Gå til innhold

Nye Syndicate er offisielt (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Er jo ingenting som står i veien for å utforske litt. For det første vet vi svært lite om spillet, men jeg ser ikke noe problem med å sette et spill til et univers uten å følge formelen til andre spill i samme univers som en slave. Husk at de har sagt det er flerspiller for opp til fire spillere hvor man gjør oppdrag fra det første spillet. Det høres jo i utgangspunktet ikke så fjernt ut i forhold til hva eneren var.

 

Uansett så er ikke jeg av den oppfatning av at et spill må gjøre som forgjengeren sin. Det som er viktig hvis et spill skal være satt til samme univers er at det beholder tematikken og gir assosiasjoner til tidligere spill.

 

Problemet er at folk har bedt om et nytt Syndicate-spill helt siden Syndicate Wars, men vi har aldri hørt noe. Nå da vi endelig har fått et nytt spill bekreftet viser det seg at det ikke har noe som helst med de andre spillene å gjøre. Det kalles å drite i fansen og satse kun på raske penger. Deus Ex ble en suksess, ergo får vi en Deus Ex-rip off. At de kaller det Syndicate er bare en bonus for dem fordi de da kan tjene raske penger på idioter som ikke bryr seg om de gamle spillene.

 

Men for å ta tankegangen din om å utforske ltt, hva blir det neste? Et bilspill basert på Doom? Et StarCraft pek og klikk-eventyr? Mortal Harvest Moon Kombat? :p

 

Nå må vi nok tenke litt lengre frem enn nesetippen. Dette spilet har vært i utvikling siden minst 2008, så det har ingenting med verken raske penger eller Deus Ex's suksess å gjøre. Jeg gjentar det jeg sa i sted, for meg er samme tematikk viktigere i en oppfølger enn spillmekanikker. Hadde utviklere tenkt som deg ville vi jo aldri ha fått GTA3, vi ville aldri ha fått MGS4, vi ville aldri fått New Vegas, vi ville aldri fått Space Marine, og vi ville aldri fått World of Warcraft. Skjønner du hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Please elaborate. Du vet tydeligvis langt mer om spillet enn alle andre. Regner med du har hatt rikelig av tid hands-on med det siden du kan si at de har fjernet hele grunnlaget fra originalen? Jeg er under den oppfatning at det er den sammenhengene historien i et univers som teller, ikke nødvendigvis at det beholder (utdaterte?) spillmekanikker. For eksempel har jeg alltid ønsket meg et Fallout-spill i samme stil som Gears of War, der man følger Brotherhood of Steel. Tror det kunne vært knallbra.

 

Historie er langt mindre viktig enn spillmekanikk i spill. Jeg har vanskelig for å se hvordan de skal beholde ett tilsvarende strategielement i enn oppfølger der du styrer en cyborg i first person. Mirakler kan skje såklart, men lite tyder på noe annet.

 

AtW

 

Jeg er dypt uenig, men det viser nok mer til at vi er fundamentalt uenig i hva et kan være. Jeg mener at hvis alle skulle holdt seg til det man vet funker, ville vi aldri fått Super Mario i 3D. Når det er sagt er jeg mer tilhenger av 2D Mario :)

Lenke til kommentar

 

Please elaborate. Du vet tydeligvis langt mer om spillet enn alle andre. Regner med du har hatt rikelig av tid hands-on med det siden du kan si at de har fjernet hele grunnlaget fra originalen? Jeg er under den oppfatning at det er den sammenhengene historien i et univers som teller, ikke nødvendigvis at det beholder (utdaterte?) spillmekanikker. For eksempel har jeg alltid ønsket meg et Fallout-spill i samme stil som Gears of War, der man følger Brotherhood of Steel. Tror det kunne vært knallbra.

 

Historie er langt mindre viktig enn spillmekanikk i spill. Jeg har vanskelig for å se hvordan de skal beholde ett tilsvarende strategielement i enn oppfølger der du styrer en cyborg i first person. Mirakler kan skje såklart, men lite tyder på noe annet.

