Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hadde seksuell omgang med min egen søster


Anbefalte innlegg

Tenkte hovedsaklig faraoene i det gamle egypt . Men mulig det kun var et utbredt fenomen blant makthaverne for å holde makten innad i familien.

Faraoene i det gamle Egypt led av mange sykdommer og døde derfor tidlig. Incest var årsaken til at de ble så svekket.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke noe gale med dette, så lenge hun ikke blir gravid. Det er vel stor sannsynlighet for at barn av incest får problemer. Men selv om det skulle forekomme, så kan man jo alltids ta abort.

 

Det er morsomt å se hvordan folk reagerer på dette. Flesteparten av brukerne i denne tråden reagerer med avsky, men ikke en eneste greier å begrunne skikkelig hvorfor det er galt. At incest er galt er vel så indoktrinert at folk ikke tenker over hvorfor de egentlig mener det er galt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til alle dere som mener trådstarter er syk:

 

Hva hvis noen har trekant med et søsken og kjæresten?

 

Jeg har ingen formening om denne problemstillingen da jeg lukter noe surt, men følte jeg ville stille et spørsmål som er dømt til å skille mellom kilen og hveten :)

 

Hvordan quotet du meg uten å quote meg snurreleif?

Lenke til kommentar

Kan se ut som der er busta allerede for internett er en stor greie og noen som kjenner noen som kjenner noen osv. kan ha lest tråden allerede og da blir det røbbel for å si det sånn.

hehe vi er nok ikke busta =) ingen bekjente leser dette forumet. tenk hvor mange som har lest denne tråden, 2000 ungdommer, og tenk hvor mange ungdommer det er i norge.

 

Postet av anonym: 7f64f3cae1ba9ec69a94f5ddcfacf3ff

Lenke til kommentar

Morsomt å kaste stein i apeburet? Reaksjonene er såpass forutsigbare at jeg ikke helt ser underholdningsverdien.

 

Det er ikke noe problem for meg eller noen andre utenfor din familie hva du og søsteren din gjør. Det finnes en lov som det kan straffes etter, men den er ment å straffe i tilfeller med misbruk og så lenge det ikke er tilfelle regner jeg ikke med at noen av dere har noe hastverk med å anmelde forholdet.

 

Men jeg ser gjerne at du formulerer trådtitlene dine mer elegant. Et vindu med overskriften "knullet min egen søster" slår dårlig an på jobben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som et isolert tilfelle ser jeg ikke problemet med dette (så lenge prevensjon er inni bildet!!) uten at jeg selv føler for å ha sex med min søster. Og etter min oppfatning har ingen blitt utnyttet, en person på 17 vil heller tvilsomt bli dømt for sex med mindreårig på 15. Men vanskelig for oss å bedømme noe sånt uten å være tilstede.

 

Men det som virkelig burde legges inn i vurderingen er hva som skjer hvis dette blir kjent, nå er jeg høyst i mot å bry seg om hva andre synes og gjør det ikke selv. Men å få et slikt stempel for sex synes jeg er ganske bortkastet. Både familie og venner vil ha store problemer med dette og du kan risikere å miste alle rundt deg.

Lenke til kommentar

Til alle dere som mener trådstarter er syk:

 

Hva hvis noen har trekant med et søsken og kjæresten?

 

Jeg har ingen formening om denne problemstillingen da jeg lukter noe surt, men følte jeg ville stille et spørsmål som er dømt til å skille mellom kilen og hveten :)

 

Hvordan quotet du meg uten å quote meg snurreleif?

 

[ /quote]
Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Søsteren din, som kun er 15 år vil sannsynligvis komme til å slite med dette resten av livet. Selvmord, depresjon, angst. Ønsker du virkelig dette?

Det er vel litt sent å «ønske» noe nå? Gjort er gjort.

 

Og: Trollanklager fjernes uten forvarsel, så spar dere de tastetrykkene.

Lenke til kommentar

Altså hvis ulykken først har skjedd er det viktig å oppsøke psykiatrisk hjelp så fort som overhodet mulig. Dersom man ikke får bearbeidet noe sånt kan det sitte i lang tid og lage arr i sjelen.

 

Og jo lengre man sitter med disse følelsene og tankene, jo verre blir det. Incest er ikke en naturlig handling. Det er tabu og det er noe alvorlig galt med de som praktiserer det.

 

Søk profesjonell hjelp.

Lenke til kommentar

Det er heller ikke helt sant. Det finnes incestforhold i alle kombinasjoner som fungerer, men felles for så og si alle er at de det gjelder ikke har vokst opp sammen og ikke utviklet det familiære forholdet som vanligvis gir seksuell avsmak. Det er heller ikke spesielt uvanlig at søsken eksperimenterer seksuelt helt opp til ungdomsalderen, skal man tro sykesøstrene i dette landet.

 

Tabuene er også i stor grad kulturelle og ikke naturgitt. I Nord-Europa er seksuelle forhold mellom nære slektninger tradisjonelt svært tabu og ulovlig i de fleste land, mens man i Sør-Europa alltid har hatt en mer avslappet holdning til det hele og seksuelle forbindelser mellom bror og søster er lovlig i de fleste søreuropeiske land. Går man til Asia kan man finne svært fremmed praksis. I Japan er det f.eks. ikke unormalt at foreldre kan bruke masturbasjon som en måte å roe ned vanskelige barn på, uten at noen gjør noen stor sak ut av det. Der ugleser man gjerne gamle menn som klår på unge jenter i familien og de blir stemplet som gamle griser, men det blir ikke sett på som spesielt alvorlig, bare ekkelt.

 

I et globalt perspektiv må det sies at nordeuropeere har et ekstremt anstrengt forhold til incest, men at vi har kulturelle tabuer mot det betyr ikke at alle mennesker får dype psykologiske arr av incest. Hvis de gjør det, kan det like gjerne være fordi kulturen provoserer det frem.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...