Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

CM har som tidligere nevnt ikke nådd RC status enda (Release Candidate), men har selv brukt denne siden første nightlies kom ut og for meg så har dette vært dønn stabilt, kjører selv på siste nå som er #19

De største problemene har vært etter hva jeg har skjønt

1: LG USB drivere på Win, dvs spes win7 64 bit brukere ikke har klart å connecte adb/USB masselagring (jeg har Mac og opplever ikke dette).

2: Ustabil visning av batteriet... (ja det er tilfelle med ikke big deal).

3: Hurtig tilkobling til GPS, fix finnes, men bruker ikke GPS mye så har ikke brydd meg.

4: Lyd kjernen går på en smell... ganske kritisk for de som bruker tlf som vekkerklokke da den ikke gir lyd fra seg... tror det er fikset nå?

 

--> kjører denne daglig uten problem

 

Med en GB release fra LG så vil man trolig klare å lage tettere integrasjon med hardware og ikke minst GPU, men jeg venter mest på at nvidia slkal slippe kildekoden til terga2 chippen (som ikke har noe med LG sin GB source å gjøre).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Happy! :new_woot:

 

Sliter med at mobilen kan henge seg opp (hent 3 ganger på 1.5 måneder).

Har opplevd at jeg må taste inn SIM koden 5-6 ganger.

Har opplevd at mobilen har slått seg av og på igjen 2 ganger ca, en gang var mitt på natta. Våknet da.

 

Watchdog:

 

nvrm_daemon

1 gang varsel.

 

cpufreq-dvfsd

6 varsler.

 

Base system

4 varsler.

 

Oppgavene tar mot 50% cpu bruk da (Samme som 1 kjerne 100% (for de som ikke forstår))

Noen tips?

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234

CM har som tidligere nevnt ikke nådd RC status enda (Release Candidate), men har selv brukt denne siden første nightlies kom ut og for meg så har dette vært dønn stabilt, kjører selv på siste nå som er #19

De største problemene har vært etter hva jeg har skjønt

1: LG USB drivere på Win, dvs spes win7 64 bit brukere ikke har klart å connecte adb/USB masselagring (jeg har Mac og opplever ikke dette).

2: Ustabil visning av batteriet... (ja det er tilfelle med ikke big deal).

3: Hurtig tilkobling til GPS, fix finnes, men bruker ikke GPS mye så har ikke brydd meg.

4: Lyd kjernen går på en smell... ganske kritisk for de som bruker tlf som vekkerklokke da den ikke gir lyd fra seg... tror det er fikset nå?

 

--> kjører denne daglig uten problem

 

Med en GB release fra LG så vil man trolig klare å lage tettere integrasjon med hardware og ikke minst GPU, men jeg venter mest på at nvidia slkal slippe kildekoden til terga2 chippen (som ikke har noe med LG sin GB source å gjøre).

 

Jeg brukte CM7 i et par døgn. Den var veldig stabil og veldig mange flere instillinger enn original ROM.

 

Ting som jeg fant ut ikke virket var

-Kunne ikke filme med kamera, kun ta bilde. Valgte jeg film så hang den seg og jeg måtte ta ut batteriet.

-Den brukte mye strøm synes jeg. Nesten mere en standard synes jeg.

-Den mistet plutselig dekning i et par minutter. Når den fikk dekningen tilbake så søkte den etter 3g nett. Jeg hadde valgt at den bare skulle bruke 2g nett, men den tok det valget vekk selv.

 

Følte det var en ting til, men husker ikke. Bortsett ifra de jeg nevnte der synes jeg den var helt topp.

 

Idag la jeg inn BlazingDragon_v1.6a. Den er veldig lik den originale ROMen til LG, men BlazingDragon_v1.6a er myyyyyye raskere, men jeg synes den også bruker mye strøm. Skal lade den i natt også for vi se iløpet av morgendagen hvordan batteriet er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234

Jeg anbefaler BlazingDragon. Kjører versjon 1.5 her, og den har absolutt ingen feil. Har iallefall ikke merket noen.

 

La inn BlazingDragon_v1.6a idag. Den virker veldig bra og er mye raskere enn LG sin ROM, men har funnet en ting som ikke virker.

 

Når jeg velger "SMS" også trykker "ny melding" så kan jeg velge å enten skrive inn navnet på den personen jeg skal sende sms til eller jeg kan trykke på det ikonet på høyre siden av feltet tlf nr til mottaker står. Da skal den åpne opp kontaktene , men når jeg trykker der så kommer det opp en melding som sier: " BEKLAGER! Progammet Meldinger(process com.android.mms) har uventet stoppet. Vennligst prøv igjen"

 

Det hjelper ikke å prøve igjen..

 

Ellers er den veldig bra synes jeg.

Lenke til kommentar

Har denne romen LG-docken? Noen som kan legge ut noen screenshots av den?

 

Er det denne dock'en du tenker på?

http://www.iutstyr.no/index.php?main_page=product_info&cPath=793_855&products_id=2086&zenid=fdf439de92a5d392a66dfeb1d1583e1c

 

Sitter og lurer på om jeg skal bestille meg en slik selv. Noen som har noe erfaring med denne?

Jeg tenkte på den der hvor ikonene er, om den er lik på den ROM'n som LG har de snakket om ovenfor.

 

Men når du ga meg den linken, må jeg si jeg fikk lyst på den :p hehe!

Lenke til kommentar

Har et problem med at jeg ikke kan overføre filer fra LG'en til PC. Bruker stock-ROM. Når jeg kobler til ledningen(fra lg til pc), så får jeg opp at det ikke er noen filer å hente. Har kun internt minnekort, det står at pcen ikke kan finne noe eksternt minnekort, men er det nødvendig? :hmm: Ellers er jeg storfornøyd med mobilen :w00t:

Lenke til kommentar

Har du installert alle driverene?

 

Nei :!: Hvor finner jeg dem? Fant ikke noe på siden deres, men kan hende jeg ikke har lett godt nok :whistle:

 

EDIT: Fant ut av det, måtte bare aktivere noe USB-masselagring i Innstillinger.

Endret av Rgr00n
Lenke til kommentar

Nei, den er ikke lik LG sin. Rommen vi kjører er helt strippet for LG-effekter. Vi kjører barebone Android, med litt ekstra lagt til.

Du tar kanskje litt hardt i...

BlazingDragon er ikke akkurat vanilla FroYo, det er bare LG-ROM'en med en god del av LG-tingene fjernet. Den er tross alt basert på MoDaCo-Paul sine tilpasninger av den orginale LG-ROM'en...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...