Gå til innhold

Rekordknuseren


Anbefalte innlegg

Stygt, klumpete, altfor stort og sikkert så tungt at man må ha egen sherpa.

Gå og skaff deg et kompaktkamera du.. :p

 

DX får nå ganske så motsatte betydninger i Canon og Nikon leirene heretter.

 

hehe

Ja, såra sikkert endel fotonerder med å si noe sånt ;)

Men, vi ser jo alle hvor utviklingen går, speiløse kameraer med god nok kvalitet for det meste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sa svart på hvitt at om man skal filme, så kjøper man neppe dette kameraet. Det framstår som en rimlig klar setning for meg, deretter sier jeg at om at man ikke skal det i det hele tatt, så er filmefunskjonen verdiløs, hvorpå du plutselig kontrer med at man får gjort god filming med kameraer i mer eller mindre samme klasse? Hva er det liksom jeg har misforstått?

 

AtW

Ok, krangling på internett er fryktelig gøy. Sålenge du skal misforstå med vilje kan du like gjerne la være.

Du spurte hvem dette kameraet var tiltenkt. Du fikk svar.

Filmfunksjonen kan fortsatt være brukbar, selv om kameraet ikke er laget dedikert for filming. Skal du bruke 40k+ på ett hus for KUN filming finnes det bedre alternativer. 40K+ for ett kamera er mye penger.

Eldre kamera med dårligere/like specs er mye brukt og har vist at de kan produsere bra video.

 

Noe mer du lurte på? Skal du ha teskje? Jeg klarer hvertfall ikke å se hva som er motsigende med dette.

Lenke til kommentar

Du sa svart på hvitt at om man skal filme, så kjøper man neppe dette kameraet. Det framstår som en rimlig klar setning for meg, deretter sier jeg at om at man ikke skal det i det hele tatt, så er filmefunskjonen verdiløs, hvorpå du plutselig kontrer med at man får gjort god filming med kameraer i mer eller mindre samme klasse? Hva er det liksom jeg har misforstått?

 

AtW

Ok, krangling på internett er fryktelig gøy. Sålenge du skal misforstå med vilje kan du like gjerne la være.

Du spurte hvem dette kameraet var tiltenkt. Du fikk svar.

Filmfunksjonen kan fortsatt være brukbar, selv om kameraet ikke er laget dedikert for filming. Skal du bruke 40k+ på ett hus for KUN filming finnes det bedre alternativer. 40K+ for ett kamera er mye penger.

Eldre kamera med dårligere/like specs er mye brukt og har vist at de kan produsere bra video.

 

Noe mer du lurte på? Skal du ha teskje? Jeg klarer hvertfall ikke å se hva som er motsigende med dette.

 

Det som er motsigende er at du driver å forsvarer mangler på filmingsfronten med at folk ikke bruker det allikevel. Om du ikke mener det, så er det jaggu ikke rart jeg misforstår, for det du har skrevet er rimlig tydelig, for å si det mildt. Essensen er denne

 

1. Kunne noen tenkt seg å bruke et kamera av denne typen for å filme, ja eller nei?

2. Hvis ja, for disse så har kamera noen kvalitetsmessige mangler, som det hadde vært fint om det ikke hadde det. Kanskje er det en liten mangel for noen, for andre kan det være så stor at de ikke vil benytte dette kameraet til filming, og heller velge noe annet.

 

Skal man drive å bortforklare tekniske mangler med "dette er ikke målgruppa" så får man enten stå for det, eller slutte med slike bortforklaringer. Er ikke fimene folk i målgruppa, så har ikke filmdelen noen verdi for målgruppa overhodet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det var da veldig til gnål om video, dette er et kamera som er skapt som et proff arbeidsredskap til å ta bilder med - video er bare noe man slenger med siden det er blitt en standard i dagens speilrefleks.

 

Tror noen bør snart tenke seg litt om hva hovedbruken for et stillbilde kamera er. Et hint til de som ikke klarer å finne svaret selv: Det er ihvertfall ikke video.

