Gå til innhold

Nye Syndicate er offisielt (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Det er jo bedre at det blir laget et nytt spill enn at det ikke blir laget et spill i det hele tatt, spesielt når det er en erfaren utvikler som skal ordne opp.

 

For min del gleder jeg meg til både XCOM og Syndicate, at de bytter sjanger til FPS er ikke noe tabu for mitt vedkommende så lenge det blir et OK spill ut av det. Å ønske seg rene remakes av originalspillene blir nok mest i indie-utviklernes område.

Eg er eigentleg kkje einig i dette. So lenge det nye spelet ikkje har noko vesentleg til felles med originalen, hadde eg foretrukke om dei hadde kalt det noko anna. Dette her blir litt som om dei skulle lage ein ny Terminator-film. Filmen skulle heite "The Terminator", akkurat som originalen, men i motsetnad til originalen, skulle innhaldet vere i samme sjanger som "High School Musical", for "High School Musical" er frykteleg populært for tida.

 

Det kan godt hende Fake Syndicate blir bra for de som likar "brown shooter"-sjangeren (ref. Zero Punctuation). Sjølv synest eg berre dette er ei lita fornærming mot originale Syndicate.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg er eigentleg kkje einig i dette. So lenge det nye spelet ikkje har noko vesentleg til felles med originalen, hadde eg foretrukke om dei hadde kalt det noko anna. Dette her blir litt som om dei skulle lage ein ny Terminator-film. Filmen skulle heite "The Terminator", akkurat som originalen, men i motsetnad til originalen, skulle innhaldet vere i samme sjanger som "High School Musical", for "High School Musical" er frykteleg populært for tida.

 

Dette er en helt usaklig sammenlikning. FPS og RTS har ingen miljømessige konflikter (som Thriller og Musical faktisk har). Skal man først trekke inn filmer, så blir en mer korret sammenlikning å se på Alien og Aliens. To filmer i litt forskjellige sjangre som inneholder samme tema og atmosfære.

 

Akkurat som X-Com så har Syndicate universet et ufattelig godt univers som er vanskelig å rettferdiggjøre med en enkelt spillsjanger. Disse spillseriene har etter min mening hatt suksess på bakgrunn av kvaliteten på universet og et tidløst spilldesign. Det skal mye til å overgå orginalspillene om man fortsetter på den opprinnelige oppskriften (se spillene i X-Com serien som har slitt med en stor grad av middelmådighet).

 

Tror derfor det er et fornuftig valg å slippe noe helt nytt slik at spillet ikke kommer i konflikt med det gode gamle konseptet. Skal vi over til film igjen, så er jo Terminator 3 og Salvation eksempeler på oppfølgere i samme sjanger tilfører serien lite eller ingen ting.

Lenke til kommentar
Dette er en helt usaklig sammenlikning. FPS og RTS har ingen miljømessige konflikter (som Thriller og Musical faktisk har). Skal man først trekke inn filmer, så blir en mer korret sammenlikning å se på Alien og Aliens. To filmer i litt forskjellige sjangre som inneholder samme tema og atmosfære.

 

Eg er einig i at det er ei litt usakleg samanlikning, det var derfor eg brukte vendinga "det blir litt som". :) Eg seier ikkje at det er akkurat det samme. Eg var òg ute etter å sette det litt på spissen for å få fram kvifor eg er skuffa over retninga dei går i.

 

Kva var det som gjorde det originale Syndicate spesielt? Var det stemninga og speluniverset? Dette spelte utan tvil ei vesentleg rolle, og det kan sikkert bli med vidare sjølv om ein lagar eit skytespel. Men for min del var spelmekanismene viktigare, og eg trur faktisk det er meir nytt å hente innanfor denne retninga. Der har komt veldig mange skytespel sidan Doom gjorde sjangeren verkeleg populær. Syndicate-liknande spel, derimot, er noko eg kunne tenkt meg å sjå meir av.

 

Kay

Lenke til kommentar

 

 

Nei, blir nok et bra Syndicate-spill skal du se :)

 

Jeg trodde du ikke hadde noen forutintatt mening?

 

AtW

 

Såså, ikke vær barnslig på internett, det var kjedlig allerede i 1998. Hvis du ikke skjønner hva jeg mener gidder jeg ikke kaste bort den dyrebare tiden min på å forsvare meg heller.

 

Jeg er ikke barnslig, jeg påpeker at du også har forutintatte meninger, mens du mener det er dårlig at jeg har det. Poenget mitt er todelt 1. FOrutintatte meninger er ikke noe forferdelig vi må unngå for enhver pris, man kan fint vurdere ting basert på tilgjengelig informasjon, selv om den ikke er komplett, sålende man er klar over svakhetene. 2. Din klaging om forutintatte meninger er kun ett billig triks, du har selv forutintatte meninger, som sitatet viser klart, men det er liksom greit omd et er positive forutintatte menigner, men galt om det er negativt?

 

Om tiden din er så dyrebar, så foreslår jeg å bruke mer av den på argumentasjon, og mindre på tullete hersketeknikker som innlegget ditt mer eller mindre i sin helhet består av.

 

AtW

 

Bra sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...