Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg slet selv med elendig batteri etter ICS. Tok en total fabrikkreset, usb inkl, men det hjalp ikke merkbart. Mistet cirka 10% i timen selv med middels bruk. Etter dette slett jeg cache og alle problemene mine ble løst. Batterilevetiden er tilbake til fantastisk, kan uten problemer gå en dag uten lading og fortsatt ikke bekymre meg for neste dags bruk. Over en natt bruker telefonen 5% strøm, mer eller mindre.

 

Hvordan gjør du dette da? Step-by-step for dummies :D

Lenke til kommentar

Etter dette slett jeg cache og alle problemene mine ble løst.

 

Hvordan gjør du dette da? Step-by-step for dummies :D

 

 

- skru av telefonen

- Hold samtidig inne [hjemmeknappen]-[volum opp]- [power], OBS! hold dem inne helt til menyen dukker opp

- Nå kommer du inn i en meny, trykk volumknappen nedover på menyen for å endre valg,

- Trykk på powerknapp for å aktivere/velge whipe cache.

- Etter dette velger du reboot på menyen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv dette vidundret av en telefon, har bare funnet noen små "feil" med den så langt, men det irriterer meg veldig mye.

 

Har gått til innkjøp av samsung sin dockingstasjon til Note, problemet er at hver gang jeg setter telefonen i stasjonen kommer en slags nattklokke app opp. Denne liker jeg ikke. Vet noen hvordan jeg kan forhindre at dette skjer?

 

En annen ganske irriterende funksjon er at den lager lyd når den er fulladet, veldig plagsomt klokka 04:13 :p. Hvordan kan jeg få den til å bare være stille? Uten at jeg slår den på lydløs, vil jo at folk skal ha muligheten til å få tak i meg hvis det skulle være noe.

Lenke til kommentar

Leste på XDA at hvis man kobler telefonen av laderen med skjermen på så skal deep sleep funke. Skal teste dette selv. Min har plutselig bestemt seg for å være i snart 2 døgn med mye bruk, veldig merkelig.

 

Jo Are: Jeg hadde samme problemet med bilholderen, hver gang jeg satt den i holderen, så dukket Bil appen opp, fant ikke noe sted å skru av dette. Nå bruker jeg CM9, så slipper dette.

Lenke til kommentar

- skru av telefonen

- Hold samtidig inne [hjemmeknappen]-[volum opp]- [power], OBS! hold dem inne helt til menyen dukker opp

- Nå kommer du inn i en meny, trykk volumknappen nedover på menyen for å endre valg,

- Trykk på powerknapp for å aktivere/velge whipe cache.

- Etter dette velger du reboot på menyen

 

Pass på når du gjør dette.

 

Note har en bug som kan gjøre at mobilen faktisk ødelegges om man gjør dette på ICS.

 

Det kan derfor lønne seg å gjøre reseten i Gingerbread i stedet.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

noen som har testet swiftkey 3 keyboard og vet om det er ok eller bare tull?

 

En av de beste tastaturløsningene for Android. Applikasjonen lærer mens en skriver og gjør at skrivingen går mye fortere dets mer du bruker applikasjonen. Anbefales,

 

noen som har testet swiftkey 3 keyboard og vet om det er ok eller bare tull?

 

En av de beste tastaturløsningene for Android. Applikasjonen lærer mens en skriver og gjør at skrivingen går mye fortere dets mer du bruker applikasjonen. Anbefales,

Lenke til kommentar

- skru av telefonen

- Hold samtidig inne [hjemmeknappen]-[volum opp]- [power], OBS! hold dem inne helt til menyen dukker opp

- Nå kommer du inn i en meny, trykk volumknappen nedover på menyen for å endre valg,

- Trykk på powerknapp for å aktivere/velge whipe cache.

- Etter dette velger du reboot på menyen

 

Pass på når du gjør dette.

 

Note har en bug som kan gjøre at mobilen faktisk ødelegges om man gjør dette på ICS.

 

Det kan derfor lønne seg å gjøre reseten i Gingerbread i stedet.

 

-KJ

 

Gidder du å utdype litt? Har du referanser til erfaringer her? Syns dette høres ille ut, spesielt mtp at jeg har gjort nettopp dette i ICS en 9-12 ganger ... :hmm:

Lenke til kommentar

Og en annen ting. Får konstant en trekantvarsel oppe i venstre hjørne som maser om at jeg har "mistet datatilkoblingen fordi du har forlatt hjemmenettverket med dataroaming slått av".

 

Når jeg trykker på varselet kommer jeg til datatilkoblinginstillingene. Jeg har roaming på, men jeg vil jo ikke ha mobildata aktivert hele tiden.