 

Tor

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mistenker at både Nikon og Canon er i ferd med å rendyrke produktlinjene til rene presse-/sportshus (1D og Dx) og "studio"-hus i en mindre formfaktor (5D og D800) for folk som primært er ute etter høy detaljgjengivelse. D800 kommer i følge NikonRumors til å 99% sikkert ha 36 Mp, og jeg blir overrasket hvis ikke 5D MkIII også legger seg i overkant av 30. Jeg er i tvil om det kommer en D4x med tanke på spesifikasjonene til D800.

Lenke til kommentar
Stygt, klumpete, altfor stort og sikkert så tungt at man må ha egen sherpa.

Gå og skaff deg et kompaktkamera du.. :p

 

DX får nå ganske så motsatte betydninger i Canon og Nikon leirene heretter.

 

hehe

Ja, såra sikkert endel fotonerder med å si noe sånt ;)

Men, vi ser jo alle hvor utviklingen går, speiløse kameraer med god nok kvalitet for det meste.

 

Tror det blir en stund til du ser pressefotografer og andre proffe løper rundt med små damekamera med altforstore objektiver på ;)

 

Hadde dette kameraet kommet for et godt år siden hadde 90% her jublet over et skikkelig mannfolkhus med grep og pels på fronten. Men nå skremmer det nok vannet av enkelte med forvokste kompaktkamera.

 

Kanskje det er noe i det som påstås at ungdommen i dag har mindre muskler enn ungdommen i gamle dager :p

 

Tor

Lenke til kommentar

Har vært bruker av 5DmkII i mange år men må bare innrømme at dette kamerahuset frister veldig! Tror 5DmkIII kommer til å ha godt over 30Mpixel så den vil ikke være i nærheten av disse ISO egenskapene. I tillegg så har jo kamera vanvittige 12bps. Får sette meg i tenkeboksen, har jo litt tid fram til mars neste år. Er spent på hvordan prisen utvikler seg i tiden etter at den kommer på markedet.

Lenke til kommentar

Det var da veldig til gnål om video, dette er et kamera som er skapt som et proff arbeidsredskap til å ta bilder med - video er bare noe man slenger med siden det er blitt en standard i dagens speilrefleks.

 

Tror noen bør snart tenke seg litt om hva hovedbruken for et stillbilde kamera er. Et hint til de som ikke klarer å finne svaret selv: Det er ihvertfall ikke video.

 

Tor

 

I tillegg vil sports-/pressefotografen klart se det som en fordel at man kan skyte kortere videosekvenser til reportasjer etc uten å måtte dra fram et kamera til. Det er derfor jeg er glad i 550D (selv om vi snakker billig B&D i sammenligning), det at jeg kan ta videosnutter og bilder av svært god kvalitet om hverandre. Men det er primært et kamera til å ta bilder med.

 

Og størrelsen har klart med ergonomi å gjøre.

Lenke til kommentar

Wow, det er faktisk 4 over år siden sist Canon lanserte en ny fullformatsensor (den som sitter i 1Ds mkIII og 5D mkII) og man må ennå vente et halvår før den blir tilgjengelig. Det skal bli spennende å se hva Canon har klart å gjøre av sensorforbedringer (støy, dynamikk etc) på den tiden. Jeg regner med forventnignene er relativt høye.

Lenke til kommentar

Men det er særdeles underlig at de ikke klarer å få inn GPS og WiFi som en integrert del av kameraet.

 

 

Vær glad det ikke er Apple. Da hadde kamera ikke hatt minnekort, men du hadde måttet laste opp bilder via WiFi til en eple server, og du hadde kanskje fått lov å se dine bilder etter at Apple hadde fjernet vågale bilder :D:tease::D .

 

Beklager dagen mest OT....

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Som glad amatør lurer jeg på en ting angående dette med 18MP. Hvordan blir dette tatt imot til profesjonell studiobruk, f.eks. reklame, mote, der jeg har inntrykk av at man setter pris på mange megapiksler? Mulig jeg er helt på jordet. Kanskje mer et sportskamera med den høye skuddtakten og superduper autofokus.

 

Ellers ser jo kameraet fett ut, men det må man regne med når Canon slipper et nytt flaggskip.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...