Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså ja, du kan ikke spille coop. Du kan hoppe inn i andres spill som en ghost og plage dem eller drepe sammen med dem. Eller assassinere dem. Det er ikke det samme som coop.

 

Er du online ser du også spøkelsene til andre spillere der de har dødd når du springer forbi, og de kan legge igjen små beskjed på bakken til neste spiller som kommer forbi som "Good luck with the boss" elns.

Lenke til kommentar

Har bare lest om det i reviews, men alle nevner denne online-funksjonen. Tror du må betale souls for å få lov å joine andres game for å plage dem.

 

 

neida må må heldigvis ikke det. men man må ha "humanity", som dropper fra bosser osv. Ifølge IGN, så er det en vanskelig ressurs å skaffe.

 

så man må ha humanity for å invadere andres spill og man må ha humanity for å summone andre spillere til ditt spill.

 

Innvaderer man mange kommer man i en bok som er public(altså for alle som spiller Dark Souls) Men det er lite info om det på Wiki, så vidt jeg kan se: http://darksoulswiki.wikispaces.com/Online

Lenke til kommentar

Du kan joine andres spill som white phantom (eller hva de nå enn har valgt å kalle det denne gangen). Da hjelper du til fram til du tar en boss, og får humanity. For å gjøre det, trenger du en soapstone som du kan få av en fyr rett etter første ordentlige boss (om du drar mot Undead Burg i begynnelsen). Ellers kan du invadere andre som et black phantom, med den hensikten å drepe for humanity. I Demon's så gjorde man dette vha ev en stein, men denne gangen er det flere måter å gjøre det på, de fleste er knyttet til covenenants. Det er en covenant som gir deg en stein for å invadere på vanlig måte, mens andre har andre, mer spesifikke måter. F.eks. så kan du som Forest Hunter invadere spillere som beveger seg inn på et spesielt område (i sin egen verden).

 

For å si det kort: Multiplayeren i Dark Souls er ikke en typisk co-op-fest der du kulern med kompiser og dreper noen bosser. Det er mer en community-greie, med mye tilfeldigheter. Det er det som gjør det så bra og morsomt, etter min mening. Å spille co-op med folk man kjenner og prater med ødelegger opplevelsen litt, synes jeg. Det er mulig å ordne seg slik, men det er til syvende og sist ikke det spillet handler om. Folk som vil ha co-op i middelalderen får heller vente på Lord of the Rings: War in the North.

 

EDIT: For å oppklare dette med humanity: Humanity er en ressurs du samler inn ved å drepe bosser, finne som loot eller drepe spesifikke fiender. Du kan ha humanity som en item, som du kan bruke for å få humanity (omtrent som med health potions). Hvor mye humanity du har for øyeblikket, vises med et tall oppe i hjørnet.

 

Tingen er at humanity ikke er det samme som å være menneske. For å bli menneskelig igjen (i utgangspunktet er du jo en undead - og ser ut som en zombie), må du ofre humanity ved et bonfire. Humanity kan også brukes for å oppgradere bålet, slik at du får flere estusflasker (health potions, blant annet.

 

Og hva er forskjellen på å være i menneskeform og å være i zombie-form? Som menneske kan andre invadere deg, og du kan summone white phantoms til å hjelpe deg. Når du dør, mister du ALL humanity, i tillegg til at du går tilbake til zombieform (hollow form). Når du er "hollow" (zombie) kan du ikke bli invadert, men du kan invadere andre, og joine andre som white phantom. Tenk slik: Menneske: host. Zombie: du joiner noen andres spill.

 

Demon's-veteraner ser jo med en gang at dette er det samme som soul og body form i det forrige spillet. Eneste er at du ikke mister halve helsemåleren når du er hollow.

Endret av Buddy Dacote
Lenke til kommentar

Edit: Var litt treig.

 

Har nå brukt litt over 20 timer i spillet. Kan knapt huske sist jeg var så oppslukt av et spill.

 

hvilket lvl eer du?

 

Går det an å bare spille hele spillet som ghost form da? Bare drite i hele human-greia liksom? :p

 

selvfølgelig. Men du skal ha lykke til for hadde det ikke vært for ett par happy phantoms så hadde jeg fortsatt sutti ved første bonfire. :p

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg så utroooolig mye. har nettopp gitt tilbake Demons souls til kompisen min da jeg får Dark souls i morgen:D men klarte 3 bosser:D stolt av meg selv:D

 

 

Vet at 3 bosser er veldig lite men total playtime 3 timer er vel ikke dårlig til å være første gang;)?

Endret av Aizen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...