Gå til innhold

Apple klargjør iCloud


Anbefalte innlegg

Det er ikke mye å skryte av "gratis tekstmeldinger" når det kun gjelder mellom iOS-enheter. Da kan jeg like godt logge på Skype på min Android enhet og ha både "gratis tekstmeldinger" og "gratis telefonsamtaler". Jeg kan til og med ha "gratis videosamtaler", og det både til Android-enheter, datamaskiner og iOS-enheter!

Gratulerer, fint for deg! Nå, la oss som har iOS være glade over å få enda flere muligheter, eller er det en helt umulig tanke?

 

Jeg angriper ikke faktumet at iOS får nye funksjoner, og jeg unner dem flere funksjoner. Men jeg liker ikke at løse argumenter om "revolusjonende teknologi" og "gratis tekstmeldinger" få lov til å godgjøre seg blant diverse naive, uten at man får høre mine to cent først. Det er i hovedsak derfor jeg opprettet en bruker her på Diskusjon.no.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg angriper ikke faktumet at iOS får nye funksjoner, og jeg unner dem flere funksjoner. Men jeg liker ikke at løse argumenter om "revolusjonende teknologi" og "gratis tekstmeldinger" få lov til å godgjøre seg blant diverse naive, uten at man får høre mine to cent først. Det er i hovedsak derfor jeg opprettet en bruker her på Diskusjon.no.

Greit nok. Dog, ingen har brukt begrepet «revolusjonende teknologi», og det står tross alt «gratis» (i anførselstegn) i artikkelen. Jeg vil også påstå at det har kommet klart frem av diskusjonen hva iMessage går ut på og hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at «iMessage tilgjengelig» er det samme som «telefon påskrudd og tilkoblet nettet», så vent litt med konspirasjonsteoriene. ;)

Jeg tviler og, men jeg lurer, og derfor stilte jeg spørsmålet. ;)

 

Det ville ikke vært første gang et teknologiselskap gjør skade på privatlivet ved å skulle gjøre noe praktisk og enkelt for brukeren. Google Buzz dukker kjapt opp i minnet. Men jeg tror ikke Apple har så mye å tjene på å la deg se når X er tilgjengelig for iMessage eller ikke, så det er ingen konspirasjonsteori her. Enda :p

Lenke til kommentar

Jeg angriper ikke faktumet at iOS får nye funksjoner, og jeg unner dem flere funksjoner. Men jeg liker ikke at løse argumenter om "revolusjonende teknologi" og "gratis tekstmeldinger" få lov til å godgjøre seg blant diverse naive, uten at man får høre mine to cent først. Det er i hovedsak derfor jeg opprettet en bruker her på Diskusjon.no.

Greit nok. Dog, ingen har brukt begrepet «revolusjonende teknologi», og det står tross alt «gratis» (i anførselstegn) i artikkelen. Jeg vil også påstå at det har kommet klart frem av diskusjonen hva iMessage går ut på og hvordan det fungerer.

 

Løse argumenter har sin trend til å trives godt mellom varme hjerter. Om du ikke har noe imot det så ønsker jeg å fortsette min kyniske ferd for å påpeke alt det jeg mener kommer for dårlig frem i lyset, enten det er fra Apple, Microsoft, Asus eller Lenovo!

Lenke til kommentar

Det ville ikke vært første gang et teknologiselskap gjør skade på privatlivet ved å skulle gjøre noe praktisk og enkelt for brukeren. Google Buzz dukker kjapt opp i minnet. Men jeg tror ikke Apple har så mye å tjene på å la deg se når X er tilgjengelig for iMessage eller ikke, så det er ingen konspirasjonsteori her. Enda :p

Det har du rett i! Men, vi får se om det blir offentliggjort hvordan de sjekker status på iMessage først. ;) Jeg kan også utføre noen tester med enheter avslått, og se hva som skjer da.

 

 

Løse argumenter har sin trend til å trives godt mellom varme hjerter. Om du ikke har noe imot det så ønsker jeg å fortsette min kyniske ferd for å påpeke alt det jeg mener kommer for dårlig frem i lyset, enten det er fra Apple, Microsoft, Asus eller Lenovo!

For all del, jeg har ingen ønsker om å få deg til å tie. God debatt er sunt, og det er bare bra at du påpeker det du mener kommer for dårlig frem. :)

Lenke til kommentar

Det er ikke mye å skryte av "gratis tekstmeldinger" når det kun gjelder mellom iOS-enheter. Da kan jeg like godt logge på Skype på min Android enhet og ha både "gratis tekstmeldinger" og "gratis telefonsamtaler". Jeg kan til og med ha "gratis videosamtaler", og det både til Android-enheter, datamaskiner og iOS-enheter!

Det finnes 10000000 forskjellige IMsystemer både til android og iOS.

Ingen av de blir særlig brukt på telefoner... hvorfor? Fordi det er en egen app, som alle partene må ha.

 

iMessage er innebygd i SMS-applikasjonen til iOS, som sender via 3G hvis det er mulig ellers går den som vanlig tekstmelding. Du kan også fortsette hele iMessage-samtalen på Mac'n, iPadn eller iPhonen hvis du bytter device. Vips, der har man spart litt penger når man har dataplan uten å måtte bruke en irriterende 3. parts app som garantert ikke motparten har uansett :)

 

Noen synes dette kan være kjekt.. andre er misunnelige og bare klager uansett.

Endret av laserlars
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1316036463' post='18311114']

Det dette koker ned til er at nok en gang så tar Apple en teknologi som allerede er der ute, og kanskje har vært der ute lenge og gjør den "mainstream" slik at selv min tante kan bruke det.

