Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har prøvd noen strømkrevende hodetelefoner på telefonen? Lurte på å kjøpe meg Beyerdynamic hodetelefon DT770 Pro, men er usikker på om jeg skal gå for 80 ohm eller 32 ohm, vil helst ha 80 ohm men spørs om telefonen klarer å drive dem.

 

Testet nå mitt 80 Ohm DT770 pro på min note og den slet litt med å drive de, var litt begrenset hvor høyt jeg fikk spillt. Det var brukbart på maks volum, men skulle gjerne kunne spillt litt høyere

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd noen strømkrevende hodetelefoner på telefonen? Lurte på å kjøpe meg Beyerdynamic hodetelefon DT770 Pro, men er usikker på om jeg skal gå for 80 ohm eller 32 ohm, vil helst ha 80 ohm men spørs om telefonen klarer å drive dem.

 

Jeg har B&W P5 (verdens absolutt beste headsett), disse bruker jeg vanligvis på min Cowon-spiller, men de har en relativt lav nominell impedans, nemlig 26 ohm. Når jeg spiller på ca 10-11 (15 er maks volum) så syns jeg det er passe høyt. På mer tungdrevne headsett funker den ikke bra syns jeg, det blir alt for lavt og dårlig lyd.

Lenke til kommentar

Hvordan kan man surfe på nettutgaver av nettsider på Noten? Finner ingenting på innstillinger som endrer dett, som HTC lar deg gjøre... Veldig irriterende å måtte scrolle nederst på fks. Vg nett, og velge: "ta meg til nettutgaven". Ellers er dette en prima tlf...

 

Bruker du standard nettleser? Fikk valget om mobil eller desktop-utgaven i både Dolphin HD, Firefox og Opera. Bruker ikke standardleseren selv og fant det ikke ut etter en kjapp kikk. Mangler også en hjemknapp ser jeg.

Lenke til kommentar

Du kan endre useragent i standard-nettleseren ved å taste inn about:useragent i søkefeltet og velge "Desktop" i menyen. Dette blir dog ikke lagret, så du må gjøre dette hver gang du starter opp nettleseren. Så det enkleste er å laste ned en annen nettleser som har useragent-innstillinger, som f.eks Dolphin HD, Opera Mobile, Boat Browser osv.

Lenke til kommentar

Hvordan kan man få kalenderoppføringer i S-Planner til å vises på hjemsiden?

 

Vil gjerne vite når venner har bursdag, når tidsfrister utgår o.l uten å måtte klikke meg inn på S-planneren.

 

Jeg bruker Smooth Calendar:

http://www.appbrain.com/app/smooth-calendar/se.catharsis.android.calendar

Den viser inntil seks av de første hendelser i S-Planner og er veldig grei hvis du ikke har oppført masse hendelser hver dag. Dette er en widget.

 

 

export_08.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan man få kalenderoppføringer i S-Planner til å vises på hjemsiden?

 

Vil gjerne vite når venner har bursdag, når tidsfrister utgår o.l uten å måtte klikke meg inn på S-planneren.

 

Jeg bruker Smooth Calendar:

http://www.appbrain.com/app/smooth-calendar/se.catharsis.android.calendar

Den viser inntil seks av de første hendelser i S-Planner og er veldig grei hvis du ikke har oppført masse hendelser hver dag. Dette er en widget.

 

 

Ja! Noe slikt jeg er ute etter! Jeg får prøve denne. Takk skal du ha.

Lenke til kommentar

Følger ikke polaris office med? Det er den på min hvertfall. Den kan både opprette dokumenter, og lese pdf og alt av office filer, til og med docx.

 

Jupp, Polaris Office følger med i alle regioner mobilen blir solgt. Hvis du ser etter flere lignende programmer har Samsung samlet en del gode i appen Samsung Apps!

 

 

Takk for svar. Hadde ikke lagt merke til det programmet. Det dekker mitt behov.

Thanks. :-)

Lenke til kommentar

Til dere som opplever dårlig batteritid på Noten deres. Hva har dere gjort? Sendt den inn igjen eller bestilt nytt batteri? Har dere funnet noen apps eller programmer som kjører i baksgrunnen og suger batteriet tomt?

 

Jeg opplever ihvertfall at batteriet ikke varer en halv dag en gang før det må lades opp igjen. Har hatt telefonen nå i fire dager og må si at dette skuffer meg stort. Vurderer å sende den inn igjen, men vet ikke om det er grunn god nok til å heve kjøpet.

Lenke til kommentar

Til dere som opplever dårlig batteritid på Noten deres. Hva har dere gjort? Sendt den inn igjen eller bestilt nytt batteri? Har dere funnet noen apps eller programmer som kjører i baksgrunnen og suger batteriet tomt?

 

Jeg opplever ihvertfall at batteriet ikke varer en halv dag en gang før det må lades opp igjen. Har hatt telefonen nå i fire dager og må si at dette skuffer meg stort. Vurderer å sende den inn igjen, men vet ikke om det er grunn god nok til å heve kjøpet.

