Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Jeg bruker ADW EX og denne lagget også, men så endret jeg DPIen fra 320 til 240 (som er stanard DPIen på 800x480) og nå er all laggen vekke. Det ser også mye bedre ut, jeg får mer plass og alt ser ikke ut som om det ble laget for halvblinde 90 åringer.

 

Slik ser 240DPI ut (fonten er også endret, så teksten ser litt mindre ut enn den egentlig er):

 

 

Hva betyr det i praksis å senke DPI? Vil ikke skjermen få dårligere oppløsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Jeg bruker Go Launcher for tida, og den lagger fælt når jeg swiper mellom sidene; ser ikke ut til at det spiller noen rolle hvilke effekter jeg bruker heller. Det vil si, noen overgangseffekter lagger litt mindre enn andre, så jeg bruker de som lagger minst, men lagger gjør det uansett - ihvertfall ofte. Nå har jeg veldig få hjem-sider og blar sjeldent i app-skuffen, så sjelden jeg blir irritert av det. Men hadde jeg gjort det ofte hadde jeg nok hatt enda mindre hår på hodet nå.

 

Jeg kjører og Go Launcher, og bruker den "kutte opp ikoner" swype funksjonen. Har null problem med lag, men så fyller jeg heller ikke opp sidene med stygge widgets. :)

 

Så... du har sett telefonen min og vet jeg kjører mange stygge widgets på sidene, eller var det bare ment generelt? ;)

 

Jeg har bare tre sider, og på de som ikke er hoved siden har jeg én widget på hver. Bruker en veldig enkel overgangseffekt også. I 'app drawer' bruker jeg cube-effekten, og den også lagger litt.

Men det er ikke sånn at jeg dauer av det altså. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker ADW EX og denne lagget også, men så endret jeg DPIen fra 320 til 240 (som er stanard DPIen på 800x480) og nå er all laggen vekke. Det ser også mye bedre ut, jeg får mer plass og alt ser ikke ut som om det ble laget for halvblinde 90 åringer.

 

Slik ser 240DPI ut (fonten er også endret, så teksten ser litt mindre ut enn den egentlig er):

 

 

Hva betyr det i praksis å senke DPI? Vil ikke skjermen få dårligere oppløsning?

 

DPI står for Dots Per Inch og det har ingenting med oppløsningen å gjøre. Kort sagt så blir ting bare mindre, og man ender opp med mer plass. Et lite triks i ICS f.eks er å justere DPIen til under 213, da vil man få tablet layouten.

Lenke til kommentar

Jau, da har dette plutselig blitt et problem her også - som lyn fra klar himmel. Hva kan plutselig forårsake 43% batteritap på en telefon som ikke er i bruk(over natta) og på bare 8-9 timer? Kommer ikke på noe nyinstallerte apps eller noe nytt med telefonen som skulle trigga dette...

 

Fawkings irriterende...

 

Dette er min pet peeve med Android. Jeg fatter ikke at det som i utgangspunktet skal være et smart OS ikke har bedre kontroll på strømbruken. Når en applikasjon hindrer deep sleep over x antall lenge så bør det ringe en bjelle...

 

-KJ

Lenke til kommentar

Mange her som har gode erfaringer med note, men jeg er i ferd med å få nok etter ca 2 måneder.

 

1. Talekvaliteten er elendig, alle jeg snakker med hører ekko av seg selv når de snakker med meg. Slår jeg av støyfilteret i samtale, blir det bra. Dette er dårlige saker av Samsung. Problemet eksisterer visstnok også på S2.

2. Stadige restart til alle døgnets tider. I dag har jeg vel hatt det 3-4 ganger. Skjer uten forvarsel.

3. Til tider mye lagging. Særlig ved bruk av ringefunksjoner.

 

Jeg synes det er synd fordi skjermen er helt fantastisk og batteritiden er vesentlig mye bedre enn mine tidligere android-telefoner. Nå blir det nok en tur til Elkjøp og innlevering.

Lenke til kommentar

Alt dette du beskriver her høres ut som programvare, noe som betyr at å levere inn ikke hjelper.

 

Hadde random reboots selv, men det løste seg etter at jeg la inn nyere ROM fra XDA. Tale ble også bedre med en hack som starter med støyreduksjonen avslått i samtale. Lagging er nesten fraværende på XLA4 som jeg nå kjører. Hvis du orker å styre med custom varer så kan du sikkert få det enda ett hakk bedre enn dette med RocketROM eller andre populære versjoner.

