Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til dere med batteriproblemer:

 

Merket nå at mens jeg brukte telefonen så gikk prosentene nedover ekstremt fort. Har lekt detektiv siste timen, og jeg har oppdaget at Wi-Fi sharing hos meg (com.somethingsomething.FileTransferServer) brukte ekstremt mye av cpu'en min, og at ting varer greit så lenge jeg stopper den. (den viser bare 2% under applications -> battery usage, men en cpu-monitor viste noe helt annet mtp ressursbruk.

 

Kan være verdt å sjekke ut deres. Jeg bruker Watchdog for å blackliste den, så får jeg heller whiteliste den når jeg trenger den slags. Første oppstart av Watchdog nå nettop bekreftet mistanken om wifi-sharing hos meg :)

Lenke til kommentar

Til dere med batteriproblemer:

 

Merket nå at mens jeg brukte telefonen så gikk prosentene nedover ekstremt fort. Har lekt detektiv siste timen, og jeg har oppdaget at Wi-Fi sharing hos meg (com.somethingsomething.FileTransferServer) brukte ekstremt mye av cpu'en min, og at ting varer greit så lenge jeg stopper den. (den viser bare 2% under applications -> battery usage, men en cpu-monitor viste noe helt annet mtp ressursbruk.

 

Kan være verdt å sjekke ut deres. Jeg bruker Watchdog for å blackliste den, så får jeg heller whiteliste den når jeg trenger den slags. Første oppstart av Watchdog nå nettop bekreftet mistanken om wifi-sharing hos meg :)

 

Du er inne på noe her ja. Jeg har nå vært på arbeid i snart 6 timer og batteriet er fortsatt på 92%. Her har vi ikke noe trådløst nett å koble til så bruker kun 3G eller H+. Så det er jo tydelig at det er wifi-tilkoblingen som drar noe vannvittig med strøm.

 

Det er når jeg sitter hjemme og telefonen er koblet til wifi at det virker som om batteriet tømmes raskt. Men håper ikke at det er selve wifi-tilkoblingen som tapper batteriet da det er uaktuelt å ikke bruke det trådløse nettet hjemme iom. at jeg surfer "gratis".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Til dere med batteriproblemer:

 

Merket nå at mens jeg brukte telefonen så gikk prosentene nedover ekstremt fort. Har lekt detektiv siste timen, og jeg har oppdaget at Wi-Fi sharing hos meg (com.somethingsomething.FileTransferServer) brukte ekstremt mye av cpu'en min, og at ting varer greit så lenge jeg stopper den. (den viser bare 2% under applications -> battery usage, men en cpu-monitor viste noe helt annet mtp ressursbruk.

 

Kan være verdt å sjekke ut deres. Jeg bruker Watchdog for å blackliste den, så får jeg heller whiteliste den når jeg trenger den slags. Første oppstart av Watchdog nå nettop bekreftet mistanken om wifi-sharing hos meg :)

 

Du er inne på noe her ja. Jeg har nå vært på arbeid i snart 6 timer og batteriet er fortsatt på 92%. Her har vi ikke noe trådløst nett å koble til så bruker kun 3G eller H+. Så det er jo tydelig at det er wifi-tilkoblingen som drar noe vannvittig med strøm.

 

Det er når jeg sitter hjemme og telefonen er koblet til wifi at det virker som om batteriet tømmes raskt. Men håper ikke at det er selve wifi-tilkoblingen som tapper batteriet da det er uaktuelt å ikke bruke det trådløse nettet hjemme iom. at jeg surfer "gratis".

 

 

Du må huske at veldig mange programmer har "only on wifi" som default metode for å sjekke ting og tang. Når du er på WiFi er det dermed ikke nødvendigvis selve WiFien som drar batteri, men det at det er "fritt frem" for alle programmer å styre i vei

Lenke til kommentar

Hadde egentlig tenkt å kjøpe galaxy nexus, men har betilt denne istedenfor :new_woot:

 

Har et par spørsmål til dere som har den allerede:

 

Har lest endel plasser at mange er irritert pga. lag når man scroller

ol. Er dette noe som i såfall gjelder TW launcheren, slik at man kan omgå dette ved å bruke en annen launcher?