 

Last ned cpuSPY(gratis) eller noe liknende, sjekk at telefonen din faktisk går i deep sleep. Jeg hadde problemet at min alltid var våken, så kunne fint tappe 30-40% batteri bare mens jeg var på jobb i 6 timer uten å engang røre telefonen. Sjekk også Settings -> Applications -> Battery usage (eller noe slikt) for å se hva som bruker mest batteri. Tror Android OS skal være den mest brukte, men mener på det er Cell Standby på min, har ikke noten forran meg nå så mulig noen andre kan bekrefte. Hvis det er noen apps på lista som bruker unormalt mye av ressursene dine så kanskje du har funnet problemet.

Prøv også å skru av alt av wifi, data, gps, bluetooth o.l når du ikke bruker det.

 

Med min nåværende bruk varer den i 2 dager ca. Jeg har rootet min og installert CriskeloROM og den er rett og slett HELT fantastisk. ;) Det var også denne ROM'en som fikset mitt Deep Sleep problem fra forrige ROM.

Endret av krs10jan
Lenke til kommentar

Til dere som opplever dårlig batteritid på Noten deres. Hva har dere gjort? Sendt den inn igjen eller bestilt nytt batteri? Har dere funnet noen apps eller programmer som kjører i baksgrunnen og suger batteriet tomt?

 

Jeg opplever ihvertfall at batteriet ikke varer en halv dag en gang før det må lades opp igjen. Har hatt telefonen nå i fire dager og må si at dette skuffer meg stort. Vurderer å sende den inn igjen, men vet ikke om det er grunn god nok til å heve kjøpet.

 

Last ned cpuSPY(gratis) eller noe liknende, sjekk at telefonen din faktisk går i deep sleep. Jeg hadde problemet at min alltid var våken, så kunne fint tappe 30-40% batteri bare mens jeg var på jobb i 6 timer uten å engang røre telefonen. Sjekk også Settings -> Applications -> Battery usage (eller noe slikt) for å se hva som bruker mest batteri. Tror Android OS skal være den mest brukte, men mener på det er Cell Standby på min, har ikke noten forran meg nå så mulig noen andre kan bekrefte. Hvis det er noen apps på lista som bruker unormalt mye av ressursene dine så kanskje du har funnet problemet.

Prøv også å skru av alt av wifi, data, gps, bluetooth o.l når du ikke bruker det.

 

Med min nåværende bruk varer den i 2 dager ca. Jeg har rootet min og installert CriskeloROM og den er rett og slett HELT fantastisk. ;) Det var også denne ROM'en som fikset mitt Deep Sleep problem fra forrige ROM.

 

 

Har egentlig ikke problemer med at den bruker så mye batteri i dvalemodus. Det er mest det at jeg synes batteriet blir fort dårlig hvis jeg surfer og bruker andre ting på telefonen.

 

Jeg mener jeg burde kunne forvente at batteriet varer lengre enn 4-5 timer med litt surfing på nettet. Jeg ser også at folk her inne har 50% igjen på batteriet på slutten av dagen med mye bruk. Jeg har ihvertfall helt motsatt erfaring.

Lenke til kommentar

Til dere som opplever dårlig batteritid på Noten deres. Hva har dere gjort? Sendt den inn igjen eller bestilt nytt batteri? Har dere funnet noen apps eller programmer som kjører i baksgrunnen og suger batteriet tomt?

 

Jeg opplever ihvertfall at batteriet ikke varer en halv dag en gang før det må lades opp igjen. Har hatt telefonen nå i fire dager og må si at dette skuffer meg stort. Vurderer å sende den inn igjen, men vet ikke om det er grunn god nok til å heve kjøpet.

 

Gå inn på innstillinger-> om telefonen -> batteribruk

 

Er telefonen "aktiv" selv om skjermen er av?

Jeg hadde samme problem med batteriet.

 

Alt jeg gjorde var å slå av GPSen. Det var alt som skulle til for meg.

Jeg fant senere ut at det var Latitude som sto for batterebruket. (tror ihvertfall det. siden alt ble bra etter jeg slo av latitude og på med GPSen.)

Lenke til kommentar

Til dere som opplever dårlig batteritid på Noten deres. Hva har dere gjort? Sendt den inn igjen eller bestilt nytt batteri? Har dere funnet noen apps eller programmer som kjører i baksgrunnen og suger batteriet tomt?

 

Jeg opplever ihvertfall at batteriet ikke varer en halv dag en gang før det må lades opp igjen. Har hatt telefonen nå i fire dager og må si at dette skuffer meg stort. Vurderer å sende den inn igjen, men vet ikke om det er grunn god nok til å heve kjøpet.

 

For min del var det Google+ som var synderen. På en eller annen måte gikk den i frø i det den lastet opp bilder og ble stående våken og med datatilkoblingen oppe. Hvis du kan ta deg råd til å bruke noen kroner, så er System Panel genial. Her kan du be appen holde oversikt over hvilke apps som bruker CPU og på den måte avsløre synderen.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Har gått gjennom listen over hvilke programmer som bruker mest strøm og det er Android OS og Skjerm som trekker mest av strøm der. Tingen er at skjermen min er innstilt på laveste strømstyrke og skal da ikke suge så voldsomt mye strøm som det ser ut til at den gjør. Det med Android OS får jeg vel ikke gjort så mye med.

 

Synes det er utrolig irriterende at en telefon til 5000 kr. ikke takler å gå en halv dag med moderat bruk uten å måtte lades opp igjen.

 

Har også skrudd av GPS uten at det hjelper noe særlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...