Gå til innhold

Samsung 7-series tråden


Jakke

Anbefalte innlegg

Som det kommer frem av tråden på notebookreview har BestBuy en særavtale med Samsung (som med andre maskiner tidligere) med andre spesifikasjoner. BB-modellen har ingen expresscache eller bakbelyst tastatur. TigerDirect ser ut til å være de første som sender ut de ordentlige maskinene. Dersom den ender opp med å gjøre det bra i tester er jeg stygt redd dette vil bli min neste laptop.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisene er som forventet. Tippet selvc at 14"-versjonen ville havne på 8800,- og toppmodellen av 15,6" kom til å havne på 10400.

 

Virker ikke som den billigste av 15,6" kommer til Norge (HD6490, 6GB minne og ikke 8GB "ekspress cache"). Viss dette stemmer blir jeg litt skuffet da jeg ikke har behov for kraftig grafikk og jeg kommer til å erstatte harddisken med en SSD.

 

14": http://www.prisjakt.no/product.php?p=990075

15,6": http://www.prisjakt.no/product.php?p=977647 (ser ut som dette er nevnte toppmodell)

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Ser du speccsa så er den forholdsvis billig, gi meg en annen PC med designet, backlit keyboard og de specsa til lavere pris.

 

3500 kroner er litt mye å spytte i bakbelyste taster og aluminium.

Vet ikke helt hvordan GPU'en på 15,6 tommeren måler seg med 555m, dog, men om den er bedre blir saken litt annerledes.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Dæven, jeg fikk lyst til å forhåndsbestille. Er det dumt?

 

Jeg digger designet! Er jente, så kanskje sånt betyr ekstra mye for meg, vet ikke. Samtidig vil jeg ha en maskin som er kraftig nok til å spille WoW på god grafikk (High) uten problemer. Jeg vil dessuten ha en maskin som ikke veier over 3 kg, gjerne mindre, og en som har batterilevetid på minst 3-4 timer hvis man bare bruker internett eller Word på lav skjermstyrke. Skjermoppløsningen må være misnt HD+.

 

Denne her ser jo ut til å være drømmelaptopen min? I hvert fall når jeg har et øvre budsjett på rundt 10 000 kr.

 

Hvis det viser seg at den ikke var så god likevel når jeg får den i posten kan jeg vel heve kjøpet?

Lenke til kommentar

Dæven, jeg fikk lyst til å forhåndsbestille. Er det dumt?

 

Prisene kan variere fram til maskinen blir sluppet, så hadde kanskje ventet til releasedato er nærmere.

 

Forøvrig er denne maskinen en klassedreper om den blir priset til 9-9500 kroner, men om designet betyr mer for deg er den glatt verd den averterte prisen på 10490 hos komplett, kanskje enda litt til.

Lenke til kommentar
The displays on both models have a resolution of 1600 x 900, a matte finish, and 300-nit brightness.

http://blog.laptopmag.com/hands-on-with-samsungs-13-and-15-inch-series-7-notebooks

 

Har ikke sett noe annet enn dette bortsett fra i norske netbutikker, så antar det er sistnevnte som bommer.

 

Komplett sier forresten 1366*758 (WXGA) på 15,6". De tar nok feil på begge modellene. I tillegg påstår de at brikkesettet som benyttes er AMD A50M, noe som ikke er mulig.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Ja, virker ikke som om de kommer i så mange konfigurasjoner. Én per skjermstørrelse.

 

Syns det er på tide at noen får øya opp for pikselmengde. Ultrabooks kunne vært konge, men jeg trenger en PC for SPSS/Excel og da blir 1366x768 for stusselig.

 

Men, er det noen som kan svare meg på hvordan f.eks Battlefield 3 vil kunne kjøre på 15,6"? Tenker det hadde vært fett med ekstern Skjerm/tastatur/mus - begynner å bli litt lei skyting med håndkontrollen til PS3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...