Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Noen som har trøbbel med mms? Får det ikke til å fungere. Vært i kontakt med onecall, og de har gjort alt de kunne for å hjelpe meg ink nytt simkort og resatt abonnementet mitt. Alle instillingene på telefonen er riktig, men det fungerer fortsatt ikke. Får selve meldingen og det står at den laster ned, men ingenting skjer.

 

Sendte en mail til samsung kundeservice, som forøvrig har et helt latterlig dårlig system for kundehenvendelser. Alt de gjorde var å spørre om jeg hadde pakkedata aktivert, noe som selvfølgelig var det første jeg prøvde.

Endret av Roundsound
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, da har jeg tatt skrittet over til ICS.

 

Men eh... sikkert nevnt før et sted, men hvordan syncer man kontakter opp mot Facebook? Ser ut som om Facebook kontakter er blitt helt 'sjaltet ut' til fordel for bare Google? Kun mulighet for syncing av meldinger og kalender fra Facebook under Kontoer? Tok heldigvis backup av kontakter før oppgradering, men jeg vil jo gjerne ha jevnlige oppdateringer av opplysninger og profilbilder etc.

Lenke til kommentar

Noen som har noen anbefalinger til roms til Note? Noen som fungerer stabilt, og er greie mot batteriet?

 

Hvis du orker å ofre garanti så er Paranoidandroid (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1662802) veldig bra. Basert på CM 9, og med tabletUI.

 

Ellers så er den mest stabile jeg har prøvd stock. Alle andre jeg har prøvd har hatt sine svakheter som fører til kræsj eller heng.

 

-KJ

Lenke til kommentar

er jo i grunn fornøyd med den, men det er noe som plager meg:

- Går ikke å skru av lyd ved tilkobling av lader og lyd når batteri er fullt.

- Idiotisk plasserte power knapper i notifikasjons linjen.

- Den auto rotasjons tingen er veldig frustrende.

 

Er jo bare små ting dette, men har følelsen av at ting blir litt lukket rundt meg. Hadde fra før en HTC desire som jeg hadde rootet, og det ble litt kjedelig med plain Galaxy note :p

 

Vil bare kommentere at jeg er ganske sikker på at jeg har sett noen innstillinger for de lydene et stes, men husker ikke hvor. Autorotasjon kan du jo også skru av på f.eks statusmenyen.

Endret av doraemon
Lenke til kommentar

Jeg hadde ca. 100% batteri i går kveld sånn i tolvtida, nå er det på 17%. Så det ser ut til at jeg også har det problemet som er beskrevet. Det ser dog ikke spesielt mistenkelig ut når jeg ser på forbruket - der står skjerm på 34% og de andre tingene ca. tredelen av det. Men i og med at jeg nesten ikke har brukt mobilen, så er det litt rart at skjermen har tatt såpass mye batteri, forsåvidt.

 

Et spørsmål; har dere også fått et valg i Innstillinger som heter "{ } Utvikleralternativer" ? Det ser liksom ikke ut som det inneholder valg jeg som vanlig forbruker burde ha direkte tilgang til...?

 

Ellers er jeg fornøyd med ICS så langt. Fikk beholde alle meldinger og apper etter oppgradering, så det var jo praktisk.

Lenke til kommentar

OK, jeg fant svaret selv; Facebook og Google+ har vel blitt så bitre konkurrenter at Google ikke kunne la kontaktsync med Facebook bli igjen...

Skal visst la seg ordne til en viss grad med appen 'HaxSync', men helt det samme blir det visst ikke.

 

Har ikke noe med Google+ å gjøre. Er facebook appen som ikke er oppdatert fullstendig for ICS. Testet en hack jeg fant på XDA som endret noe i FB appen, da syncet den bilder, men i ræva oppløsning. HaxSync syncer bilder i høy oppløsning og fungerer meget bra.

 

Noen som har noen anbefalinger til roms til Note? Noen som fungerer stabilt, og er greie mot batteriet?

