Gå til innhold

Sniktitt: AMD FX-8150


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kommer til å kjøpe meg FX-8150 uansett. Har sittet på Phenom II 1055t nå og er strålende fornøyd med ytelse i forhold til andre. Da de andre svei av 2300 kroner på CPU kjøpe jeg min for 1500 og holdt ytelsen tett opp mot dem i spill.

 

fx-8150 koster mer og yter generelt nevneverdig dårligere enn i5 2500K. Hvis du går for amd er det nok du som svir vekk pengene...

 

Hadde selv et håp om at amd skulle levere så vi fikk skikkelig konkurranse mellom amd og intel. Nå frykter jeg nærmest for amd, rart hvis aksjekursen til amd ikke fikk seg en støyt etter lanseringen...

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Skuffende, i5 2500k er billigere, og gir mer ytelse kontra pengene da:/ amd hva i h..... har dere gjort:P? dere skal være best på pris/ytelse, men nå er dere mest på watt, og gir ingen ytelse for pengene iforholt til en gammel i5 2500 eller 2500k :/ rett og slett skuffende. kjedlig for meg som er gammel amd bruker.

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å kjøpe meg FX-8150 uansett. Har sittet på Phenom II 1055t nå og er strålende fornøyd med ytelse i forhold til andre. Da de andre svei av 2300 kroner på CPU kjøpe jeg min for 1500 og holdt ytelsen tett opp mot dem i spill.

 

fx-8150 koster mer og yter generelt nevneverdig dårligere enn i5 2500K. Hvis du går for amd er det nok du som svir vekk pengene...

 

Hadde selv et håp om at amd skulle levere så vi fikk skikkelig konkurranse mellom amd og intel. Nå frykter jeg nærmest for amd, rart hvis aksjekursen til amd ikke fikk seg en støyt etter lanseringen...

 

Jeg legger det fortsatt ikke på hylla enda jeg da. Har hovedkort og alt klart til Bulldozer og om du mener jeg svir av pengene eller kaster de bort så er ikke det mitt problem. Mange sa det samme til meg når jeg kjøpte meg 1055t også. Har ikke angret enda.

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å kjøpe meg FX-8150 uansett. Har sittet på Phenom II 1055t nå og er strålende fornøyd med ytelse i forhold til andre. Da de andre svei av 2300 kroner på CPU kjøpe jeg min for 1500 og holdt ytelsen tett opp mot dem i spill.

 

fx-8150 koster mer og yter generelt nevneverdig dårligere enn i5 2500K. Hvis du går for amd er det nok du som svir vekk pengene...

 

Hadde selv et håp om at amd skulle levere så vi fikk skikkelig konkurranse mellom amd og intel. Nå frykter jeg nærmest for amd, rart hvis aksjekursen til amd ikke fikk seg en støyt etter lanseringen...

 

Jeg kjøpte meg et crosshair iv formula og en amd 965 be noen måneder før intel lanserte sandy bridge. Det vil si at jeg har et hovedkort som er kompitabelt med 8150. Dersom jeg istedet skulle gått for en i5 2500k måtte jeg ha punget ut ca 1750 kr, som bare er 250 kr mindre enn fx-8150. I tillegg måtte jeg gått til innkjøp av et nytt hovedkort, og jeg vil gjerne ha noe av kvalitet, og kvalitet koster.

 

Dersom du har kompitabelt AM3-hovedkort så ser jeg absolutt ingen grunn til ikke å gå for bulldozer

 

EDIT: og du får i tillegg med en vannkjølingsenhet lik antec 920 med bulldozer

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar
Hadde selv et håp om at amd skulle levere så vi fikk skikkelig konkurranse mellom amd og intel. Nå frykter jeg nærmest for amd, rart hvis aksjekursen til amd ikke fikk seg en støyt etter lanseringen...

Aksjekursen fikk et markant fall for et par uker siden. Jeg har ikke sett noen analyser på årsaken men kan jo spekulere i at det kan skyldes at de første troverdige ytelsetallene slapp ut. Men det kan også være eksterne forhold eller helt andre årsaker.

