Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Oppdaterte nylig Note'n min til ICS selv også, og de 2 første dagene opplevde jeg samme problem som mange andre, dvs nedsatt batteritid. Før var den ved normal bruk ved ca 20% batteri når jeg la meg (og la den da til lading) men etter ICS så var den nede på 15% (og pep om charging) rundt 7 tiden om kvelden.

 

Men ettersom jeg jobber med IT support så tenkte jeg å prøve å fikse det selv først. Så jeg gjorde den klassiske "Turn it off and on again", og nå er batteritiden min 3-doblet...

Jeg har gps og Bluetooth skrudd av som vanlig, og bare wi-Fi på (som før). Men etter at jeg rett og slett bare skrudde den av og på igjen, og så ladet den en kveld så brukte jeg den som normalt. Når jeg da la meg om kvelden var batteriet fremdeles på 77%!

Så jeg valgte å ikke lade den for å se hvordan det gikk, og dagen etter så var den nede på ca 15% batteri når jeg la meg. Dvs den gikk fra å vare i ca 17 timer til 41 timer. Not too shabby...

 

For referanse så kjører jeg en helt standard Note uten noe ROM-endring eller slikt.

Endret av Rincewind
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle som klager på dårlig batteritid etter ICS har forsikret seg om at telefonen går i deep sleep-modus? Er blitt skrevet veldig mange ganger på hvordan man aktiverer den.

Istedet for å skrive det du gjør, kunne du jo heller skrive hvordan man skal gjøre det. Jeg har fulgt det "byggern" har lagt ut, men det holder en dag, så er vi i gang igjen med dårlig batteri.

Lenke til kommentar

Trikset til "Byggeren" virket her også. Nå er allt fryd og gammen...... :)

 

Trodde jeg. Den gikk tilbake til å tute å kjøre på 200 MHZ og trakk 15 % på under 2 timer, uten bruk. Bare lå på bordet. Er det noen som har kontaktet Samsung angående dette?

Spør du meg, så er dette en skandale. Dette burde jo komme ut, så dem ser seg nødt til å fikse det. :nei2:

 

Våknet i dag etter at telefonen hadde ladet i hele natt..

Trodde jeg skulle få se hvor mye strøm som var igjen etter arbeidsdagen (den har klaget på mer strøm sånn i 16 tiden etter ICS)

 

Visst faen piper den ikke i dag også !

 

Deep Sleep "skrudde seg av" igjen i natt :p

 

Utrolig kjedelig !

Lenke til kommentar

Samme driten her. Fulladet klokka 3 i natt, gikk til sengs med CPU Spy resatt og aktivert. Klokka 9 i morges var det bare 60% igjen av batteriet og tlf hadde ikke vært innom Deep Sleep engang. 95% av tiden hadde den liggi på 200Mhz. Også her virka ymse metoder for å starte DeepSleep bare i et døgn elns før det var på'an igjen.

Lenke til kommentar

Fikk min Note i dag, og her er det noe galt.

 

Telefonen lager oppstartslyden og går til lockscreen konstant, hvert 10sek eller så. Den kobler seg også ut av nettverket og jeg får "ingen tjeneste". Får ikke gått inn på mobilnettverksinstillingene da. Får heller ikke tatt factory reset, siden telefonen går til lockscreen før den får satt i gang. Får da heller ikke oppdatert til ICS, skjer ikke noe når jeg trykker på programvareoppdatering eller noe annet inne i den menyen.

 

Hvis jeg går inn på meldinger så er hele skjermen svart utenom klokka og ikonene i høyre hjørne.

 

Den blir også ganske varm oppe i området litt nedenfor kameraet.

Lenke til kommentar
Får heller ikke tatt factory reset, siden telefonen går til lockscreen før den får satt i gang.

 

Du kan ta nullstille telefonen på følgende måte

 

- skru av telefonen

- Hold samtidig inne [hjemmeknappen]-[volum opp]- [power], OBS! hold dem inne helt til menyen dukker opp

- Nå kommer du inn i en meny, trykk volumknappen nedover på menyen for å endre valg,

- Trykk på powerknapp for å aktivere/velge factory reset.

