Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Dere har sjekket APN, så klart? :)

 

-KJ

 

Hvis dere som slet hadde lest dette så kunne dere ha løst problemene deres mye tidligere.

 

Det Telenor sendte dere var nok nettopp APN-innstillinger.

 

Ikke meningen å komme og være etterpåklok, men det kan være lurt å ta råd når man ber om råd.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS, off topic, men nå som jeg får et nytt simkort, kan jeg bruke mitt gamle som et backup-sim, f.eks. i en gammel telefon? Vil begge fungere? Regner med at det ikke vil fungere som tvilling, men at jeg kan bruke begge så lenge de ikke er på samtidig?

 

Tviler på det. Du må nok bestille tvilling om du skal ha to sim som fungerer.

 

Dette er riktig. Det gamle SIM-kortet vil da bli deaktivert med mindre du ber operatøren aktivere det på enten samme abonnement som tvilling eller på et annet abonnement.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Hei, bare lurte på om noen har rootet mobilen enda?

Har lyst å kunne endre litt mer med den osv. men redd den må til rep. eller noe. Og garanti og forsikring gjelder da ikke om de ser jeg har rootet den eller noe?

 

Og det er noen apps jeg har funnet på nett men som ikke er i "store", lurer på hvordan jeg skal laste den ned. Siden jeg må kanskje huke av "Ukjente kilder", og da sier den jo at jeg samtykker at skadene appen eller noe blir påført mobilen osv. Fordi jeg hadde tenkt å laste ned "Gameboid" for å kunne spille gba spill.

 

Så skal jeg huke av "Ukjente kilder" bare for å laste ned den. Og hvis noe skjer med mobilen har jeg fortsatt forsikring og garanti? Og hva med rooting, kan jeg roote den for å endre på utsenden også resete den så de ser at jeg ikke har gjort noe galt itillfelle noe galt skjer og den må på rep.

Lenke til kommentar

Dere har sjekket APN, så klart? :)

-KJ

Hvis dere som slet hadde lest dette så kunne dere ha løst problemene deres mye tidligere.

Det Telenor sendte dere var nok nettopp APN-innstillinger.

Ikke meningen å komme og være etterpåklok, men det kan være lurt å ta råd når man ber om råd.

-KJ

 

Og hadde du kommet med en litt mer utfyllende forklaring så hadde det også sikkert hjulpet :)

 

Da jeg gikk inn på Access Point Names på mobilen sto det "Telenor" med en rund grønn "knapp" på enden av linjen som var "valgt". Mao her var det ikke mer å finne på.

 

---

 

Tilfellet NÅ er at jeg har fått en linje til der det også står Telenor. Denne linjen har ingen grønn "knapp" etter seg, og når jeg trykker på denne linjen kommer en side med innstillinger opp.

 

Og jeg ser også at ved å trykke på menyknappen kan man velge "New APN".....

 

Må innrømme at jeg hadde glemt alt om den slags innstillinger. Har ikke fiklet med det siden Nokia E50.

Lenke til kommentar

Dere har sjekket APN, så klart? :)

 

-KJ

 

Hvis dere som slet hadde lest dette så kunne dere ha løst problemene deres mye tidligere.

 

Det Telenor sendte dere var nok nettopp APN-innstillinger.

 

Ikke meningen å komme og være etterpåklok, men det kan være lurt å ta råd når man ber om råd.

 

-KJ

 

For oss som ikke vet hva en APN er så er det ikke å lett å ta rådet :-D

Lenke til kommentar

Dere har sjekket APN, så klart? :)

 

-KJ

 

Hvis dere som slet hadde lest dette så kunne dere ha løst problemene deres mye tidligere.

 

Det Telenor sendte dere var nok nettopp APN-innstillinger.

 

Ikke meningen å komme og være etterpåklok, men det kan være lurt å ta råd når man ber om råd.

 

-KJ

 

For oss som ikke vet hva en APN er så er det ikke å lett å ta rådet :-D

 

Hvis du ikke vet hva APN er, men ett av rådene er å sjekke den, så hadde ville jeg da google'et det. Uansett, synes det er overraskende mange tlf som ofte trenger en finpuss på VPN for å funke optimalt.

Lenke til kommentar

Hei, bare lurte på om noen har rootet mobilen enda?

Har lyst å kunne endre litt mer med den osv. men redd den må til rep. eller noe. Og garanti og forsikring gjelder da ikke om de ser jeg har rootet den eller noe?

