Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+918234

Bruker BlazingDragon EXT3 eller EXT4?

Hvis jeg har lyst til å gå tilbake ifra BlazingDragon til CM7, må jeg da konvertere tilbake til EXT3? Finner ingenting om dette på nettet..

 

Hva bruker CM7... EXT3 eller 4?

 

BlazingDragon er veeeldig lik stock ROM overalt...

Lenke til kommentar

Hei LG Optimus 2X eiere :)

 

Har en Optimus 2X selv og har vært en av de heldige som har fått en så godt som feilfri mobil.

Gikk fra en feifri HTC legend til LG å er så langt fornøyd.

 

Har hatt ett par små problemer og noen er bedret.

- Telefonen slo seg av under første lading over natta. Måtte ut med batteriet som alle andre.

Kun skjedd en gang siden kjøp å hatt telefonen fra første dag den kom ut for salg i butikk.

 

- Telefon vil av og til ikke koble opp til trådløst nettverk (ordner seg etter en restart av telefon)

- Samme problem med sending av tekst meldinger (trykker rediger og send på nytt, problemet løst)

 

- Litt nasal lyd når man prater i telefon. Var mye verre før siste oppdatering, er dugende nå

 

- SMS som av og til ikke vil sendes og rød trekant kommer opp.

Trykker bare rediger og send på nytt, problem løst.

 

 

MEN kommer det noen fler oppdateringer snart som kan løse små problemer?

Sku jo komme noe etter påske?

Har siste oppdatering, LGP990-V10b eller noe sånt.

 

Og til dere som driver med custom rooms og sånt, jeg er ikke ute etter å legge inn noe custom greier på mobilen da jeg er mer en fornøyd med den slik den her. Vil bare få den litt mer stabil og håper en LG oppdatering vil fikse dette.

 

 

På forhånd takk :)

Endret av Catothomassen
Lenke til kommentar

Noen som har opplevd at skjermen blir fryktelig mørk når man bruker kameraet?

Skjedde for noen dager siden, og nå er det slik hver gang jeg bruker kameraet.

Har prøvd og restarte telefonen uten resultat

 

Nevnte dette et par sider tilbake. Har vært tilfelle med min telefon siden den dagen jeg fikk den, så kameraet var mer eller mindre ubrukelig helt til jeg lastet ned en ny kamera-app. Camera360 heter den, og den fungerer fint.

Lenke til kommentar

Sitter spent å venter på at posten skynder seg sakte, gleder meg vilt til å få denne telefonen. Har lest mye, sett mange videoer og den ser fantastisk smooth ut. Synd at flere har problemer men Lg har lovert oppdatering i Mai og CyanogenMod jobber med støtte for denne så jeg regner med at jeg slipper å oppleve særlige problemer.

 

Noen som kan anbefale tilbehør til denne eller en butikk med godt utvalg?

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å gå lei av hvor dårlig batteriet er på min telefon.

Seriøst, jeg har kun det ene problemet og det irriterer meg siden jeg faktisk synes telefonen er fantastisk.

Problemet toppet seg i stad da jeg spilte i 10 minutter mens telefonen lå på ladning.

Jeg spilte 15-20 min, det tok faktisk 5 % av batteriet og da snakker vi MENS den lå til ladning. Dette skal jo den ikke gjøre.

 

Synd at det skal være et slikt problem med telefonen. Vil ikke bytte den ut, men hvis det ikke bedrer seg ser jeg ingen annen løsning.

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å gå lei av hvor dårlig batteriet er på min telefon.

Seriøst, jeg har kun det ene problemet og det irriterer meg siden jeg faktisk synes telefonen er fantastisk.

Problemet toppet seg i stad da jeg spilte i 10 minutter mens telefonen lå på ladning.

Jeg spilte 15-20 min, det tok faktisk 5 % av batteriet og da snakker vi MENS den lå til ladning. Dette skal jo den ikke gjøre.

 

Synd at det skal være et slikt problem med telefonen. Vil ikke bytte den ut, men hvis det ikke bedrer seg ser jeg ingen annen løsning.

Android 2.3 hjelper nok masse, på min Desire så var forskjellen vannvittig på 2.2 vs. 2.3

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å gå lei av hvor dårlig batteriet er på min telefon.

Seriøst, jeg har kun det ene problemet og det irriterer meg siden jeg faktisk synes telefonen er fantastisk.

Problemet toppet seg i stad da jeg spilte i 10 minutter mens telefonen lå på ladning.

Jeg spilte 15-20 min, det tok faktisk 5 % av batteriet og da snakker vi MENS den lå til ladning. Dette skal jo den ikke gjøre.

 

Synd at det skal være et slikt problem med telefonen. Vil ikke bytte den ut, men hvis det ikke bedrer seg ser jeg ingen annen løsning.

 

Kjører du custom rom nå? Har samme erfaring med fr15. Menyer, spill og apps går som smurt men batteriet har blitt helt latterlig. Kjører fear8.2 sjøl, men kommer til å gå tilbake til stock når reboot + mkv updaten kommer fra LG.

