Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et problem når jeg skal oppdatere fastvaren på telefonen for første gang.

Den laster ned en fil på 100 mb, telefonen blir resetta. Når den er skrudd på igjen kommer denne meldingen:

 

Programvareoppdatering

Kunne ikke opdatere fastvaren. Prøv på nytt med PC-Programvare (Kies), eller kontakt et Samsung servicesenter

 

Irriterende.

 

Noe hjelp å få her eller?

Endret av Bosch
Lenke til kommentar

Dagens batteriteknologi tillater at man kan lade så ofte man vil uten å skade batteriet. Eldre batterier hadde "hukommelse" som kort fortalt betydde at hvis man begynte å lade den når batteriet var ved 20% og dro ut kabelen når den var f.eks på 80% så ville kapasiteten kortes ned fortere enn fy. Dette gjelder dog ikke idag, så lad så ofte og lenge/kort du vil.

Det er heller ikke den slags greier det er snakk om når man nevner kalibrering i dag. Jeg er fortsatt overbevist om at en telefon ikke har optimal batterikapasitet den første tiden, dette har uten unntak vist seg på samtlige 3 telefoner kjøpt siste året her i huset og man ser stadig folk nevne det i tråder. Hvorvidt det er batteriteknologien eller andre faktorer som spiller inn her er ikke hogd i stein. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har et problem når jeg skal oppdatere fastvaren på telefonen for første gang.

Den laster ned en fil på 100 mb, telefonen blir resetta. Når den er skrudd på igjen kommer denne meldingen:

 

Programvareoppdatering

Kunne ikke opdatere fastvaren. Prøv på nytt med PC-Programvare (Kies), eller kontakt et Samsung servicesenter

 

Irriterende.

 

Noe hjelp å få her eller?

Alt du trenger å vite står her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1424997

 

Oppdater manuelt via Odin :)

Lenke til kommentar

Har et problem når jeg skal oppdatere fastvaren på telefonen for første gang.

Den laster ned en fil på 100 mb, telefonen blir resetta. Når den er skrudd på igjen kommer denne meldingen:

 

Programvareoppdatering

Kunne ikke opdatere fastvaren. Prøv på nytt med PC-Programvare (Kies), eller kontakt et Samsung servicesenter

 

Irriterende.

 

Noe hjelp å få her eller?

 

Har du operatørlås på telefonen, om du har det r det telenor?

Lenke til kommentar

Har et problem når jeg skal oppdatere fastvaren på telefonen for første gang.

Den laster ned en fil på 100 mb, telefonen blir resetta. Når den er skrudd på igjen kommer denne meldingen:

 

Programvareoppdatering

Kunne ikke opdatere fastvaren. Prøv på nytt med PC-Programvare (Kies), eller kontakt et Samsung servicesenter

 

Irriterende.

 

Noe hjelp å få her eller?

 

Har du operatørlås på telefonen, om du har det r det telenor?

 

Har chess.

 

Har et problem når jeg skal oppdatere fastvaren på telefonen for første gang.

Den laster ned en fil på 100 mb, telefonen blir resetta. Når den er skrudd på igjen kommer denne meldingen:

 

Programvareoppdatering

Kunne ikke opdatere fastvaren. Prøv på nytt med PC-Programvare (Kies), eller kontakt et Samsung servicesenter

 

Irriterende.

 

Noe hjelp å få her eller?

Alt du trenger å vite står her: http://forum.xda-dev...d.php?t=1424997

 

Oppdater manuelt via Odin :)

Har ikke tenkt til å roote. Vil oppdatere den på vanlig måte.

Lenke til kommentar

Æsj, jeg "sliter" litt med tilgjengeligheten, men jeg vet ikke om det er telefonen, Tele2, eller selve SIM-kortet som er problemet. Flere har sagt til meg at de har ringt men bare fått beskjed om at abonnenten ikke er tilgjengelig for øyeblikket, selv om jeg vet at jeg på det tidspunktet bare har vært hjemme i stua.

 

I dag da jeg våknet, var datatrafikk-symbolet borte fra statuslinjen (E, 3G, H+), mens signalbaren var der og var på fult, og det sto Tele2 NO N Netcom i rullegardin-menyen. Men siden det ikke var noe symbol for datatrafikk, slo jeg telefonen av og på igjen, og da den 'kom til seg selv', fikk jeg to SMS fra en av kontaktene mine, SMS som visstnok skal ha blitt sendt i går kveld i sekstida.

 

Redigert - glem dette, det var MMSer som jeg av en eller annen grunn måtte laste ned manuelt: Det som er rarere, er at de to er identiske, og istedenfor tekst og/eller bilde er det bare en 'Download'-knapp i "snakkebobla", og det står at meldingen 'expires' (utgår på dato) den tiende april??

Jeg har sendt SMS for å spørre om kontakten min faktiske sendte SMS på det tidspunktet, for jeg tør ikke å klikke 'Download' -knappen i tilfelle det er et virus eller noe.

 

Det er ikke så lenge siden sist jeg fikk SMS på morgenen som egentlig var sendt kvelden i forveien heller, men da skjedde det uten at jeg slo av og på telefonen (og da var det en normal tekst SMS).

 

Bør vel nevne at jeg bruker 'Go SMS Pro' istedenfor den originale, og jeg bruker Go Launcher EX. Men det burde vel uansett ikke ha noe å si når det gjelder det at folk ikke får tak i meg til tider.

 

Jeg har dog aldri opplevd at jeg ikke har fått ringt ut, og kun én gang har jeg opplevd at en SMS ikke ville bli sendt, og det er en stund siden.

 

Lurer på om det hjelper å få nytt SIM-kort?

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Mulig, hvor lenge har du hatt SIMkortet ditt?

Jeg vet av erfaring (driver en it avdeling) at gamle simkort og helt nye mobiltelefoner går dårlig sammen, har noe med oppsettet på gamle kortene å gjøre.

F.eks de "oransje" kortene telenor har før, funker omtrent en av ti ganger på HTC Desire S.

Må bytte til nye kort.

 

Godt mulig et nytt kort vil hjelpe hvis ditt gamle er 3++ år gammelt :)

Lenke til kommentar

Usikker på hvor gammelt SIM-kortet er. Jeg har lagret scannede kopier av papirene som fulgte med, men det står ikke noen dato der. Men selve bildefila er fra 2010, så da kommer det bare an på hvor kjapp jeg var med å scanne det inn den gangen. Så - ca. to år vil jeg tro.

Er det noen kode / meny man kan taste på telefonen for å finne ut hvor gammelt SIM-kortet er, tro?

Lenke til kommentar

Forøvrig, det glemte jeg, så har det også skjedd et par ganger i det siste (akkurat nå igjen, faktisk) at jeg mister nettilgang. Akkurat nå står det 3G i statusbaren, og full dekning, men jeg kommer ikke inn på Google Play eller noen nettsider, og vær-appen kan ikke oppdateres. Får restarte igjen, men her er det tydeligvis noe feil.

 

Nå står det Network Norway og ikke Netcom som det gjorde tidligere i dag. Kan det være at jeg er bosatt midt imellom Netcom sitt nett og Tele2 sitt eget, og at dette forårsaker trøbbelet?

Vet at Tele2 kunder automatisk sjaltes mellom de nettene, avhengig av signalkvalitet der de måtte befinne seg.

 

Telefonen hopper mye mellom 3G og H+ selv om den ligger rolig på sofaen.

 

Har lastet ned og innstallert Tele2 sine innstillinger for en tid tilbake.

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...