Og det gjør de helt rett i. Selv om det er vanskelig å forstå for folk som bygger sin egen PC, så er folk flest ute etter noe som fungerer rett ut av boksen og som er enkelt å bruke. De lager ikke sin egen vaskemaskin eller brødrister eller TV. Går de inn i en heis så vil de ikke ha et virvar av brytere, en knapp pr. etasje er enkelt og liketil.

 

Din tante er en langt viktigere forbruker enn mange mobilselgere vil innrømme. ;)

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke mye å skryte av "gratis tekstmeldinger" når det kun gjelder mellom iOS-enheter. Da kan jeg like godt logge på Skype på min Android enhet og ha både "gratis tekstmeldinger" og "gratis telefonsamtaler". Jeg kan til og med ha "gratis videosamtaler", og det både til Android-enheter, datamaskiner og iOS-enheter!

Det finnes 10000000 forskjellige IMsystemer både til android og iOS.

Ingen av de blir særlig brukt på telefoner... hvorfor? Fordi det er en egen app, som alle partene må ha.

 

iMessage er innebygd i SMS-applikasjonen til iOS, som sender via 3G hvis det er mulig ellers går den som vanlig tekstmelding. Du kan også fortsette hele iMessage-samtalen på Mac'n, iPadn eller iPhonen hvis du bytter device. Vips, der har man spart litt penger når man har dataplan uten å måtte bruke en irriterende 3. parts app som garantert ikke motparten har uansett :)

 

Noen synes dette kan være kjekt.. andre er misunnelige og bare klager uansett.

 

 

Så riktig :w00t:

 

Det er dessverre like vanskelig å få en Android fan til å si at iPhone har en ting som er bedre enn dem som å vinne i Lotto.

Lenke til kommentar

Jeg jobber i et firma der stort sett alle har iPhone. Vi kommer til å spare rimelig solide summer på iMessages. Tankespinn: kan en med et par års videreutvikling få samme kobling av telefonsamtaler? I så tilfelle har Apple klart å oppfylle teleoperatørenes mareritt, der de ikke er annet enn pushere av bytes; all betalingsvilje overført fra operatør til Apple. Genialt.

Lenke til kommentar

Vennene dine må kjøpe en bestemt telefon til 5000kr. Med mindre de har en fra før som de kjøpte til 4-5k som er av riktig type... Jada, DU har mange venner som har iPhone, det gjør det ikke til noen bedre løsning av den grunn. Blackberrys løsning er bedre med innebygd kryptering, og den har vært her lenge. (Nå mener jeg å huske at du sender sms fra samme messenger app, men skal ikke si det 100% sikkert.)

 

Men hva hvis vennen din har satt simkortet i en annen telefon (reparasjon, knust, stjålet etc.)?

1: Den sendes som iCloud-melding, han får den aldri.

2: Ikonet blir ikke blått, fordi iCloud vet han ikke er online. (Du kan se om kompisen din har telefonen på, er innenfor dekning etc. Så.. eh.. betryggende.)

3: Ikonet blir blått blått, men meldingen sendes likevel som betal-sms uten at du varsles. Får håpe det ikke skjer den dagen du betemmer deg for å spamme ham ned med shakespears samlede verker for morro skyld. :p

 

Gjør litt bedre research før du buser ut med ting er du snill. iMessage sender meldingene kryptert!!! Og du....De punktene 1, 2, 3 har da ingen ting med virkeligheten å gjøre. Jeg skjønner at du ikke liker Apple produkter....men det er greit å komme med riktige opplysninger når du klager :-)

 

 

http://www.apple.com/ios/ios5/features.html#imessage

Endret av iPaal
Lenke til kommentar

Gjør litt bedre research før du buser ut med ting er du snill. iMessage sender meldingene kryptert!!! Og du....De punktene 1, 2, 3 har da ingen ting med virkeligheten å gjøre. Jeg skjønner at du ikke liker Apple produkter....men det er greit å komme med riktige opplysninger når du klager :-)

De tre punktene han lister opp var spørsmål, ikke påstander, så det var verken uriktige opplysninger eller klaging. Greit å ha dette på plass før man klager på klaging. ;)

 

Men nok om det. Tilbake til emnet!

Endret av Runar waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg jobber i et firma der stort sett alle har iPhone. Vi kommer til å spare rimelig solide summer på iMessages. Tankespinn: kan en med et par års videreutvikling få samme kobling av telefonsamtaler? I så tilfelle har Apple klart å oppfylle teleoperatørenes mareritt, der de ikke er annet enn pushere av bytes; all betalingsvilje overført fra operatør til Apple. Genialt.

Det virker for meg som om mobiloperatørene alt ser den utviklingen. Det er derfor de satser på abonnementer hvor det etterhvert er likegyldig om du ringer eller bruker datatrafikk. De tjener på fastprisen på x hundre kroner i måneden, som brukere flest ikke ringer for i noe fall.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Gjør litt bedre research før du buser ut med ting er du snill. iMessage sender meldingene kryptert!!! Og du....De punktene 1, 2, 3 har da ingen ting med virkeligheten å gjøre. Jeg skjønner at du ikke liker Apple produkter....men det er greit å komme med riktige opplysninger når du klager :-)

 

 

http://www.apple.com/ios/ios5/features.html#imessage

Les innlegg før du svarer på dem er du snill!!! Og kanskje ro ned på utropstegn-bruken!!!

 

1: kryptering har ingenting med dette å gjøre. Hvor har du det fra?

2: Ingen påstander her, bare spørsmål. Svarer linken din på ETT ENESTE av dem? Nei.

3: Selv om du ikke gadd å lese innlegget du svarte på, kom det klart frem et par innlegg senere. Du har mao tydeligvis ikke bare latt være å lese innlegget du siterer og "svarer" på, men også innleggene som kommer etterpå.. Eller så har du ingen evne til å forstå noe av det du leser.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...