 

AtW

 

Jeg er dypt uenig, men det viser nok mer til at vi er fundamentalt uenig i hva et kan være. Jeg mener at hvis alle skulle holdt seg til det man vet funker, ville vi aldri fått Super Mario i 3D. Når det er sagt er jeg mer tilhenger av 2D Mario :)

 

Jeg kan vanskelig se at å lage nok ett FPS-spill, kontra å utforske videre enn unik variant av strategi-sjangeren er noe annet enn å "holde seg til det man vet funker". Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan du kan mene at en ny FPS er nysakpende, mens en ny spinn av et svært nyskapende strategispill ikke er det?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Please elaborate. Du vet tydeligvis langt mer om spillet enn alle andre. Regner med du har hatt rikelig av tid hands-on med det siden du kan si at de har fjernet hele grunnlaget fra originalen? Jeg er under den oppfatning at det er den sammenhengene historien i et univers som teller, ikke nødvendigvis at det beholder (utdaterte?) spillmekanikker. For eksempel har jeg alltid ønsket meg et Fallout-spill i samme stil som Gears of War, der man følger Brotherhood of Steel. Tror det kunne vært knallbra.

 

Historie er langt mindre viktig enn spillmekanikk i spill. Jeg har vanskelig for å se hvordan de skal beholde ett tilsvarende strategielement i enn oppfølger der du styrer en cyborg i first person. Mirakler kan skje såklart, men lite tyder på noe annet.

 

AtW

 

Jeg er dypt uenig, men det viser nok mer til at vi er fundamentalt uenig i hva et kan være. Jeg mener at hvis alle skulle holdt seg til det man vet funker, ville vi aldri fått Super Mario i 3D. Når det er sagt er jeg mer tilhenger av 2D Mario :)

 

Jeg kan vanskelig se at å lage nok ett FPS-spill, kontra å utforske videre enn unik variant av strategi-sjangeren er noe annet enn å "holde seg til det man vet funker". Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan du kan mene at en ny FPS er nysakpende, mens en ny spinn av et svært nyskapende strategispill ikke er det?

 

AtW

 

Skulle kanskje sagt det man vet funker i et gitt konsept. Men uansett, som jeg har sagt tidligere er jeg tilhenger av at spill er noe mer enn bare synsvinkelen man opplever det fra. Det er jo definitivt mulig å lage nyskapende spill i førsteperson, det er jo bare å se på Bioshock, Bioshock Infinite, Halo CE og det originale Deus Ex.

Lenke til kommentar

Skulle kanskje sagt det man vet funker i et gitt konsept. Men uansett, som jeg har sagt tidligere er jeg tilhenger av at spill er noe mer enn bare synsvinkelen man opplever det fra. Det er jo definitivt mulig å lage nyskapende spill i førsteperson, det er jo bare å se på Bioshock, Bioshock Infinite, Halo CE og det originale Deus Ex.

 

Det er ingenting som tyder på at de kommer til å ivareta strategikonseptet fra syndicate i dette spillet, hvordan skal de klare å få til det med en person man styrer fra first person? Informasjonen hittil tyder ikke på at de vil prøve heller. Det er selvsagt ikkke umulig, men det er i mine øyne ganske naivt å tro at det vil skje. Ingen har sagt det ikke går an å lage ett nyskapende spill i first person. Det folk misliker er at man gjør syndicate om til et FPS-spill.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nå må vi nok tenke litt lengre frem enn nesetippen. Dette spilet har vært i utvikling siden minst 2008, så det har ingenting med verken raske penger eller Deus Ex's suksess å gjøre. Jeg gjentar det jeg sa i sted, for meg er samme tematikk viktigere i en oppfølger enn spillmekanikker. Hadde utviklere tenkt som deg ville vi jo aldri ha fått GTA3, vi ville aldri ha fått MGS4, vi ville aldri fått New Vegas, vi ville aldri fått Space Marine, og vi ville aldri fått World of Warcraft. Skjønner du hva jeg mener?

 

Deus Ex kom i 2000. Deus Ex: Invisible War kom i 2003. Så jo, det har kanskje noe med Deus Ex å gjøre. ;)

 

Ja, jeg ser poenget ditt. Ikke at jeg støtter det, men jeg skjønner hva du mener. Det er ikke noe galt med en spin-off fra en eksisterende serie, men de kan ikke ta en serie som har vært død siden 1997, annonsere at de endelig kommer med et nytt spill og så gi oss en kjip FPS. Ta for eksempel Carmageddon. Veldig mange vil ha det tilbake, og neste spill ble endelig bekreftet for en stund siden. Hva ville du ha sagt om det var et skytespill der vi løper til fots? Hva om de endelig annonserte Warcraft 4, bare for å si en stund senere at det var et skytespill?

