Gå til innhold

Nå må de betale harddiskavgift


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jepp, er nok sannynligvis bare et tidsspørsmål før avgiften dukker opp her også, og med "god grunn", grunnet i at andre skandinaviske land har innført denne allerede. kyrne som kan melkes - blir melket!

Det håper jeg inderlig ikke. Jeg håper at politikere og folk her er smarte nok til å forstå at man kan ikke innføre en skatt som går rett i lommen på en privat organisasjon.

 

Finnes det eksempler på slike avgifter i Norge allerede? Jeg tror og håper ikke det, for da vil det isåfall være enklere å innføre.

 

TONO avgiften? Det er vel akkurat det samme egentlig for mye annet media opp til nå, bare ikke harddisker.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

HaHaHaHa - ler så jeg nesten griner her :dribble:

 

Dette var GOD fredagsmoro, men fra spøk til revolver. Det varer nok ikke lenge før det siger inn i trange, norske politiker-hjerner at her er atter en avgift de kan pålegge det norske folk.

 

Ikke at man skal undervurdere hverken den ene eller den andre. Men om man baserer seg på eksterne harddisker, usb eller whatever, hvor seriøst stor belastning kan man da egentlig være på platebransjens pengesekk ?

 

Selv den treigeste muppet kan vel kjøpe seg en 5-bays NAS, stuffe den med 2TB disker, og få seg 8TB med piratdata uten å betale en krone i avgift fordi man bruker interne disker ? :)

 

Ungdommer, ja kanskje snart helt ned i definisjonen barn, klarer jo å bygge sammen "gamer-rigs" som de har kjøpt på nett, så hvorfor skal de ikke kunne kjøpe ett par 8-port sata controllers og stappe inn 32TB raw i kabinettene sine også ?

 

Hadde platebransjen brukt pengene de bruker på krigen mot pirater, på subsidier til Wimp/Spotify istedet, slik at Wimp/Spotify kunne redusert prisene sine, så hadde nok antallet musikk-pirater sunket betraktelig. Men indirekte lønnsomhet blir jo tydeligvis for avansert for plateselskapene. Her jobber vi etter steinaldermetodikken "Fight fire with fire" istedet.

 

Den beste måten å unngå krig på, er og ikke krige.

Lenke til kommentar

Som mye annet i IT-verden er dette en lov som er umulig å oppretholde.

 

Jeg kjøper digital musikk, så har jeg en minnepinne som fast lagringplass.. Kopierer jeg den til hardisken er det lovelig, men hvis jeg kjøper musikken og bruker hardisken som fast lagringplass og kopierer det til minnepinnen er det derimot ulovelig..

 

Helt fantastisk :D

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

TONO-avgiften er noe helt annet. Den gjør at musikere får betalt når musikken deres blir spilt på radio o.l.

 

Dette er forøvrig helt utrolig av svenskene, og politikerne som godtok dette må jo ha vært lobotomert i gjerningsøyeblikket.

 

Nok en gang er målet å straffe de lovlige kundene mest mulig, og motivasjonen for å piratkopiere sangene blir bare større enn før.

Lenke til kommentar

TONO-avgiften er noe helt annet. Den gjør at musikere får betalt når musikken deres blir spilt på radio o.l.

 

Dette er forøvrig helt utrolig av svenskene, og politikerne som godtok dette må jo ha vært lobotomert i gjerningsøyeblikket.

 

Nok en gang er målet å straffe de lovlige kundene mest mulig, og motivasjonen for å piratkopiere sangene blir bare større enn før.

 

Det er mulig jeg blander samme to ting her - men jeg trodde TONO også hadde noen avgift på tape-bånd og CD-plater. Som sagt, mulig jeg blander navnene her og dette refererer til noe med annet navn.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Åpenbart er det å være artist det samme som å være i en vernet bedrift... og mange artister tjener penger så det holder.

 

Plate- og filmbransjen får særbehandling for sine særinteresser. I Norge kan advokatfirmate Simonsen drive med ulovlig overvåkning av internettaktivitet med myndighetenes velsignelse. Vi skal altså gjøre almennheten til en gjeng med kriminelle og destruere internett med idiotisk regulering for at noen kapitalister skal tjene litt mer.

 

 

Plate- og filmbransjen hadde ikke vært så store de er nå om det ikke hadde vært for piratkopiering (som å gi narkis til ungdommer for å skape avhengighet til film og musikk)... i Norge hadde vi fortsatt bare hatt Åga Alexandersen og A-Ha... de fleste Norske artister kan takke piratkopiering for at de har fått en karriere utover hjembygda og inn på MTV.

Lenke til kommentar

Nordmenn handler alkohol og tobakk i Sverige, men nå starter svenskene å kjøre til Norge for å kjøpe harddisker ^^

 

Men jeg blir aldri klok på folk som styrer land, man skulle tru at de fleste var hjernevaska og ikke kan si ordet NEI.

Kommer dette til Norge så tror jeg at jeg kommer til å dø, rett og slett av ydmykelse. (ydmykelse av at vårt eget folkeslag kan være så idiotiske rett og slett)

 

 

Samtidig er jeg litt overrasket over at Norge ikke har denne allerede, vi som vanligvis har avgifter på alt og alle...

Lenke til kommentar

Politikerne imponerer stadig - de mener ting, og gjør ting de så ABSOLUTT ikke har noen som helst form for kunnskap om!

 

Tror kanskje det snart er på tide med et par politikere her i verden som faktisk VET hva de snakker om, enten det er om veier, skoler, eller økonomi... Sette avgift på HDDer, huh... Hva i huleste, svarte h******* er det for noe? Skal ikke snart betale avgift for å gå også eller?

 

Her lukter jeg boikott blandt brukere i laaaange baner!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg får slutte meg til hylekoret, dette er helt fantastisk. I dette tilfellet er ikke engang ordet inkompetanse dekkende for politikeres evneveikhet.

 

Jeg forstår at politikere må velges, alle jobber med noen som helst krav til logikk vil antagelig være helt utilgjengelige for denne gjengen. Den totale mangelen på logisk tenkning gjør vel, selv etter genistreker som dette, at politikere undrer fælt på hvorfor folk flest ikke stoler på dem.

 

Et tips til svensk reiseliv siden politikere der for tiden er amøber;

Foreslå en skatt for alle som bor hjemme som i sin helhet tilfaller reiselivet. Tenk på det enorme tapet industrien har av at folk overnatter og spiser mat i eget hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...