Lenke til kommentar

Dette var en ENORM nedtur fra AMD. Har gått og ventet på denne når og brukt en råtten Phenom II 545 i gaming riggen det siste halvåret i påvente av Bulldozers, men dette er jo ikke engang nok til å få Intel til å sette ned prisen på k2500.

 

Jaja da la jeg inn bestilling på K2500 og Asus Gene-Z

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar
Hadde selv et håp om at amd skulle levere så vi fikk skikkelig konkurranse mellom amd og intel. Nå frykter jeg nærmest for amd, rart hvis aksjekursen til amd ikke fikk seg en støyt etter lanseringen...

Aksjekursen fikk et markant fall for et par uker siden. Jeg har ikke sett noen analyser på årsaken men kan jo spekulere i at det kan skyldes at de første troverdige ytelsetallene slapp ut. Men det kan også være eksterne forhold eller helt andre årsaker.

 

Tipper det har mere med problemene rundt fabrikasjonen av både Bulldozer og Llano enn ytelsen. Denne CPUen gjør ikke annet enn å opprettholde status quo. AMD vil få plass i servere, og i mainstream har de Llano. Markedet for Bulldozer er ikke så veldig stort at det bør ha innvirkning på aksjekursen er det det da? Eneste er jo at dette gjør at Trinity ikke vil ha noen voldsom forbedring i CPU-delen, men spørsmålet er om det trengs for massemarkedet.

Lenke til kommentar

Legg merke til at det ikke er dagens Bulldozer som skal inn i Trinity. Det er "Next Generation Bulldozer", en ny versjon av modulene/kjernene. Ikke at jeg tror de klarer å lage gull av gråstein over natta, men det er jo verd å merke seg at det ikke er helt de samme kjernene.

 

Nvidia klarte det med overgangen fra 400-500 serien. Vi får bare håpe og be at AMD klarer å pumpe opp frekvens og entrådsytelse med Piledriver. Hvis ikke har vi et problem.

 

Så nå er det vel på tide med en ny tråd for oss som venter på Piledriver :p

Endret av Revox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Legg merke til at det ikke er dagens Bulldozer som skal inn i Trinity. Det er "Next Generation Bulldozer", en ny versjon av modulene/kjernene. Ikke at jeg tror de klarer å lage gull av gråstein over natta, men det er jo verd å merke seg at det ikke er helt de samme kjernene.

 

Nvidia klarte det med overgangen fra 400-500 serien. Vi får bare håpe og be at AMD klarer å pumpe opp frekvens og entrådsytelse med Piledriver. Hvis ikke har vi et problem.

 

Så nå er det vel på tide med en ny tråd for oss som venter på Piledriver :p

Nja, ikke helt sammenlignbart.

 

400-serien var ikke gråstein, men en uslipt "diamant". Det var jo fra spesifikasjonene var lansert tydelig at den ikke var helt ferdig, og noe bedre og mer rafinert var i vente. Jeg får ikke akkurat samme følelsen med FX-8150. :ermm: Jeg kan i hvertfall ikke se noe åpenbart som kan forandres for å senke strømforbruket OG øke ytelsen.

(Det var jo klart hva som måtte forbedres med GTX 480. Den trengte å aktivere den siste delen av kjernen som vi kunne "se" manglet, samt kutte bort deler som ikke blir brukt til gaming for å få noe mer rettet mot gaming, og dermed var GTX 580 født)

 

 

 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Veldig synd.

 

Hadde håpet på at AMD skulle levere bedre enn dette. Hadde vært bra om AMD kunne tatt litt mer av CPU markedet slik at vi fikk en bedre fordeling mellom AMD og Intel.

 

Sitter nå på en Phenom II 965BE 140W, og ser etter en ny rigg som har lavere effektforbruk og med hakket vassere ytelse. Hadde planer om at dette skulle være bulldozer, men liker ikke effekforbruket. Hadde det vært lavere enn Intels 2500k hadde det blitt AMD, men nå blir det nok å vente på Ivy Bridge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...