 

Hvordan får jeg bort denne?

Lenke til kommentar

- skru av telefonen

- Hold samtidig inne [hjemmeknappen]-[volum opp]- [power], OBS! hold dem inne helt til menyen dukker opp

- Nå kommer du inn i en meny, trykk volumknappen nedover på menyen for å endre valg,

- Trykk på powerknapp for å aktivere/velge whipe cache.

- Etter dette velger du reboot på menyen

 

Pass på når du gjør dette.

 

Note har en bug som kan gjøre at mobilen faktisk ødelegges om man gjør dette på ICS.

 

Det kan derfor lønne seg å gjøre reseten i Gingerbread i stedet.

 

-KJ

 

Gidder du å utdype litt? Har du referanser til erfaringer her? Syns dette høres ille ut, spesielt mtp at jeg har gjort nettopp dette i ICS en 9-12 ganger ... :hmm:

 

Jeg kan i hvertfall skrive under på at mobilen KAN ødelegges når du flasher/wiper på standard ICS for Note'n...

Skulle flashe CM9 fra standard ICS-rom og kernel på Note'n, CM9-rom'en installerte seg som normalt, men da jeg skulle reboote etter innstalleringen skjedde ingen verdens ting; telefonen slo seg ikke på, ladet ikke (dvs telefonen ble småvarm etter noen timer med lading, men ingen livstegn), og kom ikke opp som eksternt lagringsmedie når jeg koblet den til pc-en..

Etter mye frustrasjon, googling og x-antall leste xdatråder, fant jeg ut at jeg hadde super hard-bricka telefonen, og at den nå ikke ville være til mye annen nytte enn som en leke for en 2-åring.. AARGH!

Det skal sies at jeg hadde flashet mange forskjellige custom-rom's før dette skjedde, også fra Samsung sin standar-ICS og til CM9 uten problemer, tydligvis noe som inntreffer uvilkårlig..

(slutten på visa ble at jeg kjøpte en ny Note, flasher ALDRI et customrom fra samsung's standard ICS igjen..)

Lenke til kommentar

 

Jeg kan i hvertfall skrive under på at mobilen KAN ødelegges når du flasher/wiper på standard ICS for Note'n...

Skulle flashe CM9 fra standard ICS-rom og kernel på Note'n, CM9-rom'en installerte seg som normalt, men da jeg skulle reboote etter innstalleringen skjedde ingen verdens ting; telefonen slo seg ikke på, ladet ikke (dvs telefonen ble småvarm etter noen timer med lading, men ingen livstegn), og kom ikke opp som eksternt lagringsmedie når jeg koblet den til pc-en..

Etter mye frustrasjon, googling og x-antall leste xdatråder, fant jeg ut at jeg hadde super hard-bricka telefonen, og at den nå ikke ville være til mye annen nytte enn som en leke for en 2-åring.. AARGH!

Det skal sies at jeg hadde flashet mange forskjellige custom-rom's før dette skjedde, også fra Samsung sin standar-ICS og til CM9 uten problemer, tydligvis noe som inntreffer uvilkårlig..

(slutten på visa ble at jeg kjøpte en ny Note, flasher ALDRI et customrom fra samsung's standard ICS igjen..)

 

Hey Segbrev, dette skjedde med meg for lenge siden med min første Samsung Galaxy S 1 da jeg brukte Kies for å oppgradere firmwaren. Den oppgraderte, startet mobilen på nytt, men ingenting skjedde, svart skjerm, tlf var død. Hvordan er det mulig, å lage et så dårlig supportsoftware fra Samsung sin side?

 

Min løsning ble, selv om jeg tok kontakt med Samsung som ikke kunne annet en å anbefale å sende tlf inn til reparasjon, var at jeg fant http://www.samfirmware.com/. Her fant jeg SGS-rom i alle versjoner, også nyere enn den Kies "oppgraderte" til.. det var også programvare og dårlige bruksanvisninger til hvordan man gjorde det, det var ikke enkelt, tok meg en helg men etterhvert fikk jeg det til og telefonen var oppe og kjøre igjen.

 

Det siste problemet var da å få datatraffikken til å fungere. En telefon til teknisk avdeling i Telenor hjalp ikke, de visste ikke hvordan dette kunne fikses. Ironisk nok fant jeg løsningen etterpå på telenors hjemmesider, der man kan laste ned driver til nettopp dette ;)

 

Så det ble noen dager med banning og steiking men for meg ble dette løsningen... ikke å anbefale, men ville nett fortelle det.. lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...