 

Nå sliter jeg bare med at den låser seg helt når jeg ikke har jawbone-headsettet tilkoblet og setter meg i bilen med blåtann i bilen tilkoblet musikkspilleren i stedet for telefonen. Og den ser det ut til at det blir værre å løse permanent. Blir til at jeg slår blåtann av og på i stedet.

 

Knot, men sånn er Android.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Mange her som har gode erfaringer med note, men jeg er i ferd med å få nok etter ca 2 måneder.

 

1. Talekvaliteten er elendig, alle jeg snakker med hører ekko av seg selv når de snakker med meg. Slår jeg av støyfilteret i samtale, blir det bra. Dette er dårlige saker av Samsung. Problemet eksisterer visstnok også på S2.

2. Stadige restart til alle døgnets tider. I dag har jeg vel hatt det 3-4 ganger. Skjer uten forvarsel.

3. Til tider mye lagging. Særlig ved bruk av ringefunksjoner.

 

Jeg synes det er synd fordi skjermen er helt fantastisk og batteritiden er vesentlig mye bedre enn mine tidligere android-telefoner. Nå blir det nok en tur til Elkjøp og innlevering.

 

Gir du opp så lett så er det i grunnen bare å kjøpe en Nokia 1101. Du kan uten problem fikse dette selv ved å flashe en ny ROM.

 

"Men mister jeg ikke garantien da?"

 

- Nei det gjør du ikke så lenge det er en orginal ROM og ikke en custom ROM.

 

"Men jeg vil ikke roote"

 

- Du trenger ikke å roote. Last ned en ROM fra Sammobile, last ned Odin til PCen, koble til og flash. Garantien ryker ikke.

 

Jeg anbefaler XXLA4 ROMen. Det er 2.3.6 (som du allerede har), men det er en nyere oppdatering fra Samsung som vi i Norge og andre steder ikke har fått enda. Den fikser lag, introduserer et nytt tastatur og andre små forbedringer.

Lenke til kommentar

Jeg fikk jo en Note der skjermen måtte byttes (på garanti), så sånn sett var jeg uheldig i starten, men etter at det var fikset, må jeg si jeg har lite problemer. Jeg er en av de heldige når det gjelder batterikapasitet, den har aldri restartet av seg selv, jeg har fått bekreftet at det ikke er ekko for den som snakker med meg under telefonsamtale, og det eneste lille jeg har å utsette på den nå er at det av og til er litt 'lugging' i menyene, men det er ikke plagsomt.

Lenke til kommentar

Tar man litt initiativ så kan disse problemene løses selv. De fleste feilene er software-relatert og de kan fikses uten problemer. Og som jeg allerede har nevnt så har Samsung sluppet oppdateringer for å fikse en del av disse. Om man vil vente på OTA oppdatering eller ikke kommer helt an på deg selv. Jeg venter dog ikke på noen og gjør det selv. Problem solved.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

LØP OG KJØP!

http://www.mymemory.co.uk/Micro-SDHC/Lexar/Lexar-32GB-Micro-SD-Card-%28SDHC%29---Class-10-%2B-USB-Card-Reader

 

32GB klasse10-kort som jeg har til min S2 (postet orginalt linken der). Vært out of stock of satt opp til 30 pund en stund, men nå tilbake på lager og nede i 24 pund igjen. Med 2 pund i porto blir det under 250 kr tilsammen, og mymemory skrev nå automatisk lavere verdi på min så det ikke ble moms. Får billigere kort, men da klasse 4 drit.

Lenke til kommentar

Ser at det er flere som plages med at telefon restarter seg.

Ikke bare meg med andre ord. Fram til sist uke har den fungert perfekt.

Ikke noen problemer what so ever, så plutselig restarter den seg :(

Utrolig dumt når man bruker telefon som vekkerklokke og man skal stå opp tidlig når man har abeids helg for å åpne arbeids plassen.

Da passer det seg svært dårlig med en mobil som ikke er operativ :(

Lenke til kommentar

Skjønner ingenting nå. Mobilen har pluteslig begynte å tro at den er tilkoblet USB hele tiden. Kobler seg konstant av og på USB tror den. Og når jeg slår av telefonen tror den forsatt hele tiden at den tilkobles og viser en stort Batteriikon i 2 sekunder før den tror den blir koblet av og så koblet på igjen. Normalt når jeg var ferdi på jobb hadde jeg ca 50% batteri, etter den kontinuerlig kjører mediascanner pga den tror den blir koblet på ender jeg opp med 10% batteri.

 

Tenkte det kunne være støv eller liknende i kontakten så jeg blåste den ren med trykkluft og teknisk sprit, men fortsatt holde telefonen på. Hva tror dere? Får vel kanskje ta en fabrikk reset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...