Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

The processor, however, is more likely to be a dual-core 1.5GHz Exynos (that's right) with an accompanying dual-core PowerVR SGX543MP2 graphics chip.

The handset should also ship with a girthy 2,050mAh battery fully capable of juicing this apparent LTE / CDMA / GSM Android monster.

Skeptisk til de spesifikasjonene...

 

1. Hvis den har en Exynos SoC så er det lite sansynlig at de bytter ut GPU. Exynos bruker allerede Mali fra ARM (norskprodusert GPU), det er en ganske stor jobb og re-enginere en SoC, og tviler på at det kommer noen ny SoC fra Samsung før 28nm er tilgjengelig i store nok volum. Å ha en dedikert GPU er heller ikke hensiktsmessig på en mobil, da dette tar plass man ikke har på PCB.

 

2. Med de dimensjonene som denne telefonen har så er det også usannsynlig at den har en LTE radio. Vi må nok vente til godt inn i 2012 før det kommer SoC'er som har innebygd LTE PHY (igjen 28nm). Skal mobilen ha LTE må den da ha en ekstern PHY, disse brikkene er ganske store og strømhungrige sammenlignet med en CDMA/UMTS/GSM radio.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har de jo ikke publisert noen offisiell grunn for utsettelsen, men det er godt mulig at de ikke vil at begravelsen skal stjele all publisiteten.

http://news.cnet.com/8301-13506_3-20117161-17/galaxy-nexus-launch-delayed-due-to-jobs-death/

"We agree that it is just not the right time to announce a new product," the companies said in a statement. In a follow-up statement to CNET, a Samsung spokesperson said that the death of Apple co-founder Jobs prompted the decision.

Lenke til kommentar

Jeg har pr i dag SGS2 og kunne virkelig ikke vært mer fornøyd. I midlertid har jeg klart å knuse skjermen min totalt da jeg sklei i skogen, men skjermen fungerer 100%, og det ser dessuten litt tøft ut med knust skjerm (ha-ha).

 

Hvis specsan på Galaxy Nexus / Nexus Prime blir det ny mobil straks denne popper opp i hyllene! Virkelig en RÅ telefon! For en interessant tid vi lever i.. Tenker på å langt mobilen har kommet bare de siste to årene.. Tenk om 5 år!?! Et sted må det vel stoppe..? Eller får vi til slutt en mobil som både henger opp klær og handler for deg? Som en sånn personal assistent, som i iRobot? Hehe..

Gøy! :))

Håper bare ikke de har utsatt Samsung Unpacked (pga Jobs bortgang)..

Lenke til kommentar

[..] og det ser dessuten litt tøft ut med knust skjerm (ha-ha).

:!:

 

Håper bare ikke de har utsatt Samsung Unpacked (pga Jobs bortgang)..

Jo, den er utsatt.

Samsung and Google have decided to postpone the Samsung Mobile Unpacked event during the CTIA in San Diego, previously scheduled for Oct. 11. Under the current circumstances, both parties have agreed that this is not the appropriate time for the announcement of a new product. We would ask for the understanding of our clients and media for any inconvenience caused. We will announce a new date and venue in due course.

http://www.businessinsider.com/samsung-cancels-nexus-event-out-of-respect-for-steve-jobs-2011-10?op=1

We believe this is not the right time to announce a new product as the world expresses tribute to Steve Jobs's passing.
Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

lurer på hvor mye det egentlig koster å utsette en slik event.

med tanke på kostnader for å leie lokale, leie nytt lokale og markedsføre seg på nytt.

uansett er det kudos til samsung/google å vise respekt til konkurrentene, men tror også at dette er taktisk både med tanke på spalteplass og sympati/respekt fra forbrukere.

 

On-topic:

uansett hvilke specs denne får så vil den bli ganske grei, og med tanke på at denne får oppdateringer før alle andre så er dette et klart førstevalg for meg når jeg skal bytte mobil (som er snart)

 

PS: gratulerer med førsteside på amobil

 

Edit:

og det er typsik nå at den blir utsatt til rett før den sendes ut til butikkene og at alle som er på konferansen får hver sin Nexus prime (som på google IO konferansen)... lucky bastards.. :tease:

Endret av Stagga89
Lenke til kommentar

Alt for stor. Jeg vil betjene min mobil med en hånd uten å miste telefonen to ganger om dagen og pådra meg tommelgikt etter en uke. 3,7" er perfekt. Da får man som regel høyere ppi i tillegg.

 

Utenom når du ikke får noe særlig høyere ppi... 720*1280 på en 4.65" skjerm blir ca. 316 ppi som burde holde for de fleste som bruker forstørrelsesglass på mobilen sin.

 

Må forøvrig si at jeg har ingen problemer med å nå alle fire hjørnene med tommelen og enhåndsbruk på Galaxy S2 sin 4.3" skjerm, så 4.65" burde ikke by på noen problemer.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Den skal nok komme før jul ja. Release er antatt å være rundt månedsskiftet okt/nov, så får vi håpe den kommer til Norge med en gang. Samsungtelefoner generelt pleier vel ikke å være spesielt forsinket til Norge? Satser på at vi får den samtidig som resten av Europa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...