Gå til innhold

Nye Syndicate er offisielt (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er da enklere å ødelegge en klassiker om man lager en dårlig remake?

 

Slik jeg ser det kan et FPS spill i syndicate universet bare være positivt. Enten blir spillet bra, og man får et fantastisk gjensyn med universet, eller så går det raskt i glemmeboken.

 

Kan uansett ikke bli værre en dagens utgaver av klassikerene Heroes of Might and Magic og Command & Conquer.

Lenke til kommentar

Er da enklere å ødelegge en klassiker om man lager en dårlig remake?

 

Slik jeg ser det kan et FPS spill i syndicate universet bare være positivt. Enten blir spillet bra, og man får et fantastisk gjensyn med universet, eller så går det raskt i glemmeboken.

 

Kan uansett ikke bli værre en dagens utgaver av klassikerene Heroes of Might and Magic og Command & Conquer.

 

Er det? Synes ikke noe særlig om denne planen, greit nok, er det en god FPS, så er det en god FPS, og sikkert et bra spill, men hva er vitsen med å dra inn syndicate? rginalen hadde ikke en spillestil som var i nærheten av en FPS, det er som å lage en remake av command & conquer som er ett bilspill. Hva er poenget?

 

AtW

Lenke til kommentar

"Kultklassikeren Syndicate gjennoppstår" er overskriften i Dagbladet. Det er jo bare tull. AtW er inne på noe når han sammenligner med C&C som bilspill. Helt håpløst irriterende for oss som har håpet på en brukbar oppfølger i samme genre.

 

En FPS-versjon av Syndicate finnes ikke positivt, da det bare viser hvor enspora industrien er. Det viser at man ikke tørr å prøve å videreutvikle litt smalere ideer som har funka (som f***) tidligere, men at man bare kjører så safe og kommersielt forsiktig som mulig.

 

Drittnyhet.

Lenke til kommentar

Command & Conquer: Renegade var da artig nok det :)

 

Syndicate-universet har et fantastisk potensiale. Ser for meg at et FPS spill innen dette universet fint kan være med på å videreutvikle universet så godt som noen annen sjanger.

 

Som ung på 90-tallet, hendte det mang en gang at vennegjengen fantaserte om FPS spill i RTS univers og motsatt (f.eks. de første ryktene om Starcraft Ghost). Vi fikk jo til slutt Command & Conquer: Renegade uten at det slo spesielt godt an, men problemet med Renegade var kvaliteten og helhetsintrykket, ikke konseptet.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor de skal blande inn Syndicate i det hele tatt her, siden ingen som har interesse av et Syndicate-FPS vet hva Syndicate var i utgangspunktet.

 

Mulig det er fordi det får mer blest i pressen, siden anmeldere kanskje har hatt et forhold til Syndicate, men så for lengst har hoppet over til konsollvogna.

 

Hadde bilspill vært like populært som FPS, så hadde vi nok sett Syndicate som bilspill i stedet, ja.

Lenke til kommentar

Hva gjør det om spillet er i førsteperson? De laget filmer i svart hvitt og uten lyd veldig lenge, betyr det at det var den rette måten å lage film? Mediet utvikler seg, og jeg sier som den mannen jeg respekterer mest i spillmediet, nemlig Ken Levine. Vi vet enda ikke hva et spill er, vi har idé om hva et spill skal være, men vi holder faktisk enda på å finne fotfestet, så får vi heller se om 20 år hvor vi landet.

 

Er ikke Space Marine et Warhammer-spill selv om det spilles som et tredjepersons actionspill? Er ikke New Vegas et Fallout-spill selv om det spilles i førsteperson? Og er ikke GTA3 et GTA-spill fordi det ikke sees ovenfra? Og Blizzard sitt hjertebarn, World of Warcraft, er ikke det en del av Warcraft-universet selv om det er et MMO?

 

Kom an folkens, skjerpings. Døm produktet når det er ute, og prøv å være litt optimistisk, i stedet for å være den trasige internett stereotypen. Ja værsågod, nå kan dere rable og sitere det jeg har skrevet.

Lenke til kommentar

Hva gjør det om spillet er i førsteperson? De laget filmer i svart hvitt og uten lyd veldig lenge, betyr det at det var den rette måten å lage film? Mediet utvikler seg, og jeg sier som den mannen jeg respekterer mest i spillmediet, nemlig Ken Levine. Vi vet enda ikke hva et spill er, vi har idé om hva et spill skal være, men vi holder faktisk enda på å finne fotfestet, så får vi heller se om 20 år hvor vi landet.

 

Det er derfor vi vil at spill-utviklerne skal utforske, ikke ta den enkle veien ved å lage fps-spill.

Og hvis Ken Levine ikke vet hva et spill er, hvorfor lager han da kun FPS spill? Burde han ikke utforske litt mer og teste nye konsepter?

Lenke til kommentar

Greit nok at folk har gode minner fra 10-20 år siden ang. spillene her, men utviklingen må gå sin gang. Nostalgi er ikke nødvendigvis bare bra.. hvis enkeltpersoner hadde fått det som de ville og fått en ren remake av originalspillet med bedre grafikk, uten de fleste andre nyvinningene som har kommet siden da, ville det solgt nok til at utviklerne hadde gått i pluss?

 

Jeg stiller meg tvilende til at det vil være penger å tjene i så måte med kostnadene som ligger med å utvikle et spill i dagens økonomiske verden. Da er det bedre at vi får et nytt spill med en Syndicate-tittel selv om det ikke nødvendigvis er i samme spillsjanger som originalen. Alternativet er at det ikke blir utviklet noe spill i det hele tatt. Er det egentlig å foretrekke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...