 

Prøv CM9 nighly's. Fungerer meget bra så langt. Hvis du ønsker noe som har Touchwiz, så er det jo andre rommer som har dette.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

 

Har ikke noe med Google+ å gjøre. Er facebook appen som ikke er oppdatert fullstendig for ICS.

 

Tja... det kunne jeg jo ha forstått dersom valget for å synce kontakter fortsatt sto der men bare ikke fungerte, men valget er jo helt borte?

 

Men om det er sant er det jo bare bra i så fall - bare å vente på en oppdatering.

Lenke til kommentar

Ett ord: Argh. En bortimot perfekt mobil ligner nå faretruende på min forrige møkkamobil av dimensjoner LG Optimus 2X.

- Har deep sleep problemet.

- Når jeg bruker den renner strømmen ut.

- Har blitt generelt tregere og henger seg opp støtt og stadig med full load på cpu'en. Særlig dette irriterer meg, og var nesten ikke tilfelle før oppgraderingen. Ref bildet så så jeg nesten aldri grafen gå i taket før.

- Kameraet starter tregt og har fått lag etter hvert bilde.

 

I det hele tatt. Masse mer jeg kunne ramset opp.

 

Får prøve å ta en fabrikkreset og se om det hjelper? Bare så pes å installere alt på nytt igjen. Argh.

post-60093-0-17542300-1341522665_thumb.png

Endret av doraemon
Lenke til kommentar

Jeg hadde ca. 100% batteri i går kveld sånn i tolvtida, nå er det på 17%. Så det ser ut til at jeg også har det problemet som er beskrevet.

 

....meeen fra i går kveld til nå har batteriet nesten ikke gått ned fra ca 90% i det hele tatt.... Nå har jeg riktignok så og si ikke brukt den, men det hadde jeg forsåvidt ikke i går heller.

 

Vet ikke om det har noe å si, men i går lot jeg den gå helt ut, til jeg fikk beskjed om å lade, og ventet litt til også før jeg satte den til lading, og deretter ladet jeg den fullt opp. Mulig at det hjalp?

Lenke til kommentar

Optimist.

 

Jeg har skrevet det tidligere i tråden, men kan gjerne gjenta meg;

 

Dette er en bug det ikke finnes en permanent fiks til annet enn å bruke en tredjepart ROM. Du kan få det til å forsvinne for en stund (opptil noen dager), men den vil alltid komme tilbake. Uansett om du resetter til du blir blå.

 

Det er bare å innse det; Samsung / Google har gjort en rævva jobb med dette. Bugen har vært der veldig, veldig lenge nå, og selv om den trigges av tredjepart apps eller andre sære ting så har brukerne rapportert om det såpass lenge at de bør ha nok data til å løse det.

 

Kan forøvrig fortelle at det er kjipt å bytte ut Noten med noe med lavere oppløsning på skjermen... :)

 

-KJ

 

Edit:

 

Her er lenker til bug reportene hos Google:

 

https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=32277

https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=16721

Endret av jevel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan få det til å forsvinne for en stund (opptil noen dager), men den vil alltid komme tilbake. Uansett om du resetter til du blir blå.

Jeg oppgraderte til ICS på dagen det kom til Note her i Norge og slet skikkelig med batteriet. Buggen har fortsatt ikke kommet tilbake til meg etter jeg både fabrikkresatte og clearet cachen. Er jeg bare drittheldig så langt eller? Mister kanskje 5% strøm iløpet av en natt med 9 timers søvn.
Lenke til kommentar

En optimistisk melding:

 

"Skrevet 29. juni 2012 - 14:36

Nå skal jeg wipe min x3, gjennopprette fullstendig x3, kjøre "fixetrixen" med flymodus/batteri mm, så får jeg da se om min telefon er helbredet. Det største helvete er å legge inn alt omigjenigjen og igjen. :dremel: "

 

Ok, i dag er det den 07 juli, og ennå funker det helt fint her, så enten er jeg dritheldig og lever på lånt tid og buggen innhenter meg snart, eller det finnes unntak på at buggen kommer igjen? Blir det surr igjen, så skal jeg øyeblikkelig rapportere!

