Gå til innhold

Nå må de betale harddiskavgift


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Nå skal vel disse pengene gå til plateselskapene og ikke regjeringen.

 

Jeg er utvikler og tar forsåvidt gjerne imot penger fra en lagre-avgift, men platebransjen skal vel ha alt selv. De er mye viktigere å holde i live enn alle andre bransjer...

Lenke til kommentar

Ja, platebransjen er utrolig viktig å subsidiere av mange grunner:

 

- Sysselsetting. Tenk hvor mange som fratas jobbene sine dersom subsidiene fratas dem.

- Bevare den gode norske musikkulturen. MDG har vært fantastisk og realistisk reklame for landet.

- Selvforsyning. Tenk hvis det blir krig og utlandet sperrer for all import av musikk. Da vil jo befolkningen lide av musikkmangel.

- Undergrunnsmiljøene står i fare for å fraflyttes og hele bydeler kommer til å forfalle fordi det får store ringvirkninger for alle som lever av musikere. (utstyrsleverandører, salgskjedene etc). Flyttestrømmen må snus for en hver pris!

- Utenlandsk musikk kan inneholde psykisk farlige tekster. La oss holde melodipesten unna landet.

- Kortreist musikk er miljøvennlig. Kloden vil råtne dersom vi legger til rette for at folk kjøper langreist musikk.

- Ørologisk musikk er bra for ørene. Utenlandsk musikk er infisert med root-kit, gnd-modifiserte ingridienser og er kunstig næringsfattig grunnet pumping (loudness war).

 

Konklusjon: Stem på TONO-partiet og få de over sperregrensa.

 

 

 

(For de som lurer: Ja, det er ironi og sarkasme så det holder, inspirert av en helt annen politisk sak) :)

Endret av Simen1
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Enig med deg simen ^_^

Jeg støtter gjerne musikere ved å dra på konserten de holder eller ved å kjøpe direkte fra dem om det er mulig , å putte penger rett i lomma på bransjen uten at musikeren får noe er jeg derimot ikke med på.

Kommer ikke til å støtte en avgift på lagringsmedier her i landet og vi bør nok vurdere om den pengestøtten vi pr dags dato gir bør reduseres med tanke på forandringer i miljøet.

Lenke til kommentar

Om man kan omgå ved å selge som byggesett for ekstern HDD kan vel produsenter fikse byggesett der kabinettet er av papp, eller noe annet billig?

 

Edit: Ah, kun til eksterne HDD-er. Kommer ikke tydelig fram når man skummer gjennom artikkelen.

 

Anbefales å sjekke kildene forresten. Denne forklarer fint.

Endret av Jonta
Lenke til kommentar

Jeg hadde skjønt det om plateselskapene hadde hatt store problemer med å få ting til å gå rundt, men akkurat nå så er dette bare et ekstra toalettsete i gull på privatflyene til ledelsen/artistene.

 

Med så mange smarte folk som jobber for seg, så burde de også skjønne at 1 nedlastet plate ikke automatisk er 1 tapt salg, men det gjør de ikke.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Bare jeg som tenkte at her er de 10-15år for sent ute?

(jeg er sent ute med å kommentere også, men jeg trodde jeg hadde funnet en 10år gammel artikkel)

 

Det var jo i gamle dager, da jeg gikk på skolen man drev å lånte å delte rundt på musikken med minnepinner ol..

Gikk egentlig mest i brente CDer på den tiden...

 

Det er da ingen som driver å deler filer slik lengre? Eller?

Om man da ikke skal låne bort hele blu-ray samlingen sin på 2Tb...

Alt foregår jo over nettet...

 

Regner med de som har funnet på dette kommer fra USA eller er USA-hjernedød, sitter der med sine USA-ma'er og subber med seg eksterne harddisker og minnepenner selv...

 

Å som skrevet, hvorfor i alle dager skal platebransjen få?, å dele en låt over nettet tar 3sekunder.. det er filmbransjen som må frykte de eksterne harddiskene, der hvor det faktisk trengs lagringsplass...

Rett og rimelig at filmbransjen nå kommer etter å får det de har krav på, 150kr i tillegg...

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

WTF!

så om dette hadde kommet til norge måtte jeg betalt 1750kr i skatt på en ekstern harddisk på 500gb? eller 3500kr på en DataTraveler HyperX Predator. bare tenk ka som sjer når politikerne i sverige finner ut at du kan lage din egen å det blir skatt på interne også. Bare det å se for seg å betale 15000kr i skatt for en 4tb disk. Enten så bør noen lage denne ganske fort: http://www.gadgetreview.com/2011/04/the-collector-usb-flash-drive-concept-uses-your-left-over-microsd-cards.html eller så vil cloud computing bli eneste utvei

Lenke til kommentar

Jeg har fått mere enn nok over over denne måten myndighetene ser på Sverige for å finne muligheter til å skatte oss i filler, nå skal de innføre skatt på PC og mobil også og veien til inntektene er NRK-LIsensen. Nei jeg synes vi skal gjøre som vi gamle gutta gjorde, vi startet Pilsens venner i 1979 jeg var bare en guttunge på 16 snar 17 år da, men vi startet en folkeaksjon mot politikerne, OG VI VANT FREM, det samme synes jeg vi skal gjør her og nå vær med å starte folkeaksjonen mot NRK-LISENSEN, og kall det Venner av Norge eller noe sånt noe, ikke viktig her! Men vil du være Svensk så sitt stille og argumenter for og i mot. Eller kom deg ut og start en underskriftskampaje som sier NEI til dette, ute i gata eller på internett, men gjør noe! For hvis ikke så sitter du der snart og betaler på dette nye og klager du som alle andre over regjeringa.Og da er det for sent!

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...