdato. De antydet i løpet av mai, men i følge Mobilsiden.DK, så har de sagt det samme i mars/april.

 

Det værste er at man ikke har noen rettighet med å levere tilbake produktet, fordi det er totalt udugelig. Dette har endt med at jeg har bestilt meg en annen Android telefon. Aldri mere LG!!!

 

Selvfølgelig har du rettigheter, lever den på service pga dine problemer. Det er åpenbart at de ikke klarer å rette feilene. Enten får du en ny telefon eller pengene tilbake. Worst case må du ha den på service 2 ganger før du kan kreve å heve kjøpet.

Lenke til kommentar

Det eneste problemet jeg har merket meg med min LG er at meldingsappen låser seg av og til når jeg skal inn å lese nye meldinger. Utenom det så har jeg god batteritid, en responsiv meny og ingen tilfeller av random avslåinger.

 

Så jeg kan fortsatt ikke gjøre annet enn å anbefale denne til mine bekjente =)

Endret av Positive
Lenke til kommentar

 

Ja, jeg sliter med akkurat samme problem, og er drit-forbandet på LG. Har kontaktet LG Kundeservice, og de sier at vi må bare vente på neste programvareoppdatering - som forøvrig ikke har noen lanseringsdato. De antydet i løpet av mai, men i følge Mobilsiden.DK, så har de sagt det samme i mars/april.

 

Det værste er at man ikke har noen rettighet med å levere tilbake produktet, fordi det er totalt udugelig. Dette har endt med at jeg har bestilt meg en annen Android telefon. Aldri mere LG!!!

 

Selvfølgelig har du rettigheter, lever den på service pga dine problemer. Det er åpenbart at de ikke klarer å rette feilene. Enten får du en ny telefon eller pengene tilbake. Worst case må du ha den på service 2 ganger før du kan kreve å heve kjøpet.

 

Her er svaret jeg fikk fra MPX/Komplett angående returforespørsel: "Denne må desverre inn til deltaservice som lg gdkjent. Vi får desverre ikke hevet ditt kjøp da det trengs 3 ganger samme feil eller 4 ganger feil på samme apparat."

 

Men i følge forbrukerportalen (http://forbrukerportalen.no/temaer/kjop_fra_butikk/viewNG?section=hva_har_du_krav_paring_hvis_varen_har_en_mangel#hva_har_du_krav_paring_hvis_varen_har_en_mangel) så har de kun 2 sjanser med å reparere telefonen.

 

Synes dette er for dårlig at Komplett/MPX skal prøve å overstyre kjøpsloven. Men, det er jo bra at telefonen har vært inn til DeltaService en gang tidligere :-)

 

LG = skiiit...

Endret av ThinkerBell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg aktiverer push for e-postkontoene jeg har lagt inn i den medfølgende e-postappen? Er sikker på at jeg så det når jeg satte opp kontoene, men huket ikke av for det, og nå finner jeg ikke instillingene for det igjen.

Den er godt gjemt.

E-post -> Meny-knapp (den nede til venstre) -> Innst

Så velger du ønsket konto i listen øverst. Da får du opp en ny meny der du kan velge "Hent intervall".

Denne er bare grå og merket med "av" og jeg kan ei heller gjøre noe for å endre på det?

 

Edit: Jeg fant ut av det! Takk for hjelpen.

 

Nå skulle jeg gjerne funnet en app som passer på databruken, da jeg mistenker at WiFi slår seg av når skjermen er av, og at Spotify da streamer gjennom 3G.

Endret av larsfrommars
Lenke til kommentar

Et problem jeg nå har støtt på er at når jeg prøver å bruke kameraet på telefonen blir lyset på skjermen skrudd ned så mye at det er nesten umulig å se hva som foregår på skjermen. Når jeg går inn i galleriet for å se på bildene er de lyse og klare igjen.

 

Noen andre som har støtt på problemet, og funnet en løsning?

Lenke til kommentar

Denne er bare grå og merket med "av" og jeg kan ei heller gjøre noe for å endre på det?

 

Edit: Jeg fant ut av det! Takk for hjelpen.

 

Nå skulle jeg gjerne funnet en app som passer på databruken, da jeg mistenker at WiFi slår seg av når skjermen er av, og at Spotify da streamer gjennom 3G.

 

For å endre hvordan WiFi oppfører seg når skjermen er av:

Hjemskjermen -> Meny-tasten -> Innstillinger -> Trådløse kontroller -> Wi-Fi-innstillinger -> Meny-tasten -> Avansert -> Wi-Fi dvaletilstand

 

For å endre Spotify sine innstillinger på synkronisering:

Åpne Spotify-app'en -> More -> Settings. Her kan du velge om du vil ha Sync over WiFi og/eller Sync over 3G. Eventuelt kan du velge Offline mode, da er du sikker på at den ikke bruker nettverkstrafikk.

 

For å overvåke 3G-trafikken anbefaler jeg 3G Watchdog, den er gratis og gjør en utmerket jobb med å holde oversikt over hvor mye trafikk som brukes. Her kan du også sette inn Quota, slik at du alltid vet hvor mange prosent av en eventuell MB-grense du har brukt (den beregner også dato for når du evt. når grensen). Link til app:

https://market.android.com/details?id=net.rgruet.android.g3watchdog&feature=search_result

Lenke til kommentar

Jeg hadde også en del problemer med telefonen helt fra begynnelsen, den slo seg av flere ganger til dagen. Den ble sendt inn og det ble byttet hovedkort, siden har jeg ikke hatt noen problemer. Det kan tyde på produksjonsfeil på en batch med hovedkort. Jeg tror LG er fullt klar over at en del telefoner har dette problemet, og de vet sikkert hvilke serienummer som har feilen, men hvis de innrømmer en slik produksjonsfeil så vil det bety store kostnader ved en evt. tilbakekalling.

Lenke til kommentar

håper dem gjør noe snart.. sim-kortet har begynt å hoppe ut opp til 5 ganger daglig nå. drittlei! bryter minst 1 gang per samtale.

2 ganger har det hendt at mobilen ikke lader når jeg har den kobla i.

 

for et par dager siden tømte mobilen 70% strøm på 30 minutter. skjønner ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...