Gå til innhold

Den store billigmat-tråden! First Price, Coop X-tra, Euroshopper


Abigor

  

69 stemmer

  1. 1. Hvilken billigmat liker du best?

    • First Price
      35
    • Coop X-tra
      13
    • Euroshopper
      3
    • Ingen - liker ikke billigmat
      8
    • Rema1000/Land Lord
      9
    • Andre billigmerker
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Coop Xtra baconet fikk strålende krtikk i VG om jeg ikke tar feil. Den fåes billig i 3-pack.

Bacon er nå stort sett bacon, på tross av hvem som produserer det. Kan være det er mer vann og salt i Xtra baconet, slik det er i Rema sin "Godt kjøp"-serie. Jeg kjøper stort sett Xtra bacon, og har til nå ikke noe å klage på. Det har stort sett smakt langt bedre enn eks. Nordfjord sitt,

 

Xtra Egg er helt prima. Er burhønsene på Prior som produserer disse.

Div. Xtra boksemat som hakkede tomater og bønner er også bra.

Xtra har også mye grønnsaker, og da er paprikaen og tomatene helt greie.

 

Det jeg har lært å holde meg unna er Xtra Gulrøtter (ofte skadet, og smaker lite). Xtra seifilet (Skrekk og gru), Xtra Taco kit, og Xtra ost.

 

 

Av andre produsenter anbefaler jeg ikke Rema 1000 sitt syltetøy. Det er veldig mye gele, og lite bær.

Jeg anbefaler heller ikke taco-kittet de har. Rema saft, juice, og tortilla-lefser er derimot bra.

 

Edit: Kan legge til at Xtra balsam og shampoo, samt body lotion har gjort det bra i tester.

Endret av RastaXP
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Den er mye bedre enn Owl sin IMO. Og om man lar den ligge i bollen/åpen pose over natten blir den enda bedre  :dribble:

 

Smaker forresten akkurat likt som den man får på Europris (Luxus), regner med det er fra samme fabrikk bare forskjellig pose.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Kjøpte  Coop ostepop for å prøve. Var jo nesten gratis :)

Veldig god var den. Bare synd jeg ikke kjøpte flere poser, for nå er det tomt både på Coop Extra og Coop Obs :(

Den er overraskende god. Ikke rart de blir fort utsolgt. 

 

Så også at tomatsuppe med makaroni fra Coop koster 2 kr også. Det er altså én liter suppe for 2 kr. 

Ser artikler hvor man skriver om "middag for hundrelappen", men her kan du lett få middag for en tier. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har et tips til dere som bor nærme Svinesund.

 

Nordby Supermarket, Maxi Mat Nordby og Maxi Mat Svinesund har lansert hver sin app til smarttelefon.

 

Her får man 3 pakker gratis bacon bare for å registrere seg, dersom man blir vervet av andre får begge 3 pakker til gratis.

 

Etter å ha blitt vervet av en kollega, vervet min samboer og et ekstra nummer jeg har i alle 3 appene er jeg nå oppe i tilsammen 36 pakker gratis bacon som jeg skal cashe inn neste gang jeg er i Sverige, de er gyldige 1 mnd :)

Endret av TMB
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kan vel nevnes at mye julemat er billig i alle butikker. Etter at VG kåret Coop Extra til den billigste butikken å handle julemat i. (De vant med noen usle ører). Dette retalierte Rema 1000 med ved å sette prisen kraftig ned på diverse julevarer og dermed startet priskrigen. Butikkene selger varer med tap.

 

Det jeg har sett på Coop:

 

Geisha Risgrøt: 1 kr.

Marsipan: 1 kr.

Lutefiskbacon 400gr: 2 kr.

XTRA Julepølse: 3 kr.

Gilde Julepølse: 4 kr.

Kos Riskrem: 4 kr.

Fjordland Risgrøt: 11 kr.

Boks Pepperkaker: 1 kr.

 

 

Det er billige varer på Rema 1000 og Kiwi også.

Coop er butikken nære der jeg bor og er derfor den butikken jeg har nevnt. 

Lenke til kommentar

Var på en kiwi i dag men der var det ingenting av dette billige som folk snakker om. 

Pleier det å stå på en egen plass, eller ikke det ikke priset?

Står i hylleplassen i butikken. Er ikke satt opp egne torg til dette. Prisene kan plutselig falle på random julematvarer. Tilogmed de ansatte i buikken får ikke med seg alle varene som går ned i pris.

Mye er nok tomt nå da. Folk hamstret som bare faen. Spurte de som jobbet i butikken i dag om de får inn mer, men de sier det er tomt på hovedlageret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...