Lenke til kommentar

Kjører Fear8.2 ja. Men kan ikke si jeg har fått noe ut av å bruke stock rom heller. Har gått frem og tilbake med å finne feilen. Har ikke klart det. Til og med kjøpt meg ekstra batteri for å se om batteriet vår gåent, men hjelper ikke. Venter til den nye updaten kommer så ser jeg etter det.

Lenke til kommentar

Til opplysning, MCR FR17 RC 3 er på vei til MoDaCo-serverne, med norsk språk-fiks, og muligheten for å overklokke telefonen for de som føler for det...

Etter FR16 Beta 3, der Paul fant en "major screw-up" fra LG sin side, har telefonen blitt merkbart smoothere, og telefonen gir uten problemer en score på 3190 i Quadrant (ikke at jeg bryr meg så masse om benchmarking, men mer om brukeropplevelse)...

Med overklokking passerer den 4000...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234

Jeg la inn CM7 ver 22(cm_p990_full-22) idag.

 

Kjørte så Quadrant Standard Edition.

 

Fikk en score på 2147. Det var jo ikke så veldig bra hvis den nye FR17 skal gi over 3000!

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd at skjermen blir fryktelig mørk når man bruker kameraet?

Skjedde for noen dager siden, og nå er det slik hver gang jeg bruker kameraet.

Har prøvd og restarte telefonen uten resultat

 

Nevnte dette et par sider tilbake. Har vært tilfelle med min telefon siden den dagen jeg fikk den, så kameraet var mer eller mindre ubrukelig helt til jeg lastet ned en ny kamera-app. Camera360 heter den, og den fungerer fint.

 

Tok en factory-reset jeg, ordnet seg da.

Har hatt noen andre småproblemer også, så satser på at de forsvant nå.

Lenke til kommentar

Hei. Har hatt Optimusen ei stund, og har fram til i dag vert godt nøgd med vidunderet. Men i dag hang han seg opp(svart skjerm og ingen reaksjon når eg trykte på knappane), og eg måtte ta ut og inn batteriet for å få liv i han. Så no er problemet mitt at eg ikkje får starta han. Det er bare LG logoen samt ein blå "loading bar"- type ting rett under som vert vist på skjermen. Så blir skjermen svart og slik går det i loop. Meget irriterande. Så då blir spørjesmålet:

1) Nokon som har nokre tips? Har prøvd å restarte, ta ut og inn batteri, med og utan ladar, men til ingen nytte. Det er altså før Pin-kode prosedyra, så eg får ingen valgalternativ på telefonen.

2) Er det LG eller sjappa eg kjøpte telefonen i enn bør kontakte for reklamasjon og reprasjon?

Endret av Shnabb
Lenke til kommentar

1) Nokon som har nokre tips? Har prøvd å restarte, ta ut og inn batteri, med og utan ladar, men til ingen nytte. Det er altså før Pin-kode prosedyra, så eg får ingen valgalternativ på telefonen.

2) Er det LG eller sjappa eg kjøpte telefonen i enn bør kontakte for reklamasjon og reprasjon?

1)Hvis ikke du har lagt inn recovery så tror jeg ikke det er så mye å gjøre tror jeg.

2)Sjappa du kjøpte den i.

Endret av Zoni
Lenke til kommentar

Hei. Har hatt Optimusen ei stund, og har fram til i dag vert godt nøgd med vidunderet. Men i dag hang han seg opp(svart skjerm og ingen reaksjon når eg trykte på knappane), og eg måtte ta ut og inn batteriet for å få liv i han. Så no er problemet mitt at eg ikkje får starta han. Det er bare LG logoen samt ein blå "loading bar"- type ting rett under som vert vist på skjermen. Så blir skjermen svart og slik går det i loop. Meget irriterande. Så då blir spørjesmålet:

1) Nokon som har nokre tips? Har prøvd å restarte, ta ut og inn batteri, med og utan ladar, men til ingen nytte. Det er altså før Pin-kode prosedyra, så eg får ingen valgalternativ på telefonen.

2) Er det LG eller sjappa eg kjøpte telefonen i enn bør kontakte for reklamasjon og reprasjon?

 

 

Har du prøvd å holde inne Volum Ned knappen og Holde Nede Power knappen når du skal slå den på? Hold inne til det kommer et annet ikon enn det vanlige LG logo greiene.

 

NB! Da blir den nullstilt helt så alle innstillinger, sms og sånn forsvinner.

Lenke til kommentar

Mange takk. Jekla kjedeleg å miste alt, men slapp iallefall å sende han in. Tydeleg at eg burde hatt noko backup greier. Brukar dere "Backup" som er preinstallert på telefonen, eller har de betre alternativ? Får slenge på ein faen på slutten for å få ut litt fustrasjon ;)

Lenke til kommentar

Har du prøvd å holde inne Volum Ned knappen og Holde Nede Power knappen når du skal slå den på? Hold inne til det kommer et annet ikon enn det vanlige LG logo greiene.

 

NB! Da blir den nullstilt helt så alle innstillinger, sms og sånn forsvinner.

 

Hm, lærer noe hver dag. Gjelder dette for alle android telefoner med stock rom?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...