Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da presterte jeg å "ødelegge" det meste idag :p Jeg skulle flashe ny kernel som hadde CWM (siden jeg ikke hadde det) så jeg tenkte at jeg skulle flashe den med Odin Mobile Pro. For å gjøre det kort og enkelt så feilet det til de grader, så jeg endte opp med en Note som ikke bootet.

 

4 timer senere så hadde jeg fått lånt med en Windows-PC (siden jeg bruker Ubuntu), lastet ned nyeste firmwaren fra forrige uke, åpnet Odin PC, og ENDELIG gikk det. Jeg var ganske nervøs (og forbanna) en stund der :p Nå kan jeg endelig sove godt.

Lenke til kommentar

God lørdag alle sammen :)

 

Som lykkelig eier av en Note så ønsker jeg meg mer en bare en "smartmobil"..

Jeg vil utnytte mobilen til det fulle. Utnytte dens potensiale :)

Slik den er nå så bruker jeg den akkurat slik som min gamle LG Optimus 2X og da blir det nesten bare en vanlig telefon.

 

De vanligste funksjonene jeg bruker er:

- Ringe

- Sms

- Facebook (trenger vell ingen forklaring?)

- Wordfeud (avgengig?)

- Medfølgende notat/tegneprogram (finnes det noe bedre?)

- Integrert nettleser (ønsker noe raskere og bedre) Dolphin, Opera, Google Chrome? What to use?

- Sparebank1 (holde kontroll på økonomien og betale regninger)

- Gulesider (greit å vite hvem som ringer)

- Spotify (må alltid ha musikken med meg)

- Gmail (jobb sammenheng utenfor fast arbeid som freelance snøscooter journalist)

- Youtube (video titting just for fun)

 

Merker at jeg stadig bruker mobilen mer og mer til typisk databruk. Så min datamaskin blir mer og mer tilsidesatt :)

Men jeg ønsker liksom å ta steget ett steg lengere, å utnytte mobilen til det fulle, uten å måtte roote og legge inn nytt operativ system siden det orginale fungerer konge og har en meget bra batteri tid :)

Lenke til kommentar

Hei, er det noen av dere som har hatt problemer med GPSen?

Hvis jeg har på GPSen så er telefonene konstant aktiv.

Android OS og CPU bruken er nesten 100%

 

Batteriet holdt kun i 8-10timer. men dette stoppet da jeg deaktiverte GPSen.

Jeg mistenker at det er en eller annen apps som er "skyldig" men finner ikke ut hvilken det kan være.

 

Noen av dere som har hatt samme problem?

Lenke til kommentar

Du kan jo undersøke om "Astrid" har PC-klient evt. om "Evernote" har avkrysningslister. (Jeg vet at Astrid HAR avkrysningslister og at Evernote har PC-klient med sync.)

 

Edit: Det ser ut som om Astrid har sync med et webinterface og du kobler opp med google-kontoen - så da er vel kanskje det akkurat hva du trenger :)

Endret av wafler
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvor/hvordan jeg kan laste ned spillefilmer til Note? Vil gjerne leie filmer, men ikke streame da jeg vil se på fly etc...

Jeg bruker aTorrent og laster ned direkte på telefonen. Fungerer smertefritt!

Går det faktisk an? Det er jo helt utrolig, ihvertfall i mine øyne. Det må jeg forsøke. Er aTorrent en app på Market?

Lenke til kommentar

Lastet nylig ned The Dark Knight i HD på 4 gig med Atorrent. Fungerte smertefritt.

 

:)

 

Lastet nylig ned The Dark Knight i HD på 4 gig med Atorrent. Fungerte smertefritt.

 

:)

 

Lastet nylig ned The Dark Knight i HD på 4 gig med Atorrent. Fungerte smertefritt.

 

:)

 

Edit: Å poste i en togtunnel med dårlig dekning fungerte ikke like bra :p

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Er det noen som vet hvor/hvordan jeg kan laste ned spillefilmer til Note? Vil gjerne leie filmer, men ikke streame da jeg vil se på fly etc...

Jeg bruker aTorrent og laster ned direkte på telefonen. Fungerer smertefritt!

Går det faktisk an? Det er jo helt utrolig, ihvertfall i mine øyne. Det må jeg forsøke. Er aTorrent en app på Market?

 

Hvorfor er det så utrolig? Bittorrent fungerer t.o.m på iOS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...