 

Edit: for å ta det inn med te-skje. StarCraft lever bra i dag, og vi har to expansions på vei. Om de da i tillegg lager StarCraft: Ghost kan det bli morsomt. Men om hele StarCraft hadde vært dødt i fjorten år før de endelig annonserte et nytt spill ville folk ha blitt veldig glade. Så hva om spillet de da kom med var et bilspill?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Meh. FPSer går det tretten av på dusinet, og spillet vil måtte slåss mot andre merkevarer som allerede har rimelig solidt grep om kundene. Det kan godt bli en helt ålreit FPS, men jeg tror faktisk det skal slite mer med å bli en kommersiell suksess enn om de hadde laget et nytt top-down taktikkspill.

 

Og i dagens spillverden så vil jeg si det innovative ville være å lage en remake som faktisk var i samme sjanger som originalen. Alle og deres bestemødre driver jo og lager first-person remakes av gammel IP.

Lenke til kommentar

Meh. FPSer går det tretten av på dusinet, og spillet vil måtte slåss mot andre merkevarer som allerede har rimelig solidt grep om kundene. Det kan godt bli en helt ålreit FPS, men jeg tror faktisk det skal slite mer med å bli en kommersiell suksess enn om de hadde laget et nytt top-down taktikkspill.

 

Strategispel er "just not contemporary", om ein skal tru blårussen i styreromma. Det er moglegvis sant om ein ser heilt bort i frå PC-en som marked...

Lenke til kommentar

Skulle kanskje sagt det man vet funker i et gitt konsept. Men uansett, som jeg har sagt tidligere er jeg tilhenger av at spill er noe mer enn bare synsvinkelen man opplever det fra. Det er jo definitivt mulig å lage nyskapende spill i førsteperson, det er jo bare å se på Bioshock, Bioshock Infinite, Halo CE og det originale Deus Ex.

 

Det er ingenting som tyder på at de kommer til å ivareta strategikonseptet fra syndicate i dette spillet, hvordan skal de klare å få til det med en person man styrer fra first person? Informasjonen hittil tyder ikke på at de vil prøve heller. Det er selvsagt ikkke umulig, men det er i mine øyne ganske naivt å tro at det vil skje. Ingen har sagt det ikke går an å lage ett nyskapende spill i first person. Det folk misliker er at man gjør syndicate om til et FPS-spill.

 

AtW

 

Du virker såpass bestemt på at dette ikke kan bli noe bra, så jeg gidder ikke kaste bort tid på å prøve å overtale deg heller. Jeg gjør bare som jeg gjør med alle spill, går inn med åpne armer, uten å ha en forutinntatt mening.

Lenke til kommentar
Nå må vi nok tenke litt lengre frem enn nesetippen. Dette spilet har vært i utvikling siden minst 2008, så det har ingenting med verken raske penger eller Deus Ex's suksess å gjøre. Jeg gjentar det jeg sa i sted, for meg er samme tematikk viktigere i en oppfølger enn spillmekanikker. Hadde utviklere tenkt som deg ville vi jo aldri ha fått GTA3, vi ville aldri ha fått MGS4, vi ville aldri fått New Vegas, vi ville aldri fått Space Marine, og vi ville aldri fått World of Warcraft. Skjønner du hva jeg mener?

 

Deus Ex kom i 2000. Deus Ex: Invisible War kom i 2003. Så jo, det har kanskje noe med Deus Ex å gjøre. ;)

 

Ja, jeg ser poenget ditt. Ikke at jeg støtter det, men jeg skjønner hva du mener. Det er ikke noe galt med en spin-off fra en eksisterende serie, men de kan ikke ta en serie som har vært død siden 1997, annonsere at de endelig kommer med et nytt spill og så gi oss en kjip FPS. Ta for eksempel Carmageddon. Veldig mange vil ha det tilbake, og neste spill ble endelig bekreftet for en stund siden. Hva ville du ha sagt om det var et skytespill der vi løper til fots? Hva om de endelig annonserte Warcraft 4, bare for å si en stund senere at det var et skytespill?