 

Hvordan fungerer s-pen i 3. parts apps?

Lenke til kommentar

iløpet av mars sier ryktene, men er jo lov å håpe på tidligere release :) vil du virkelig prøve så skal visst Cyanogenmod 9 være ganske så velfungerende faktisk, til tross for et par få manglende funksjoner.

Har tid til å vente når det ikke er lenger unna og er i fasen at jeg vurderer kjøp eller ei ennå :). Er spent på tilbakemeldinger, spesielt dette rundt GPU aksellerert UI som er helt nytt for Android. Dette skal vel bla løse laggingen man har opplevd hele veien med Android.

 

Det er nå bare en av de spennende tingene i ICS og er spent på folkets tilbakemeldinger her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har lest endel plasser at mange er irritert pga. lag når man scroller

ol. Er dette noe som i såfall gjelder TW launcheren, slik at man kan omgå dette ved å bruke en annen launcher?

 

Jeg bruker Go Launcher for tida, og den lagger fælt når jeg swiper mellom sidene; ser ikke ut til at det spiller noen rolle hvilke effekter jeg bruker heller. Det vil si, noen overgangseffekter lagger litt mindre enn andre, så jeg bruker de som lagger minst, men lagger gjør det uansett - ihvertfall ofte. Nå har jeg veldig få hjem-sider og blar sjeldent i app-skuffen, så sjelden jeg blir irritert av det. Men hadde jeg gjort det ofte hadde jeg nok hatt enda mindre hår på hodet nå.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg bruker Go Launcher for tida, og den lagger fælt når jeg swiper mellom sidene; ser ikke ut til at det spiller noen rolle hvilke effekter jeg bruker heller. Det vil si, noen overgangseffekter lagger litt mindre enn andre, så jeg bruker de som lagger minst, men lagger gjør det uansett - ihvertfall ofte. Nå har jeg veldig få hjem-sider og blar sjeldent i app-skuffen, så sjelden jeg blir irritert av det. Men hadde jeg gjort det ofte hadde jeg nok hatt enda mindre hår på hodet nå.

 

Jeg kjører og Go Launcher, og bruker den "kutte opp ikoner" swype funksjonen. Har null problem med lag, men så fyller jeg heller ikke opp sidene med stygge widgets. :)

Lenke til kommentar

Har lest endel plasser at mange er irritert pga. lag når man scroller

ol. Er dette noe som i såfall gjelder TW launcheren, slik at man kan omgå dette ved å bruke en annen launcher?

 

Jeg bruker Go Launcher for tida, og den lagger fælt når jeg swiper mellom sidene; ser ikke ut til at det spiller noen rolle hvilke effekter jeg bruker heller. Det vil si, noen overgangseffekter lagger litt mindre enn andre, så jeg bruker de som lagger minst, men lagger gjør det uansett - ihvertfall ofte. Nå har jeg veldig få hjem-sider og blar sjeldent i app-skuffen, så sjelden jeg blir irritert av det. Men hadde jeg gjort det ofte hadde jeg nok hatt enda mindre hår på hodet nå.

 

Jeg bruker ADW EX og denne lagget også, men så endret jeg DPIen fra 320 til 240 (som er stanard DPIen på 800x480) og nå er all laggen vekke. Det ser også mye bedre ut, jeg får mer plass og alt ser ikke ut som om det ble laget for halvblinde 90 åringer.

 

Slik ser 240DPI ut (fonten er også endret, så teksten ser litt mindre ut enn den egentlig er):

 

SC20120207-212046.png

 

 

SC20120207-212103.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Batteribruk_GNote.png

 

Jau, da har dette plutselig blitt et problem her også - som lyn fra klar himmel. Hva kan plutselig forårsake 43% batteritap på en telefon som ikke er i bruk(over natta) og på bare 8-9 timer? Kommer ikke på noe nyinstallerte apps eller noe nytt med telefonen som skulle trigga dette...

 

Fawkings irriterende...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...