Endret av byggeren
Lenke til kommentar

Her er hva Samsung sier på sin Facebookside:

 

" Hei Svein Arild! Litt surr blir det når vi skal svare på mye i en melding. XXLQ3 er siste versjonen til Note. Vi svarte dette til xxxx, men det er ikke like lett å orientere seg her i tråden nå. Det er build-versjonen du må se p...å, ikke grunnbåndsversjon. Det er vanskelig å si hva som er problemet hvis du fortsatt har batteriproblemer etter nullstilling. Vi vet at enkelte har nullstilt telefonen sin opptil 3 ganger før alt har vært på stell igjen, og man må også passe litt på appene man har installert på telefonen sin. Vi skal uansett sjekke opp disse batterigreiene med ICS og Note. Det er det beste svaret vi kan gi foreløpig, og hvis noen har noen gode tips, må dere gjerne dele dem."

Endret av Rottweilerhannen
Lenke til kommentar

Restatte igjen i dag (bare for Deep Sleep, altså ut med batt etc)

Det virket det, men plutselig var det et annet problem.

 

Samsung-Tastatur brukte 31% av batteriet, mens skjermen lå på 10%

Telefonen ble Varm selv når den lå helt stille..

 

Byttet til Swype da jeg tenkte at dette var et annet "program" som sikkert ikke hadde samme problem.

Men neida, plutselig sneik "Swype" seg til toppen av batteribruks lista.. Samme varmen også.

 

Prøvde å skru av å på telefonen, men dette hjalp lite.

 

:s Noen som vet Hva som kan være problemet her?

Lenke til kommentar

Jeg så en Galaxy Note idag som var flasha til Paranoid rom (Tablet/Hybrid). Denne var så fet at jeg fikk lyst til å prøve den. Har noen testa den og har noen erfaringer med den?

 

Lar det seg gjøre å roote en telefon som har blitt oppgradert til Android 4.0.3 (via official update uten root)?

Lenke til kommentar

Jeg slet selv med elendig batteri etter ICS. Tok en total fabrikkreset, usb inkl, men det hjalp ikke merkbart. Mistet cirka 10% i timen selv med middels bruk. Etter dette slett jeg cache og alle problemene mine ble løst. Batterilevetiden er tilbake til fantastisk, kan uten problemer gå en dag uten lading og fortsatt ikke bekymre meg for neste dags bruk. Over en natt bruker telefonen 5% strøm, mer eller mindre.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg wipe min x3, gjennopprette fullstendig x3, kjøre "fixetrixen" med flymodus/batteri mm, så får jeg da se om min telefon er helbredet. Det største helvete er å legge inn alt omigjenigjen og igjen. :dremel:

 

Du kan bare spare deg jobben. Jeg har testet _mange_ ROMs fra flere forskjellige CSCer, og har tatt full reset mellom hver gang. Bugen har alltid kommet før eller senere.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Nå skal jeg wipe min x3, gjennopprette fullstendig x3, kjøre "fixetrixen" med flymodus/batteri mm, så får jeg da se om min telefon er helbredet. Det største helvete er å legge inn alt omigjenigjen og igjen. :dremel:

 

Du kan bare spare deg jobben. Jeg har testet _mange_ ROMs fra flere forskjellige CSCer, og har tatt full reset mellom hver gang. Bugen har alltid kommet før eller senere.

 

-KJ

 

Ok, men nå er jobben gjort, så nå får jeg se. Jeg har via tre-knappers-komboen tvangsnevrotisk wipet den tre ganger mellom hver restart, og fullstendig fabrikkresett tre ganger mellom hver restart - altså tilsammen 9 ganger av hver. (Nå rusler den i alle fall inn i deep-sleep) Hvis ikke denne psykiatrisk syke fremgngsmetoden virker, så er løpet kjørt - da er jeg innlagt, og telefonen kastet i veggen - og jeg blir en Appleguy! ;-))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...