 

Edit: for å ta det inn med te-skje. StarCraft lever bra i dag, og vi har to expansions på vei. Om de da i tillegg lager StarCraft: Ghost kan det bli morsomt. Men om hele StarCraft hadde vært dødt i fjorten år før de endelig annonserte et nytt spill ville folk ha blitt veldig glade. Så hva om spillet de da kom med var et bilspill?

 

Hadde ikke brydd meg. Jeg går inn for vært spill uten å være forutinntatt. Men jeg ikke bruke mer tid på dette. Folk som spiller er som nordmenn flest, klager uten å skjønne hvor godt vi faktisk har det. ;)

Lenke til kommentar

Skulle kanskje sagt det man vet funker i et gitt konsept. Men uansett, som jeg har sagt tidligere er jeg tilhenger av at spill er noe mer enn bare synsvinkelen man opplever det fra. Det er jo definitivt mulig å lage nyskapende spill i førsteperson, det er jo bare å se på Bioshock, Bioshock Infinite, Halo CE og det originale Deus Ex.

 

Det er ingenting som tyder på at de kommer til å ivareta strategikonseptet fra syndicate i dette spillet, hvordan skal de klare å få til det med en person man styrer fra first person? Informasjonen hittil tyder ikke på at de vil prøve heller. Det er selvsagt ikkke umulig, men det er i mine øyne ganske naivt å tro at det vil skje. Ingen har sagt det ikke går an å lage ett nyskapende spill i first person. Det folk misliker er at man gjør syndicate om til et FPS-spill.

 

AtW

 

Du virker såpass bestemt på at dette ikke kan bli noe bra, så jeg gidder ikke kaste bort tid på å prøve å overtale deg heller. Jeg gjør bare som jeg gjør med alle spill, går inn med åpne armer, uten å ha en forutinntatt mening.

 

Jeg henviser til mitt innlegg #11. Jeg har ikke bestemet meg for at det ikke blir bra, jeg har bare vanskelig for å se at dette er en bla kobling med syndicate-serien. Vi har informasjon om spillet, ønsker du ikke å bruke informasjonen til noe, så står du selvsagt fritt til det, jeg velger å bruke informasjonen som er gitt, og begynner allerede nå å danne meg meninger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Skulle kanskje sagt det man vet funker i et gitt konsept. Men uansett, som jeg har sagt tidligere er jeg tilhenger av at spill er noe mer enn bare synsvinkelen man opplever det fra. Det er jo definitivt mulig å lage nyskapende spill i førsteperson, det er jo bare å se på Bioshock, Bioshock Infinite, Halo CE og det originale Deus Ex.

 

Det er ingenting som tyder på at de kommer til å ivareta strategikonseptet fra syndicate i dette spillet, hvordan skal de klare å få til det med en person man styrer fra first person? Informasjonen hittil tyder ikke på at de vil prøve heller. Det er selvsagt ikkke umulig, men det er i mine øyne ganske naivt å tro at det vil skje. Ingen har sagt det ikke går an å lage ett nyskapende spill i first person. Det folk misliker er at man gjør syndicate om til et FPS-spill.

 

AtW

 

Du virker såpass bestemt på at dette ikke kan bli noe bra, så jeg gidder ikke kaste bort tid på å prøve å overtale deg heller. Jeg gjør bare som jeg gjør med alle spill, går inn med åpne armer, uten å ha en forutinntatt mening.

 

Jeg henviser til mitt innlegg #11. Jeg har ikke bestemet meg for at det ikke blir bra, jeg har bare vanskelig for å se at dette er en bla kobling med syndicate-serien. Vi har informasjon om spillet, ønsker du ikke å bruke informasjonen til noe, så står du selvsagt fritt til det, jeg velger å bruke informasjonen som er gitt, og begynner allerede nå å danne meg meninger.

 

AtW

 

Informasjonen vi har er at vi får et nytt Syndicate-spill i førsteperson. I tillegg blir det en samarbeidsdel der du kan spille oppdrag fra det originale Syndicate med tre andre personer. Det er stort sett det vi vet. Det er det vi vet av relevans i hvertfall. Ja det, og at det er Starbreeze, en helt utsøkt utvikler som står bak spillet. Hvordan kan man ikke se lyst på akkurat det punktet?

