Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+918234

Det stemmer. Skrur man av enten roaming eller data aktivert så minster man muligheten til å ta imot eller sende MMS. Det er jo helt idiotisk at man ikke kan deaktivere all datatrafikk og samtidig ta imot MMS. På SE Experia så kommer mmc meldingene inn i inbox, men man må trykke på "last ned" for og se bildet i full størrelse. På min LG får jeg en sms om at jeg må logge meg på en side på nettet for og kunne se MMS meldingen hvis ikke jeg har aktivert Roaming.... Utrolig sløvt.

 

Den lange versjonen:

Dette problemet har ingenting å gjøre med hverken LG eller android, dette er et problem som ligger hos operatøren din. Under APN-settings skal du ha en APN for data og en for mms. APN for mms gjør at telefonen kan hente ned mms uten at du er nødt til å aktivere vanlig datatilkobling. Disse innstillingene prøver telefonen å hente automatisk fra nettverket, men det er ikke alltid sikkert at de blir 100% korrekt. Kundeservice hos operatøren din kan hjelpe deg.

Dette har vært et problem for operatørene siden android kom, og jeg vet at bl.a. Chess har spilt dum og sagt at, nei dette er telefonen din, vi kan ikke gjøre noe, mens feilen ligger i at de ikke har oppdatert systemene sine for å takle dette.

 

Roaming trenger overhodet ikke være tillat, med mindre du faktisk roamer. Har man f.eks OneCall så MÅ "tillat ved roaming" være aktivert, for de har sitt eget NwN-nett som hjemmenett, som bare er 2g, og avtale om bruk av 3g i Telenor sitt nett, og siden det ikke er hjemmenettet er det per def. roaming, og man må tillate roaming for å koble til data/mms på 3g.

 

Kort versjon: Innstillingene på telefonen din er feil, få riktig innstillinger fra operatøren din!

 

Takk for utfyllende svar.. Skal sjekke opp dette mot Onecall.. :)

 

 

Gi tilbakemelding her på forumet da, det er sikkert mange som har samme problem :D

 

OneCall sine instillinger er riktige.

 

Fant ut at hvis jeg aktiverer Roaming og "Data aktivert" og deaktiverer "Bakgrunnsdata" så mottar den MMS som den skal og den driver ikke å sender/mottar data hele tiden.

Eneste som er med å deaktivere bakgrunnsdata er at man må aktivere det for at Andoid marked skal virke..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter fortsatt med mms. Aner ikke hva jeg ikke har prøvd nå. Jeg fikk det til når jeg hadde Chess men ikke når jeg har Tele2. Hår fått sendt innstillinger fra nettet og prøvd å legge inn manuelt, men ingenting hjelper. Data og roaming er aktivert også.

Lenke til kommentar

Jeg sliter fortsatt med mms. Aner ikke hva jeg ikke har prøvd nå. Jeg fikk det til når jeg hadde Chess men ikke når jeg har Tele2. Hår fått sendt innstillinger fra nettet og prøvd å legge inn manuelt, men ingenting hjelper. Data og roaming er aktivert også.

 

Tele2 er virkelig noe dritt.

Jeg hadde tele2 på min først, men da hadde jeg samme problem som deg. Men nå har jeg Netcom og alt fungerer perfekt :)

Lenke til kommentar

Jeg sliter fortsatt med mms. Aner ikke hva jeg ikke har prøvd nå. Jeg fikk det til når jeg hadde Chess men ikke når jeg har Tele2. Hår fått sendt innstillinger fra nettet og prøvd å legge inn manuelt, men ingenting hjelper. Data og roaming er aktivert også.

 

Tele2 er virkelig noe dritt.

Jeg hadde tele2 på min først, men da hadde jeg samme problem som deg. Men nå har jeg Netcom og alt fungerer perfekt :)

 

Oki. Er det ingen andre som har dette problemet med Tele2, eller et tips om hva jeg skal gjøre?

Endret av audiot
Lenke til kommentar

Det er ikke stort annet en kødd med denne.....

Som?

 

Han er en taper, han har kommet innom for å fremme Galaxy 2X, ikke noe mer.

 

Anyways, det er de samme personene som sliter med å sende mms, som sagt, dette er operatør sin skyld ikke LG.

Det samme gjelder med at telefonen skrur seg av. Nå i disse dager kommer den oppdatering 10c/d. Prøv å oppdater hvert øyeblikk, det skal fikse problemet.

Lenke til kommentar

Det er ikke stort annet en kødd med denne.....

Som?

 

Han er en taper, han har kommet innom for å fremme Galaxy 2X, ikke noe mer.

 

Anyways, det er de samme personene som sliter med å sende mms, som sagt, dette er operatør sin skyld ikke LG.

Det samme gjelder med at telefonen skrur seg av. Nå i disse dager kommer den oppdatering 10c/d. Prøv å oppdater hvert øyeblikk, det skal fikse problemet.

 

 

Hvem er taperen i denne sammenheng? Jeg har ikke fremmet Galaxy 2X på noen måte, jeg gikk fra Samsung til HTC Incredible S etter fiaskoen med Optimus 2X og har aldri hatt bedre telefon.

 

Å prøve å skjule at denne telefonen har masse problemer sier vel mer om de som på død og liv forsvarer den kontra er ærlig...

 

Den har vært en stor skuffelse fra start til nå "se deres egen tråd". Forskjellen på meg og deg er at jeg skjønte dette tidlig og solgte den etter 3 dager og fikk mer en jeg ga for dritten mens du sitter med den i fanget enda mens trynet ditt er :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...