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt poenget med å wipe tre ganger og gjenopprette tre ganger etc. - det blir litt som å danse rundt en gravstein og slenge salt over skulderen ved fullmåne for meg. Dette er jo digitalt, så enten funker det vel (alt blir korrekt lagt inn), eller så gjør det det ikke? Og de tilfellene det ikke funker, så er vel ikke tredje gangen noen større garanti enn den første eller andre?

 

Eller er det noe her jeg ikke har tenkt over?

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt poenget med å wipe tre ganger og gjenopprette tre ganger etc. - det blir litt som å danse rundt en gravstein og slenge salt over skulderen ved fullmåne for meg. Dette er jo digitalt, så enten funker det vel (alt blir korrekt lagt inn), eller så gjør det det ikke? Og de tilfellene det ikke funker, så er vel ikke tredje gangen noen større garanti enn den første eller andre?

 

Eller er det noe her jeg ikke har tenkt over?

 

Glemte jeg å si at jeg var naken og hadde en agurk opp i baken samtidig som jeg utøvde mine magic trix?

 

Vel, at noe er "digitalt" og av den grunn skal fungere optimalt - er vel så galt! Hehe ...

 

På Samsung sine egne Fjesing-sider sier Samsung-support at de hadde fått brukerrapporteringer på at en tre-gang i slette-resette-operasjonene hadde gjort susen. Derfor jeg ut i fullmånen spratt, og gjemte meg i et kratt - men jaggu har det ikke virket i over en uke nå så ...

Lenke til kommentar

Glemte jeg å si at jeg var naken og hadde en agurk opp i baken samtidig som jeg utøvde mine magic trix?

Aahh... da kan jeg forstå det. ;)

 

Vel, at noe er "digitalt" og av den grunn skal fungere optimalt - er vel så galt! Hehe ...

Nei, ikke 'fordi det er digitalt' - gudene vet (sannsynligvis ikke) hvor mye trøbbel det kan være med digitale dingsbomser, men som jeg nevnte i klammer; så lenge alt blir lagt korrekt inn, så burde ikke antallet ganger man gjør det ha noe å si, for det kan jo da bli lagt korrekt inn første gangen like godt som tredje eller hundrede gangen.

 

Meeen blås i det; det er bra det funka for deg ihvertfall da (så langt). :)

Lenke til kommentar

Hvis trippelwipe virkelig fungerer gleder jeg meg til å se Samsung forklare hva det er som virkelig skjer…

 

Men har som sagt wipet noe mer enn tre ganger uten at det har hjulpet for min del. På det lengste hadde jeg vel deep sleep i fire dager.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Hvis trippelwipe virkelig fungerer gleder jeg meg til å se Samsung forklare hva det er som virkelig skjer…

 

Men har som sagt wipet noe mer enn tre ganger uten at det har hjulpet for min del. På det lengste hadde jeg vel deep sleep i fire dager.

 

-KJ

 

Jeg ikke bare wipet, men fullstendig fabrikkresatte den i tillegg hver gang. Og dette gjorde jeg slik: 3xwipe, 3xresatt, så av og på, så samme prosess, så av og på, så samme prosess, altså wiping og resetting totalt 9x i 3x intervaller - bare for å gjøre galskapen komplett. Jeg er den første til å innrømme at det virker fullstendig idiotisk, ulogisk og intergalatisk - men nå rusler den ennå avgårde, og det er nå vel ca 12 dager siden, og den funker helt perfekt ennå, så ikke pokker om jeg vet, men antakeligvis er det tilfeldig og slik at noen telefoner helbreder seg selv etter buggen uansett. :confused:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...