 

Nei, blir nok et bra Syndicate-spill skal du se :)

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

Det er jo bedre at det blir laget et nytt spill enn at det ikke blir laget et spill i det hele tatt, spesielt når det er en erfaren utvikler som skal ordne opp.

 

For min del gleder jeg meg til både XCOM og Syndicate, at de bytter sjanger til FPS er ikke noe tabu for mitt vedkommende så lenge det blir et OK spill ut av det. Å ønske seg rene remakes av originalspillene blir nok mest i indie-utviklernes område.

Lenke til kommentar

Det er jo bedre at det blir laget et nytt spill enn at det ikke blir laget et spill i det hele tatt, spesielt når det er en erfaren utvikler som skal ordne opp.

 

For min del gleder jeg meg til både XCOM og Syndicate, at de bytter sjanger til FPS er ikke noe tabu for mitt vedkommende så lenge det blir et OK spill ut av det. Å ønske seg rene remakes av originalspillene blir nok mest i indie-utviklernes område.

 

Kunne de ikke kalt det "Shooting Aliens" og "Shoot stuff FPS-style" i stedet, da? Hvorfor blande inn to sterke klassikere, som de som ser fram til spillene ikke har noe forhold til i det hele tatt?

 

At folk syter over at noen reagerer på FPS-tolkininger av slike spill er ganske utrolig. Utgiver/utvikler spytter på fansen. Blir som om Beatles skulle laget et nytt album, som hørtes ut som Britney Spears, med Rhianna på bass. "Dere vet jo ikke hvordan det høres ut, ikke lov å være skuffa!" Eller kanskje at tredje del av Ringenes Herre plutselig ble satt til verdensrommet. "Det kan jo bli bra! Bedre at vi får en tredje del enn ingen del!"

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

 

 

Nei, blir nok et bra Syndicate-spill skal du se :)

 

Jeg trodde du ikke hadde noen forutintatt mening?

 

AtW

 

Såså, ikke vær barnslig på internett, det var kjedlig allerede i 1998. Hvis du ikke skjønner hva jeg mener gidder jeg ikke kaste bort den dyrebare tiden min på å forsvare meg heller.

 

Jeg er ikke barnslig, jeg påpeker at du også har forutintatte meninger, mens du mener det er dårlig at jeg har det. Poenget mitt er todelt 1. FOrutintatte meninger er ikke noe forferdelig vi må unngå for enhver pris, man kan fint vurdere ting basert på tilgjengelig informasjon, selv om den ikke er komplett, sålende man er klar over svakhetene. 2. Din klaging om forutintatte meninger er kun ett billig triks, du har selv forutintatte meninger, som sitatet viser klart, men det er liksom greit omd et er positive forutintatte menigner, men galt om det er negativt?

 

Om tiden din er så dyrebar, så foreslår jeg å bruke mer av den på argumentasjon, og mindre på tullete hersketeknikker som innlegget ditt mer eller mindre i sin helhet består av.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Strategispel er "just not contemporary", om ein skal tru blårussen i styreromma. Det er moglegvis sant om ein ser heilt bort i frå PC-en som marked...

Ja, jeg leste det sitatet. Tror kanskje vedkommende som uttalte seg burde ha tatt en titt på spill som Magicka...

 

Det er jo bedre at det blir laget et nytt spill enn at det ikke blir laget et spill i det hele tatt, spesielt når det er en erfaren utvikler som skal ordne opp.

 

For min del gleder jeg meg til både XCOM og Syndicate, at de bytter sjanger til FPS er ikke noe tabu for mitt vedkommende så lenge det blir et OK spill ut av det. Å ønske seg rene remakes av originalspillene blir nok mest i indie-utviklernes område.

Tja. Jeg vet ikke om jeg vil klassifisere hverken X-Com eller Syndicate som "nytt spill" i denne sammenhengen. Ja, de er nye spill, men de er ikke det jeg vil regne som "nytt X-COM-spill" eller "nytt Syndicate-spill". Bare enda et par FPS/FPS-RPGer som tilfeldigvis heter hhv. X-COM og Syndicate. Kan sikkert bli ålreite spill, men til oppfølgere å være er de rimelig uinteressante.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...