Gå til innhold

Sniktitt: AMD FX-8150


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om ATi hadde klart å slå Intel, så hadde de tapt uansett med ett strømforbruk som det der.

Det er bare ALT for høyt.

 

Uansett, litt dårlig nytt det der for ett firma i San Francisco som heter for Linden Labs.

Deres klient programvare suger CPU kraft grunnet bruker produsert innhold og dårlig optimalisering, men de har ikke flertrådet støtte.

Skal man tro dem korrekt så sitter de og tror at raske enkeltkjernere skal komme igjen enn å fikse klienten sin.

Bulldozer er en katastrofe for dem da deres hungrige klient vil kjøre DÅRLIGERE enn dagens Phenom.

Og det er bare ett tidsspørsmål før Intel begynner å dale på singeltråd ytelsen også.

Lenke til kommentar

Jeg kan vente på nye ting selv også. Har i grunnen ingenting å klage på mht min uklokkede i7-860 som jeg kjøpte for snart 2 år siden, den kjører alt jeg hiver i trynet på den (det er jo fortrinnsvis bare spill), så jeg gidder rett og slett ikke å herje med noe oppgraderinger, fordi jeg tjener svært lite på det akkurat nå. Om jeg skulle trenge et ekstra kick, så hiver jeg bare opp klokkefrekvensen.

Lenke til kommentar

Slutt å syte og klage.. hva hadde dere ventet? ett mirakel?? dette har ligget i kortene lenge :roll: Jeg for min del skal kjøpe meg en FX-8120 og kose meg med den frem til Piledriver kommer :yes:

Jaja, alle kan gå for dårlige kjøp iblandt...

 

 

Kremt; f.eks 4 stk ati skjermkort som ikkje kunne brukes sammen. Ikkje sant Kent? :p

 

 

Lenke til kommentar

Slutt å syte og klage.. hva hadde dere ventet? ett mirakel?? dette har ligget i kortene lenge :roll: Jeg for min del skal kjøpe meg en FX-8120 og kose meg med den frem til Piledriver kommer :yes:

Jaja, alle kan gå for dårlige kjøp iblandt...

 

 

Kremt; f.eks 4 stk ati skjermkort som ikkje kunne brukes sammen. Ikkje sant Kent? :p

haha

 

Antar de greier å hente seg inn litt på bedre cache latency etterhvert, så klarer den kanskje å slå thuban på sikt...

Lenke til kommentar

Slutt å syte og klage.. hva hadde dere ventet? ett mirakel?? dette har ligget i kortene lenge :roll: Jeg for min del skal kjøpe meg en FX-8120 og kose meg med den frem til Piledriver kommer :yes:

Jaja, alle kan gå for dårlige kjøp iblandt...

 

 

Kremt; f.eks 4 stk ati skjermkort som ikkje kunne brukes sammen. Ikkje sant Kent? :p

haha :!: har ikke bestemt meg enda.. men i forhold til 2500K er da ikke fx8120 så ille ;) Men kommer uansett til å vente til prisen har ramlet litt, nå er den for høy i forhold til ytelse..

 

Ja... det der crossfireX oppsettet mitt var vel ca 1 år for tidlig i forhold til driverene, hehe :blush: edit: er vel 4-5 år siden nå :hmm:

 

men det så da kult ut :D (selv med Zalman'en plassert feil)

post-97480-0-76125000-1318625113_thumb.jpg

post-97480-0-54510600-1318625141_thumb.jpg

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

At BD skulle bli noen suksess på klient plattform var vel ikke ventet av de som hadde sett foilwaren på planene for den prosessoren. For server kan den fortsatt bli veldig bra, men vil kreve omskriving av scheduler på OS/hypervisor for å fungere optimalt.

 

Det går imidlertid rykter om at litt overilte endringer i design prosessen hos AMD i retning av mer automatisering kan ha påvirket resultatet negativt. Det er jo leit, men betyr samtidig at det er en del relativt lavthengende frukt å plukke for kommende steppinger og krymping av arkitekturen.

Lenke til kommentar

Slutt å syte og klage.. hva hadde dere ventet? ett mirakel?? dette har ligget i kortene lenge :roll: Jeg for min del skal kjøpe meg en FX-8120 og kose meg med den frem til Piledriver kommer :yes:

Jaja, alle kan gå for dårlige kjøp iblandt...

 

 

Kremt; f.eks 4 stk ati skjermkort som ikkje kunne brukes sammen. Ikkje sant Kent? :p

haha :!: har ikke bestemt meg enda.. men i forhold til 2500K er da ikke fx8120 så ille ;) Men kommer uansett til å vente til prisen har ramlet litt, nå er den for høy i forhold til ytelse..

 

Ja... det der crossfireX oppsettet mitt var vel ca 1 år for tidlig i forhold til driverene, hehe :blush: edit: er vel 4-5 år siden nå :hmm:

 

men det så da kult ut :D (selv med Zalman'en plassert feil)

 

ser ikke så værst ut nei, uff som tiden flyr..

Lenke til kommentar

Slutt å syte og klage.. hva hadde dere ventet? ett mirakel?? dette har ligget i kortene lenge :roll: Jeg for min del skal kjøpe meg en FX-8120 og kose meg med den frem til Piledriver kommer :yes:

Jaja, alle kan gå for dårlige kjøp iblandt...

 

 

Kremt; f.eks 4 stk ati skjermkort som ikkje kunne brukes sammen. Ikkje sant Kent? :p

haha :!: har ikke bestemt meg enda.. men i forhold til 2500K er da ikke fx8120 så ille ;) Men kommer uansett til å vente til prisen har ramlet litt, nå er den for høy i forhold til ytelse..

 

Ja... det der crossfireX oppsettet mitt var vel ca 1 år for tidlig i forhold til driverene, hehe :blush: edit: er vel 4-5 år siden nå :hmm:

 

men det så da kult ut :D (selv med Zalman'en plassert feil)

 

ser ikke så værst ut nei, uff som tiden flyr..

Huff ja... tenkte det samme da jeg fant det der bildet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...