Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, jeg fikk kontakt med kameraten min som har Dark Souls igjen og fikk litt mer info.

 

Hver enkelt fiende er visstnok blitt mer intelligent, så det er ingen simple fiender av typen du møter på i 1-1 i Demon's Souls. I tillegg møter du dem sjelden alene men i lag som er satt sammen for å være taktisk krevende. Det er heller ikke alle typer fiender som får kickback når du slår dem; skjeletter f.eks. står helt støtt når du slår dem og gir deg ingen gratisåpninger, så de er utfordrende selv om de er vanlig fiende. Med andre ord; man dør oftere i Dark Souls.

 

De gode nyhetene er at det ikke ser ut som man kan miste like mye progresjon som i Demon's Souls når man dør, der man ble sendt tilbake til Nexus uansett hvor langt man var kommet på en bane. Som dere sikkert vet så er Nexus erstattet med såkale bonfires i Dark Souls og hver gang man dør så respawner man på nærmeste aktiverte bonfire. I følge kameraten min er det bare ca. 5 minutter mellom hver bonfire, så de som er redd for å dø og miste masse progresjon kan puste lettet ut.

 

Men mister man fortsatt alle souls man har samlet opp, hvis man dør 2 ganger? dvs dø -> dø før man kommer tilbake der du døde?.

Lenke til kommentar

Kom nettopp på at Rage kommer på Fredag, samme dag som Dark Souls. Har firhåndslastet Rage også på Steam. Hvilket skal jeg begynne på?

Ingen av dem har vel hovedfokus på historiefortelling, så jeg tror ikke du får noen problemer med å spille dem om hverandre. Det kan sikkert være litt godt med pauser fra DS i blant uansett.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...