 

Og det er noen apps jeg har funnet på nett men som ikke er i "store", lurer på hvordan jeg skal laste den ned. Siden jeg må kanskje huke av "Ukjente kilder", og da sier den jo at jeg samtykker at skadene appen eller noe blir påført mobilen osv. Fordi jeg hadde tenkt å laste ned "Gameboid" for å kunne spille gba spill.

 

Så skal jeg huke av "Ukjente kilder" bare for å laste ned den. Og hvis noe skjer med mobilen har jeg fortsatt forsikring og garanti? Og hva med rooting, kan jeg roote den for å endre på utsenden også resete den så de ser at jeg ikke har gjort noe galt itillfelle noe galt skjer og den må på rep.

 

Det er bare å roote. Du mister garantien der og da, men skjer det noe uventet så kan du bare flashe orginal ROMen igjen i PC Odin før du leverer den inn. Da vil de ikke se at den har vært rootet.

 

Det er ekstremt vanskelig å ødelegge telefonen ved kun å roote, men dette gjøres uansett på ditt ansvar. Ellers så anbefaler jeg deg å lese mye om rooting før du begynner. Jo mer du vet om det, jo mindre uventet skjer.

 

Følg denne guiden. Du trenger ikke CWM siden du ikke skal flashe andre ROMs.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1329360

Lenke til kommentar

Det å roote kan nok sammenlignes med å jailbreake en iphone ja. Poenget med å roote er at du gir deg selv alle rettigheter til å lagre/slette på mobilen. Originalt så er det en del filer/innstillinger som er låst og som bare visse programmer har rettigheter til å endre på. Når du rooter gir du deg selv Root-rettigheter (eller administrator-rettigheter om du vil) og tilgang til å f.eks slette systemfiler som vanligvis er låst for at man ikke skal føkke opp operattivsystemet for mye. Det er derfor garantien brytes når man rooter, for da kan ikke produsenten lenger garantere for at du ikke har rotet med filer som opprinnelig er låste.

 

Så, det er altså ingen ting som går fortere etc, men du gir deg selv og alle programmer som krever det administratorrettigheter og muligheten til å nå alle deler av filsystemet, som ellers ville vært låst, og da åpne for flere "uoffisielle" funksjoner, samt muligheten til å legge inn nye/andre versjoner av operativsystemet ("flashe").

 

Forøvrig skrevet på min Note ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Awesome,

 

Men for meg som "vanlig" bruker som sikkert vil ha annet bakgrunnsbilde, spille spill, se på serier/film og høre på musikk.

 

Er det nødvendig å gjøre det, eller klarer jeg meg lenge med telefonen slik den er laget?

 

Eneste som er verdt å nevne er at en rootet Androiddings kan bruke spillkontrollere (ps3, xbox, wii, etc) på nesten hvilket som helst spill uansett om spillet er laget for det, ved at det åpner for touchemulering hvor du kan programmere knapper på kontrolleren til å kontrollere on-screen knapper i spill. Usikker på om dette fungerer på SII men vil da absolutt tro det

Lenke til kommentar

*snip*

 

Det høres jo ikke dumt ut, men er vel litt dumt å drasse med seg en konsollspake på tur da litt av poenget med en mobil enhet forsvinner.

Er jeg hypp på å spille med kontroller kan jeg jo gjøre dette hjemme.

 

Samtidig er det en liten stemme i bakhodet som sier at dette må man ha for en hver pris

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ser jeg er i Note tråden... så da blir det "går it fra at det fungerer på Note" xD

 

Ikke lett å holde styr på hvor man er henn hele tiden når diskusjonene om disse dingsene er så like

Lenke til kommentar

Noen som har problemene som har prøvd factory reset på telefonen? I så fall hvordan gjør man det???

 

Slå av mobilen, hold inne volum opp, meny og power til du får opp androidroboten. Derfra får du en rekke valg. Velg så wipe/factory reset. Bare husk å fjerne minnekortet ellers mister du inholdet!

 

Har gjort dette to ganger allerede ang. et annet problem som aldri ble fikset.

Lenke til kommentar

Da var den endelig her :D

Men jeg ser det er mange som klager over at de bruker microsim omformer.

 

Hvorfor?

Min har jo et eget hull for microsim om jeg ser rett

 

Forøvrig.

er det bare å flytte musikk over på tlf og legge hvor jeg vil, eller må det i en egen mappe?

 

Edit: Fant musikkmappa

Endret av ananashapå
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...